PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Bayon 1.0T 100 PS [test drive]

Το crossover που αποτέλεσε τον ορισμό του «value for money» στην ατμοσφαιρική του εκδοχή (1.2 με 84 ίππους), επιβεβαιώνει αυτό τον χαρακτηρισμό και στην turbo εκδοχή του.

Δεν πέρασε αρκετός καιρός από τη στιγμή που είχαμε μια πρώτη επαφή με το νέο μοντέλο της Hyundai στην βασική του ατμοσφαιρική εκδοχή και ήρθε η ώρα για την γνωριμία μας με την πιο ενδιαφέρουσα και κάπως πιο… πικάντικη version του Bayon. Αυτή με 1.000άρη turbo βενζινοκινητήρα T-GDI με ήπια υβριδική υποβοήθηση και απόδοση 100 ίππους.

Βλέπετε έχει καλομάθει το αγοραστικό κοινό και πολλές φορές όσο ολοκληρωμένο και αν δείχνει ένα αυτοκίνητο, θα προτιμήσει εκδόσεις με τριψήφιο αριθμό ίππων αλλά και υπερτροφοδότηση που δίνει… άλλες χαρές στον οδηγό και πιο σπορ χαρακτήρα στο εκάστοτε μοντέλο.

Το κορεατικό crossover μας συστήθηκε ως ένα μεγάλο αδελφάκι του i20, διαθέτει εμπρός μέρος που παραπέμπει στο όμορφο Kona (με τα στενά φωτιστικά σώματα), ενώ μπορείς να βρεις έντονα SUV χαρακτηριστικά -που αναζητούν όλοι τελευταία- στα προστατευτικά πλαστικά, τις ράγες οροφής και φυσικά στο υπερυψωμένο αμάξωμα (τουλάχιστον 16,5 εκατοστά απέχει από το έδαφος).

Και αν στο εμπρός τμήμα και στο πλάι μπορείς να βρεις ομοιότητες με την υπόλοιπη γκάμα της Hyundai, δεν μπορείς να πεις ότι συμβαίνει το ίδιο και με το πίσω μέρος, με τα LED φωτιστικά τύπου μπούμερανγκ και το σκαλοπάτι που ξεχωρίζει στο μέσο της πέμπτης πόρτας, να δημιουργούν ένα σύνολο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Μπορείς να πεις ότι σου αρέσει ή όχι (γούστα είναι αυτά) δεν μπορείς να πεις όμως ότι σε αφήνει αδιάφορο ή ότι είναι βαρετό, στα πρότυπα που δημιούργησε η τάση του «sensuous sportiness».

Το εσωτερικό είναι ακόμη πιο γνώριμο από την υπόλοιπη εκσυγχρονισμένη γκάμα της Hyundai, και αυτό μόνο θετικό μπορεί να είναι αφού μας αρέσει τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών (ωραία η αλλαγή χρωματισμού από το comfort στο sport), όσο και η οθόνη αφής multimedia (από 8 μέχρι 10,25 ίντσες αναλόγως την έκδοση εξοπλισμού). Η πρακτικότητα και η εργονομία περισσεύουν, με τη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και του ταμπλό να επιτρέπουν στα πόδια οδηγού και συνοδηγού να μην στριμώχνονται, ενώ θήκες για τα απαραίτητα υπάρχουν σε κάθε σημείο, ακόμη και μέσα στις χειρολαβές της πόρτας.

Αντιστοίχως και οι πίσω επιβάτες δεν θα παραπονεθούν, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως τα 411 λίτρα του χώρου αποσκευών της ατμοσφαιρικής έκδοσης έχουν περιοριστεί σε 334 για χάρη του ήπια υβριδικού συστήματος 48V που καταλαμβάνει ορισμένο χώρο στο κάτω μέρος. Κάτι κερδίζεις κάτι χάνεις λοιπόν, και στην περίπτωση μας δε θα μας χάλαγαν καμιά 80αριά λίτρα, ας μην ξεχνάμε όμως ότι πρόκειται για ένα compact μοντέλο με μήκος μόλις 4,18 μέτρα, κάτι που σημαίνει πως η εκμετάλλευση χώρων έχει ήδη θετικό πρόσημο.    

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Το mild hybrid σύστημα έχει μικρή αλλά ουσιαστική συμβολή στην κατανάλωση καυσίμου και στην ορθή λειτουργία του 1.000άρη T-GDI χωρίς κενά και με απόλυτα στρωτό χαρακτήρα που θυμίζει ατμοσφαιρικό μοτέρ μεγαλύτερου κυβισμού. Έχει αθόρυβη λειτουργία και «γλυκό» ξεκίνημα χωρίς ξεσπάσματα, με 172 Nm ροπής να είναι διαθέσιμα από χαμηλά. Σε σχέση με το ατμοσφαιρικό 1.200άρη είναι σαφώς πιο ευέλικτο και ταιριάζει γάντι στο αμάξωμα του Bayon (1.230 κιλά), με την κατανάλωση καυσίμου να παραμένει χαμηλή, μη ξεπερνώντας τα 7,7 λίτρα/100 χλμ. μέσα στην πόλη και τα 6,5 λίτρα σε διαδρομές εκτός αυτής.

Οι αριθμοί αυτοί αφορούν την επιλογή comfort στο drive mode, με το sport να ανεβάζει ελαφρώς την κατανάλωση, αλλά να δίνει αισθητή αμεσότητα στο πεντάλ του γκαζιού και μια καλοδεχούμενη έκρηξη που βοηθά σε προσπεράσματα ή απλά όταν έχουμε σπορτίφ οδηγική διάθεση.

Στα θετικά της έκδοσης που είχαμε αυτή τη φορά στη διάθεση μας, συγκαταλέγεται και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο, εκτός από εξαιρετική αίσθηση του επιλογέα στις αλλαγές, έχει ορθή κλιμάκωση και αποτελεί σαφώς καλύτερη λύση σε σχέση με το «κοντό» 5άρι της ατμοσφαιρικής έκδοσης (η έκτη σχέση ρίχνει τις στροφές του κινητήρα στο ταξίδι και ηρεμεί τους επιβάτες αλλά και το μοτέρ των 998 κ.εκ.

Το πρακτικό crossover της Hyundai δεν θα βάλει… φωτιά στην άσφαλτο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα, είναι όμως ευέλικτο, σβέλτο και ευκολοδήγητο όπως ένα supermini μέσα στην πόλη, επιτρέποντας παράλληλα ένα άνετο ταξιδάκι με τέσσερις ενήλικες. Η ρύθμιση της ανάρτησης νομίζεις πως έχει εξελιχθεί από Έλληνες που ζουν σε κωμόπολη με πολλές λακκούβες, αφού η απόσβεση της είναι εντυπωσιακή, δίνοντας έτσι και ορισμένες χωμάτινες δυνατότητες στο Bayon που δε θα πει όχι σε μια βόλτα εκτός δρόμου αρκεί να μην του βάλεις υπερβολικές δυσκολίες.

Η μαλακή ανάρτηση δε σημαίνει βέβαια πως η συμπεριφορά στις στροφές θα περάσει σε δεύτερη μοίρα. Μικρές κλίσεις με το πόδι τέρμα βυθισμένο στο γκάζι είναι αποδεχτές και κατανοητές αφού μιλάμε για ένα οικονομικό crossover και όχι για… Bayon N, με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα πάντως να αναλαμβάνουν ακόμη και έτσι να σε επαναφέρουν στο σωστό δρόμο.

Το καλύτερο το αφήσαμε για το τέλος. Μπορεί να μας άφησε θετικά συναισθήματα το crossover της Hyundai από πλευράς χώρων, τεχνολογίας, ευελιξίας και λειτουργίας κινητήρα, το μεγαλύτερο ωστόσο προσόν του είναι κατά πάσα πιθανότητα η τιμή αγοράς. Ειδικά αν λάβουμε υπόψη την συνεχή τάση για άνοδο στις τιμές πώλησης όλων των νέων αυτοκινήτων, τα 17.190€ που ζητάει το τουρμπάτο Bayon ακούγονται δελεαστικά.

Είναι ένα crossover με διαστάσεις supermini και με δείγματα που παραπέμπουν σε SUV χαρακτηριστικά. Διαθέτει ένα πληρέστατο σύγχρονο μηχανικό σύνολο και συνοδεύεται από 7ετή εγγύηση καλής λειτουργίας. Θέλετε ακόμη χαμηλότερη τιμή πώλησης; Το ατμοσφαιρικό Bayon ζητάει 1.200 ευρώ λιγότερα, με τις παραχωρήσεις που θα χρειαστεί να γίνουν σε επιδόσεις και έλλειψη έκτης σχέσης να γέρνουν την πλάστιγγα κατά τη γνώμη μας υπέρ της έκδοσης της δοκιμής μας,

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Bayon 1.0T 100 PS MT6 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,6 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 73,6 kW (100 PS) / 4.500 rpm
Ροπή 172 Nm (17,6 kgm) / 4.500 rpm
Τροφοδοσία/ υποβοήθηση Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + mild hybrid σύστημα 48V ισχύος 12 kW
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7 sec
Τελική ταχύτητα 183 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,7 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,5 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 519 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 125 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 205/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος

4.180 x 1.775 x 1.449 mm
16,5-18,3 εκ.

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.551/1.557 mm
Μεταξόνιο 2.580 mm
Χώρος αποσκευών 344 lt (στο 48V)
Απόβαρο 1.230 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.190€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!