NEATRENDING

Πόσο καθαρά είναι τα EV; – Σε ποιες χώρες μολύνουν περισσότερο από τα βενζινοκίνητα;

Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) είναι ένα ισχυρό όπλο στη μάχη του κόσμου για την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη, ωστόσο ο αντίκτυπός τους ποικίλλει πολύ από χώρα σε χώρα και σε ορισμένα μέρη ρυπαίνουν περισσότερο από τα μοντέλα βενζίνης, σύμφωνα με την μελέτη.

Μα πόσο καθαρά τελικά για την ατμόσφαιρα είναι τα ηλεκτρικά οχήματα για τον πλανήτη; Σε αυτό το ερώτημα επιχειρεί να δώσει απάντηση η ερευνητική εταιρεία συμβούλων Radiant Energy Group (REG), που εστιάζει στο γεγονός ότι για να φορτιστεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο καταναλώνει ενεργειακούς πόρους από την εκάστοτε χώρα.

Αν τώρα το ενεργειακό μείγμα της εκάστοτε χώρας, αποτελείται αποκλειστικά από άνθρακα, τι αποτύπωμα αφήνουν εν τέλει τα ηλεκτρικά στον πλανήτη; Την ίδια στιγμή τι συμβαίνει στις χώρες που οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έχουν ενταχθεί στο ενεργειακό ισοζύγιο τους; 

Σε Πολωνία και Κοσσυφοπέδιο μολύνουν περισσότερο από τα βενζινοκίνητα τα EV…

Στην Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις αυξάνονται ταχύτερα στον κόσμο, τα ηλεκτρικά οχήματα στην Πολωνία και το Κοσσυφοπέδιο για παράδειγμα  παράγουν στην πραγματικότητα περισσότερες εκπομπές άνθρακα, επειδή τα δίκτυα εξαρτώνται άμεσα από τον άνθρακα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η ερευνητική εταιρεία συμβούλων Radiant Energy Group (REG).

Σε άλλα μέρη της Ευρώπης, ωστόσο, η εικόνα είναι καλύτερη, αν και η σχετική εξοικονόμηση άνθρακα εξαρτάται από τα δίκτυα προμηθειών και την ώρα της ημέρας που φορτίζονται τα οχήματα.

Γιατί η Ελβετία προηγείται;

Οι καλύτερες επιδόσεις λαμβάνουν χώρα στην Ελβετία, που κάνει χρήση πυρηνικής και υδροηλεκτρικής ενέργειας και έτσι η εξοικονόμηση άνθρακα έναντι των βενζινοκίνητων οχημάτων  είναι 100%. Στην  Νορβηγία η εξοικονόμηση άνθρακα έναντι των βενζινοκίνητων  φτάνει το 98%, στην  Γαλλία το 96%, στην Σουηδία το 95% και στην Αυστρία το 93%, σύμφωνα με τη μελέτη που κοινοποιήθηκε στο Reuters.

Καθυστερούν η Κύπρος με 4%, η Σερβία με 15%, η Εσθονία με 35% και η Ολλανδία με 37%. Η Γερμανία, η οποία βασίζεται σε ένα μείγμα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και άνθρακα, εξοικονομεί 55% στα αέρια του θερμοκηπίου.

Στην Γερμανία πρέπει να τα φορτίζουν πρωί

Σε χώρες όπως η Γερμανία ή η Ισπανία με μεγάλες επενδύσεις σε ηλιακή και αιολική ενέργεια, η έλλειψη αποθήκευσης ανανεώσιμης ενέργειας σημαίνει ότι η ποσότητα άνθρακα που εξοικονομείται από την οδήγηση ενός EV εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ώρα της ημέρας που επαναφορτίζετε.

Η φόρτιση το απόγευμα – όταν ο ήλιος και ο άνεμος είναι πιο διαδεδομένοι – εξοικονομεί 16-18% περισσότερο άνθρακα από ό,τι τη νύχτα όταν τα δίκτυα είναι πιο πιθανό να τροφοδοτούνται με αέριο ή άνθρακα.
Έως ότου διατίθεται σταθερή ενέργεια με χαμηλές εκπομπές άνθρακα σε όλη την περιοχή, οι οδηγοί EV που επιθυμούν να μειώσουν το αποτύπωμά τους και οι μηχανικοί που σχεδιάζουν υποδομές φόρτισης πρέπει να λάβουν υπόψη αυτές τις ανισότητες, δήλωσαν οι ερευνητές της REG με έδρα τη Γερμανία και τις ΗΠΑ.
«Η ηλεκτρική ενέργεια έχει την ικανότητα να απελευθερώνει τις ανθρακούχες μεταφορές με τρόπο που ποτέ δεν θα το κάνουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο ερευνητής Sid Bagga.

Μονόδρομος η απεξάρτηση από τον άνθρακα

“Αλλά ο αντίκτυπος του άνθρακα της ηλεκτροκίνησης ποικίλλει δραματικά ανάλογα με το ενεργειακό μείγμα μιας χώρας… Οι χώρες πρέπει να υιοθετήσουν αξιόπιστες και εφικτές στρατηγικές απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές ηλεκτρικής ενέργειας, εάν θέλουν η μετάβαση στα EV να είναι επιτυχής.”

Σε κάθε περίπτωση το χάσμα στις εκπομπές μεταξύ ηλεκτρικών και βενζινοκίνητων οχημάτων έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνειδητοποιούν ότι θα έπρεπε να επιτύχουν τους στόχους μείωσης του άνθρακα της ΕΕ, ενώ οι περισσότερες πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έκαναν τους κινητήρες τους πιο αποδοτικούς.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Ένα σχόλιο

  1. Ελβετία, που κάνει χρήση πυρηνικής … Αλήθεια το αποτύπωμα της πύρινης μόλυνσης μεσώ τον πυρηνικών αποβλήτων ποσα συμβατά με την οικολογία μπορεί να ειναι ; γιατί δεν μπαίνει στην εξίσωση ; Να μην μιλήσω για ατυχήματα που δυστυχώς μικρά η μεγάλα δεν μπορεί κανείς να αποφύγει να ακόμη και η Ιαπωνία που θεωρείτε ότι έχει υψηλά στάνταρ δεν μπόρεσε να το αποφύγει .

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button