MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Bayon 1.2 MPi [test drive]

To μικρότερο και πλέον προσιτό crossover στη γκάμα της Hyundai βασίζεται στο νέο i20 και φιλοδοξεί να μάθει το αγοραστικό κοινό να προφέρει σωστά το όνομα του το συντομότερο δυνατό…

Μία μικρή πόλη της Γαλλίας αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους ανθρώπους της Hyundai, έτσι ώστε να… βαπτίσουν το νέο τους compact crossover συμβολίζοντας έτσι τον ευρωπαϊκό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο λόγος για την πόλη Bayonne που προφέρεται “Μπέι-όν” όπως και το μήκους 4,18 μέτρων κορεατικό μοντέλο, μόνο που γράφεται με πιο σύντομο τρόπο.

Από πλευράς διαστάσεων είναι 14 εκατοστά μακρύτερο σε σχέση με το νέο i20 στο οποίο βασίζεται και 2,5 εκατοστά πιο κοντό σε μήκος σε σχέση με το Kona, ενώ η απόσταση του από το έδαφος κυμαίνεται από 16,5 μέχρι 18,3 εκατοστά, αναλόγως την έκδοση και την διάσταση των τροχών.

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα μικρό SUV που αποτελεί εναλλακτική ενός κλασσικού hatchback, καθώς η κορεατική εταιρεία δείχνει γρήγορα αντανακλαστικά και δρομολογεί κατά κάποιο τρόπο την στροφή του αγοραστικού κοινού από τα μικρομεσαία hatchback στα μικρά δικίνητα crossover. Ταυτόχρονα, κεφαλαιοποιεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία sensuous sportiness που γνωρίσαμε και σε άλλα μοντέλα όπως το Kona, το i20 και το Tucson.

Με το supermini της Hyundai έχουν πολλά κοινά, ωστόσο το Bayon καταφέρνει να δείξει τη δική του σχεδιαστική ταυτότητα, ειδικά στο πίσω μέρος. Έντονο χαρακτηριστικό αποτελούν οι γωνιώδεις κολώνες σε σχήμα μπούμερανγκ αλλά και το οριζόντιο φωτιστικό σώμα LED που ενώνει τις δύο κολώνες και τονίζει το πλάτος του μικρού SUV. Τα πράγματα στο εμπρός τμήμα είναι μοντέρνα και τα στενά φωτιστικά σώματα, επίσης τεχνολογίας LED, μας θυμίζουν ολίγον από Kona.

Γεγονός που μας αρέσει αφού εκπέμπει εκσυγχρονισμό και σχεδιαστική αυτοπεποίθηση. Λες και πήραν φόρα οι Κορεάτες με την εξαιρετική δουλειά που έκαναν στα Tucson και Kona και τόλμησαν λίγο παραπάνω από όσο θα έπρεπε, αποφεύγοντας πάντως το να χαρακτηριστεί το Bayon βαρετό ή άχρωμο, ρισκάροντας όμως αρκετά με το ακραίο στοιχείο στο πίσω τμήμα.

Εκεί που δεν πάρθηκε (και δεν χρειαζόταν να παρθεί) κανενός είδους ρίσκο, είναι το εσωτερικό του Bayon, που δείχνει αυτούσιο με το μικρότερο αδελφάκι του i20. Εκ πρώτης όψεως δεσπόζουν οι δύο ψηφιακές οθόνες, μία στον πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και μία στο σύστημα infotainment 8 ιντσών, στοιχεία υπεραρκετά για να προσδώσουν τον απαραίτητο εκσυγχρονισμό στο ολόφρεσκο crossover.

Το ταμπλό διαθέτει κομψό φινίρισμα όπως και ο εν γένει διάκοσμος, και παρόλο που τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά στην αφή, σε κανένα σημείο δε νιώθεις πως έχει γίνει έκπτωση στην ποιότητα. Περισσότερο θα λέγαμε πως υπόσχεται μεγάλη αντοχή στο χρόνο και στη χρήση χωρίς τριγμούς και δυσάρεστες εκπλήξεις, παρά να διεκδικεί κάποια premium διάκριση.

Η πρακτικότητα και η εργονομία δε λείπουν από το νέο μέλος της Hyundai, αφού οι επιβάτες θα βρουν παντού μια ποτηροθήκη ή ένα μικρό χώρο να βολέψουν την πραμάτεια τους, ενώ πολλές ρυθμίσεις όπως ο κλιματισμός ή το ραδιόφωνο αλλάζουν με πλήκτρα και όχι αποκλειστικά με τη χρήση αφής.

Οι χώροι πάντως για τέσσερις ενήλικες κρίνονται επαρκείς, με το πορτμπαγκάζ να αγγίζει τα 411 λίτρα στην έκδοση της δοκιμής μας, αριθμός που παραπέμπει περισσότερο σε Kona και λιγότερο σε i20. Αξίζει πάντως να αναφέρουμε πως στις ήπια υβριδικές εκδόσεις του Bayon ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένος κατά 67 λίτρα εξαιτίας της ύπαρξης μπαταρίας.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Στη διάθεση μας είχαμε την έκδοση με ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.200 κ.εκ. και με απόδοση 84 ίππους, την πλέον προσιτή version δηλαδή του Bayon με τιμή αγοράς από 15.790€. Στο δρόμο πάντως δεν σου δείχνει ότι πρόκειται για μια έκδοση που ζητάει υποχωρήσεις, καθώς το μοτέρ είναι ελαστικό και ευέλικτο με κύριο προσανατολισμό την οικονομία καυσίμου αλλά και την σπιρτάδα στις χαμηλές στροφές.

Για το λόγο του αληθές, μετά από 800 χλμ. μεικτών διαδρομών εντός και εκτός πόλης, το οικονομόμετρο σταμάτησε στα 5,8 λίτρα/100 χλμ., λίγο πάνω από τους αριθμούς που ανακοινώνει η κορεατική εταιρεία, κάτι απολύτως φυσιολογικό καθώς εμείς κινηθήκαμε με κλιματισμό (είναι από τα πλέον αποτελεσματικά συστήματα κλιματισμού) και χωρίς… τσιγγουνιές στο πεντάλ του γκαζιού.

Ο επιλογέας στο 5-τάχυτο κιβώτιο είναι ακριβής και ευχάριστος σε αίσθηση, ενώ η κλιμάκωση είναι ιδανική μέχρι να αναπτύξεις ταχύτητα κοντά στα 120-130 χλμ./ώρα, εκεί δηλαδή που νιώθεις ότι η έκτη σχέση θα βοηθούσε στην ηχομόνωση και θα ξεκούραζε λίγο το τετρακύλινδρο μοτέρ. Πάντως, και τα 13,5 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για τα 0-100 χλμ./ώρα δείχνουν ξεκάθαρα πως δεν είναι η 1.2 MPi δεν είναι η έκδοση των επιδόσεων αλλά αυτή της οικονομίας. Εξάλλου για αυτό έχουν λόγο ύπαρξης και οι ακριβότερες υπερτροφοδοτούμενες T-GDi εκδόσεις 100 και 120 ίππων.

Η συμπεριφορά του Bayon στο δρόμο και σε ρυθμούς πίεσης, δείχνει πως είναι ένα μικρό crossover φτιαγμένο για την άσφαλτο. Είναι προβλέψιμο στις στροφές με μικρές κλίσεις του αμαξώματος και μαλακά περάσματα από λακκούβες και χωμάτινα μονοπάτια. Αυτό δε σημαίνει πως θα δυσανασχετήσει σε μία βατή διαδρομή εκτός ασφάλτου, αλλά θα λέγαμε πως το δυνατό του χαρτί βρίσκεται σε αστικό περιβάλλον.

Εξάλλου με 15.790€ δεν μπορείς να τα έχεις όλα, αλλά και μπορείς να καλύψεις την πλειοψηφία των αναγκών ενός μέσου οδηγού με ολιγομελή οικογένεια. Οι κυριότερες εξ αυτών είναι οι ανάγκες για χώρους, οικονομία καυσίμου, χαμηλή τιμή αγοράς, μοντέρνο στοιχείο και αξιοπιστία (5ετή εγγύηση με απεριόριστα χλμ.), σε ένα crossover με υπερυψωμένο περιτύλιγμα compact διαστάσεων για να μη μας δυσκολεύει στην πόλη. Αν μάλιστα συμπαθήσετε το ιδιαίτερο ντιζάιν του, τί καλύτερο να βρείτε σε αυτό το budget;

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Bayon 1.2 MPi 84hp – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.197 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 × 75,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός σε σειρά/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 61,8 kW (84 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 118 Nm (11,9 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία/ υποβοήθηση Ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας, ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,5 sec
Τελική ταχύτητα 165 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,1 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 597 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 126 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 185/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος

4.180 x 1.775 x 1.449 mm
16,5-18,3 εκ.

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.551/1.557 mm
Μεταξόνιο 2.580 mm
Χώρος αποσκευών 411 lt
Απόβαρο 1.205 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 15.790€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!