TRENDINGΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Qashqai 1.3 TiG-T Hybrid 140 PS [test drive]

Ο πρωταρχικός ηγέτης στην κατηγορία των crossover περνάει αισίως στην τρίτη του γενιά. Και μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν είναι ικανός να παραμείνει στο θρόνο του. Ή μήπως όχι;

Όλοι γνωρίζουμε ότι η κορυφή των Ιμαλαίων είναι το Everest, το ίδιο προφανές είναι και πως η κορυφή στην κατηγορία των crossover ανήκει στο Nissan Qashqai. Το… υπερυψωμένο hatchback που κανείς δεν ήξερε να γράψει ή να προφέρει σωστά το 2007 που πρωτοεμφανίστηκε, γνώρισε τεράστια απήχηση σε βαθμό να αποτελέσει πρωτοπόρο για την κατηγορία, με τις εταιρείες να ακολουθούν η μία μετά την άλλη τη συνταγή του ιαπωνικού μοντέλου.

Αυτό βέβαια κάνει το έργο της Nissan ακόμη πιο δύσκολο, καθώς άλλο να βλέπεις ξαφνικά μία συμπαθητική πρόταση από έναν ανταγωνιστή που δεν έχει βάλει ψηλά τον πήχη, και άλλο να περιμένεις το νέο Qashqai. Κάθε αλλαγή αποτελεί και ένα ρίσκο, μην τυχόν και χαλάσει κάτι από μία συνταγή που έχει αποδειχθεί υπέρ-πετυχημένη για μια 15ετία.

Για αυτό το λόγο μάλιστα οι σχεδιαστές της Nissan προσπάθησαν να περάσουν σε έναν κομψό εκσυγχρονισμό, διατηρώντας ευλαβικά τη σχεδιαστική του ταυτότητα. Να το βλέπεις δηλαδή από μακριά και να αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για το νέο Qashqai, χωρίς να το θεωρήσεις παράλληλα «ξαναζεσταμένο φαγητό».

Και κάπως έτσι καταλήξαμε να έχουμε στα χέρια μας το πιο μοντέρνο, σύγχρονο και με δυναμικό design- Qashqai όλων των εποχών. Σε αυτό απουσιάζουν οι καμπύλες, αφού η νέα αποχή επιτάσσει πιο μασίφ και δυναμικό σχεδιασμό, ενώ η ενιαία μάσκα V motion με κάθετες εισαγωγές αέρα, μαζί με τα LED φώτα ημέρας, δεσπόζουν στο εμπρός τμήμα.

Όσο συνεχίζεις να παρατηρείς το ολόφρεσκο crossover στο πλάι και στο πίσω μέρος, αντιλαμβάνεσαι αυτή την ισορροπία ανάμεσα στον συντηρητισμό και στην τολμηρή αισθητική. Και επειδή το νέο Qashqai έχει τέτοια απήχηση που σηκώνει ακόμη και… καφενειακή συζήτηση, θα λέγαμε πως: άλλος θα το ήθελε πιο extreme και άλλος το προτιμά ακριβώς ως έχει. Η δική μας ταπεινή άποψη είναι πως το αγοραστικό κοινό του Qashqai, οι άνθρωποι δηλαδή που το λάτρεψαν δεν είναι αυτοί των ριζοσπαστικών αλλαγών, αλλά περισσότερο της σταθερότητας και της συνήθειας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα μείνουν πίσω από τις εξελίξεις σε τεχνολογικά ζητήματα.

Αυτό ακριβώς είναι το νέο Qashqai. Βελτιωμένο και σύγχρονο, χωρίς ακρότητες, υπερβολές και κανένα σημάδι ότι ξενίζει στο μάτι του αγοραστή. Είναι μακρύτερο κατά 35 χιλιοστά (4,425 μέτρα συνολικό μήκος), φαρδύτερο κατά 29 χιλιοστά (1,835 μέτρα πλάτος), και με μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 20 χιλιοστά (2,665 μέτρα σύνολο). Το τελευταίο στοιχείο σηματοδοτεί και τους αυξημένους χώρους, με αποκορύφωμα τα 504 λίτρα στο χώρο αποσκευών (+74 λίτρα σε σχέση με τη δεύτερη γενιά).

Αντίστοιχα, βελτιωμένοι είναι και οι χώροι για τους επιβάτες, με την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο να γίνεται με ευκολία, δημιουργώντας κάποιες λεπτομέρειες υπέρ της άνεσης που εκτιμά ένας οικογενειάρχης. Μία τέτοια είναι και η θέση οδήγησης που δεν σε κουράζει ακόμη και μετά από αρκετή ώρα στο τιμόνι, ενώ προσφέρει έλεγχο και ορατότητα που αρμόζει σε ένα οικογενειακό crossover.

Αισθητικά επικρατεί μία ουδετερότητα στην καμπίνα του νέου Qashqai, μία λιτή προσέγγιση που θα λατρέψει ο κάτοχος που απεχθάνεται το manual και τα φροντιστήρια πριν την αγορά. Τα πάντα βρίσκονται εκεί που τα περιμένεις, οι ποτηροθήκες, οι χώροι για μικρά αντικείμενα, η αντιολισθητική θέση-ασύρματη φόρτιση για το κινητό τηλέφωνο.

Ακόμη και η οθόνη αφής 10,8 ιντσών συνοδεύεται από περιστροφικούς διακόπτες που κάνουν την εργονομία και τη συμβίωση ακόμη πιο εύκολη. Το ταμπλό και το εσωτερικό από τις πόρτες διαθέτει επένδυση που αφήνει premium αίσθηση μετά το άγγιγμα, και σε συνέχεια της εξωτερικής σχεδίασης έχουμε ένα ευχάριστο σύνολο με εκσυγχρονισμό όσο χρειαζόταν, χωρίς τις high tech «φαμφάρες» που άλλος τις λαχταρά, άλλος τις μισεί, δεν αποτελούν ωστόσο μοναδικό γνώμονα για την αγορά ενός αυτοκινήτου.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Το ιαπωνικό μοντέλο βασίζεται στην νέα πλατφόρμα του ομίλου CMF-C, ένα δάπεδο που σηματοδοτεί τον εξηλεκτρισμό της γκάμας και την επόμενη μέρα φυσικά και για το Qashqai. Η πρόγευση πάντως έχει να κάνει με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 12V της έκδοσης της δοκιμής μας, κάτι που πρόσθεσε 22 κιλά από μόνο του στο αμάξωμα του δημοφιλούς crossover. Συνολικά πάντως οι άνθρωποι της Nissan κατάφεραν να ρίξουν το βάρος κατά έναν… θηλυκό επιβάτη (-60 κιλά), και αυτό χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου. Υλικό που μάλιστα παράγει μόνης της η εταιρεία σε δικό της εργοστάσιο.

Το light hybrid σύστημα των μόλις 12V της Nissan, βοηθά στις γρήγορες εκκινήσεις του start/stop, εξοικονομεί 4 γραμμάρια CO2/χλμ. και προσφέρει αυξημένη ροπή κατά 6 Nm σε ταχύτητες από 20 μέχρι 110 χλμ./ώρα. Οι εταιρείες μας έχουν συνηθίσει σε 48V συστήματα, ωστόσο το ιαπωνικό crossover δείχνει μία πιο απλή μεταβατική προσέγγιση και φυσικά επιχειρεί να διατηρήσει το κόστος σε χαμηλό σχετικά επίπεδο.

Στην πράξη ο τετρακύλινδρος -βελτιωμένος σε 50 σημεία- 1.3 turbo βενζινοκινητήρας 140 ίππων, αποτελεί το σωστό «πάντρεμα» με το Qashqai των 1.405 κιλών (6αρι μηχανικό κιβώτιο με βελτιωμένη ακρίβεια και αίσθηση του επιλογέα). Με μία μικρή εξαίρεση στις πολύ χαμηλές στροφές, τα 240 Nm ροπής (από τις 1.650 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ.) δίνουν αυτό το κάτι που έλλειπε από τα ατμοσφαιρικά σύνολα του παρελθόντος, χωρίς να το… πληρώνει ο οδηγός σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Αυτό είναι και το ζητούμενο στις νέες τεχνολογίες, σβελτάδα όταν τη χρειάζεσαι, οικονομία καυσίμου (7,8 λίτρα/100 χλμ. στα χέρια μας) και σύγχρονες προδιαγραφές εκπομπών CO2 (Euro6-d).

Oι 140 ονομαστικοί ίπποι ανεβάζουν τις προσδοκίες -και όχι άδικα- καθώς το Qashqai με το προαναφερόμενο σύνολο καταφέρνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα φθάνει τα 196 χλμ./ώρα. Ξεκάθαρα το best seller της κατηγορίας των crossover δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, το ζητούμενο ωστόσο είναι να κινείται με σβελτάδα και αξιοπρέπεια σε πιθανή προσπέραση, σκεπτόμενο πρώτα το πορτοφόλι σου και μετά όλα τα υπόλοιπα (μην ξεχνάμε πως υπάρχει και έκδοση με 158 ίππους, και την οποία θα αναλύσουμε σε μελλοντική δοκιμή). Σε περίπτωση πάντως που ζητήσετε λίγη παραπάνω δράση, το D-mode αλλάζει την απόκριση στο γκάζι και την αίσθηση του τιμονιού, ώστε να γίνει πιο σπιρτόζικο και ευχάριστο στον οδηγό (oι άλλες δύο επιλογές είναι η Normal και Eco), με το.. αντίτιμο να καταγράφεται στην ελαφρά αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου.

Υποχώρηση πάντως σε καμία των περιπτώσεων δεν θα χρειαστεί να κάνουν οι επιβάτες στον τομέα της ανάρτησης. Οι τεχνικοί της Nissan ασχολήθηκαν και αυτό φάνηκε από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα συμβίωσης, καθώς τα περάσματα σε δύσβατους δρόμους και λακκούβες είναι… εντυπωσιακά άνετα χωρίς κοπανήματα, ενώ η συμπεριφορά του Qashqai στις στροφές είναι αξιοπρεπέστατη χωρίς ενοχλητικές κλίσεις ή μετατόπιση των επιβατών. Ο συνδυασμός McPherson εμπρός – ημιάκαμπτος άξονας πίσω, είναι αυτός που συναντάμε στην έκδοση της δοκιμής μας, κάτι που αλλάζει στις εκδόσεις με 20ρηδες τροχούς ή με ύπαρξη τετρακίνησης (πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα).

Ένα δείγμα του ότι τίποτα όσον αφορά το ιαπωνικό μοντέλο δεν αφέθηκε στη μοίρα του και του γεγονότος ότι οι άνθρωποι της Nissan ξέρουν ότι έχουν να κάνουν με την αιχμή του δόρατος της εταιρείας και με το μοντέλο που την ξεκόλλησε από τη μετριότητα πριν μερικά χρόνια. 

Ένας λόγος που αγαπήθηκε φανατικά είναι ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας του, με έμφαση εντός πόλης αλλά και ανταπόκριση εκτός αυτής. Για αυτό και τα 18 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος είναι ένα καλό εργαλείο για μια συνετή βόλτα στο βουνό ή και απλά ανεβάσματα στα πεζοδρόμιο της πόλης χωρίς να φοβάσαι μήπως το πληγώσεις. Σαφώς και αν θες το κάτι παραπάνω στο χώμα θα πρέπει να κοιτάξεις την τετρακίνητη έκδοση (αποκλειστικά με κινητήρα 158 ίππων), όμως θα πρέπει να ξεχάσεις και τον προσιτό του χαρακτήρα σε θέματα οικονομικής φύσεως.

Για το λόγο του αληθές το τετρακίνητο Qashqai -στο πλαίσιο της γενικευμένης αύξησης στις τιμές πώλησης νέων αυτοκινήτων- ξεκινά από 33.990€, με το προσθιοκίνητο με τον κινητήρα 140 ίππων να ζητά 24.490€ στην έκδοση Elite και 26.790€ για την Premium με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και αρκετά… καλούδια. Ποσό που δύσκολα θα ανακόψει την εμπορική πορεία του Qashqai, ωστόσο θέτει διλλήματα ισχυρού ανταγωνισμού με μοντέλα όπως π.χ. το Hyundai Tucson ή το Ford Kuga που πολύ θα ήθελαν να του κλέψουν το… θρόνο.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN

Nissan Qashqai 1.3 TiG-T Hybrid 140PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.332 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 240 Nm / 1.650 – 4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού + ήπια υβριδική υποβοήθηση 12V (2,3kW)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 196 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 705 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6-d
Εκπομπή CO2 144 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact6, 215/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.425 x 1.835 x 1.655 mm
180 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω) 1.520 / 1.525 mm
Μεταξόνιο 2.665 mm
Χώρος αποσκευών 504 – 1.447 lt
Απόβαρο 1.405 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 24.490€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Ένα σχόλιο

  1. το νέο quashqai είναι το Kia Sportage που έρχεται σε λίγους μήνες.
    Συγγνώμη αλλά το μπροστινό μέρος με το παλιομοδίτικο V χρώμιο έχει ξεπεραστεί ακόμα και στην αγροτική Αλαμπάμα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button