PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic [test drive]

Οι προσδοκίες από την κορυφαία έκδοση του… ιδρυτή της κατηγορίας των C-SUV δεν μπορούν παρά να είναι άκρως υψηλές. Θα καταφέρει η τρίτη γενιά να διατηρήσει το Qasqhai σε υψηλές πτήσεις; Η κορυφαία του version πάντως απαντά καταφατικά.

Όταν ξεκινάς να γράφεις για το νέο Qashqai, θα πρέπει πρώτα να κάνεις στο μυαλό σου μια μικρή αναδρομή για το πως φθάσαμε από το 2007, τότε που έπρεπε ο κόσμος να μάθει να προφέρει το όνομα του σωστά. Μέχρι σήμερα που είναι ένας κυρίαρχος και πρωτοπόρος παίχτης ανάμεσα σε μια πλειάδα SUV που βάδισαν στο δρόμο που χάραξε το ιαπωνικό μοντέλο. Το Qashqai αποτέλεσε ιδέα και αφορμή για να αγκαλιάσει ο κόσμος τα SUV και να μάθει τα crossover ως επιλογή, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τα hatchback, τα πολυχρηστικά MPV αλλά και τα station wagons.

Αγαπήθηκε πολύ και έδειξε πως η Nissan έχει ακόμα ιδέες για το πως θα παραμείνει στο προσκήνιο της αυτοκίνησης, ενώ ταυτόχρονα ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχη για την επόμενη μέρα. Την πρώτη γεύση από το σήμερα την πήραμε πριν από λίγο καιρό με την έκδοση των 140 ίππων με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Για να ακολουθήσει στην παρούσα δοκιμή η κορυφαία έκδοση με απόδοση 158 ίππους και αυτόματο κιβώτιο X-Tronic (αποκλειστικά με τη συγκεκριμένη έκδοση). Η κορυφαία δηλαδή εκδοχή του δημοφιλέστερου ίσως SUV που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή ανάμεσα μας.

Το Qashqai στην τρίτη του παρουσία είναι ελαφρώς μεγαλωμένο σε διαστάσεις (+3,5 εκατοστά μήκος, +3,2 εκατοστά σε πλάτος, +2,5 εκατοστά σε ύψος και 2,0 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο). Κάτι που δεν διακρίνεται άμεσα αφού η σχεδίαση του είναι γεμάτη δυναμισμό σε όλα τα μήκη και πλάτη του αμαξώματος. Η χρωμιομένη μάσκα V-Motion και τα λεπτά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED έχουν κάτι από Juke και στοιχεία από X-Trail. Μπορούμε να πούμε χωρίς δισταγμό, πως πρόκειται για το πιο δυναμικό και σχεδιαστικά ενδιαφέρον Qashqai όλων των εποχών.

Αντίστοιχα, οι Ιάπωνες το αντιμετώπισαν ως τον πιο σημαντικό τους εκπρόσωπο και για αυτό έδωσαν τέτοια έμφαση στην εξέλιξη του που να αρμόζει σε ένα SUV που έχει ήδη καπαρώσει θέση στην ιστορία της αυτοκίνησης. Το εσωτερικό διαθέτει ποιοτικές πινελιές στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, ενώ οι δύο ψηφιακές οθόνες (πίνακας οργάνων 12,3 ίντσες και σύστημα Nissan Connect με οθόνη 9 ίντσες) δίνουν το απαραίτητο τεχνολογικό χρώμα στο βαθμό που να αρέσει σε όλους χωρίς ακρότητες.

Όπου χρειάζεται υπάρχουν πλήκτρα για να κάνουν τη ζωή σου ευκολότερη (κλιματισμός, μουσική) και όταν έχεις όρεξη να παίξεις με το multimedia δεν θα δυσκολευτείς ιδιαίτερα. Στα υπέρ και η σχεδίαση του επιλογέα αυτόματου κιβωτίου με ωραία υφή, σωστή διάσταση και τοποθετημένο σε τέτοιο σημείο που να ξεκουράζει τον καρπό του δεξί χεριού.

Οι θήκες και οι χώροι για μικροαντικείμενα έχουν αυξηθεί και μεγαλώσει και υπάρχει δυνατότητα να σταθεί ακόμη και μπουκάλι 1,5 λίτρου. Τα καθίσματα είναι εντυπωσιακά αναπαυτικά στο ταξίδι, κάτι που δεν είναι καθόλου τυχαίο (η Nissan τα αποκαλεί καθίσματα μηδενικής βαρύτητας και είναι εμπνευσμένα από τα καθίσματα των αστροναυτών). Γενικότερα τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη του και κυρίως η καινούρια πλατφόρμα CMF-C που συνεισφέρει τα μέγιστα σε χώρους (+70 λίτρα ο χώρος αποσκευών) επιβατών αλλά και σε οδική συμπεριφορά. 

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Η ιαπωνική εταιρεία αναφέρει βελτίωση στην στρεπτική δυσκαμψία σε ποσοστό 41% και εξοικονόμηση βάρους κατά 60 κιλά σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε. Πολύ σημαντικά στοιχεία αν αναλογιστεί κανείς πως ο εξοπλισμός και τα συστήματα συνεχώς προσθέτουν περιττά κιλά στα νέα μοντέλα, ενώ το στιβαρό πλαίσιο μετέτρεψε το Qashqai σε ένα SUV με εξαιρετική συμπεριφορά στον ανοιχτό δρόμο και τις στροφές, με την ποιότητα κύλισης να ανεβαίνει επίπεδο. Παράλληλα, ο τρόπος που αποσβένει τις κακοτεχνίες του δρόμου το σύστημα ανάρτησης (Mc Pherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) είναι τόσο εντυπωσιακός που δε γίνεται να μην δώσεις τα εύσημα και στο νέο πλαίσιο.

Η συνολική δυναμική του ιαπωνικού SUV σε προδιαθέτει για… κατιτίς παραπάνω από πλευράς ιπποδύναμης σε σχέση με τους 140 ίππους της βασικής έκδοσης του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 1.332 κ.εκ. και πιθανότατα η αύξηση κατά 18 ίππους της αυτόματης version να είναι αυτό που χρειαζόταν για να χαρακτηριστεί υπερ-πλήρες. Πιο άμεσο και εκρηκτικό, σου δίνει τη δυνατότητα να επιλέξεις το Mode ανάμεσα σε Sport, Comfort και Eco, με το πρώτο να αναδεικνύει τα 270 Nm ροπής (1.800-3.750 σ.α.λ.), -υποβοηθούμενο και από το ήπια υβριδικό σύστημα 12V- και το Eco να προσπαθεί να κρατήσει την κατανάλωση κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ.

Μέσα στην πόλη, ο αριθμός αυτός μπορεί να φλερτάρει και στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων να βοηθάει με τις γρήγορες αλλαγές της σχέσης και περισσότερο να προδίδει ξεκούραση και απόλαυση στην οδήγηση αφού δεν έχει καμία σχέση με τα CVT του παρελθόντος.

Περισσότερο θυμίζει αυτόματο διπλού συμπλέκτη χωρίς το παραμικρό «lag» ή κάποια ηχητική όχληση που να σε κάνει να δυσανασχετήσεις. Ίσα ίσα που μπορείς να ρυθμίσεις 7 προεπιλεγμένες σχέσεις και να ανεβοκατεβάσεις με τα puddles στο ρυθμό που θέλεις, όπως θα έκανες και με ένα SUV φτιαγμένο μόνο για sport οδήγηση. Με λίγα λόγια, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το καλύτερο CVT που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα.

Το αυτόματο Qashqai επομένως μπορεί να συνδυάσει την άνεση, τη smooth νοοτροπία, το εντυπωσιακό πάτημα στο δρόμο και τους χώρους, μαζί με την εκρηκτικότητα (0-100 σε 9,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 199 χλμ./ώρα). Μπορεί να διαθέτει υβριδικό σύστημα με εντελώς βοηθητικό ρόλο, όμως στην κατανάλωση καυσίμου δεν θα δεις και εντυπωσιακά πράγματα (από 7 μέχρι 8 λίτρα/100 χλμ. με συνετή οδήγηση).

Αυτό είναι και κάτι αναμενόμενο αφού μιλάμε για την ταχύτερη έκδοση του και μάλιστα με αυτόματο κιβώτιο που προσδίδει και αυτό κάποιο βάρος με τη σειρά του. Αναμενόμενη και η τιμή πώλησης (29.790€) που είναι «τσουχτερή» και δε θυμίζει το Qashqai που λατρεύτηκε, όμως έτσι και αλλιώς από τότε έχει ανέβει πολλά επίπεδα και θεωρείται ένα σχεδόν premium ολοκληρωμένο SUV για απαιτητικούς.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN

Nissan Qashqai 1.3 TiG-T Hybrid X-Tronic 158PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.332 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 118 kW (158 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 270 Nm / 1.8000 – 3.750 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού + ήπια υβριδική υποβοήθηση 12V (2,3kW)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2 sec
Τελική ταχύτητα 199 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 705 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6-d
Εκπομπή CO2 142 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο CVT συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact6, 215/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.425 x 1.835 x 1.655 mm
180 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω) 1.520 / 1.525 mm
Μεταξόνιο 2.665 mm
Χώρος αποσκευών 504 – 1.447 lt
Απόβαρο 1.468 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 29.790€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!