NEAPINED

Οι μεγάλοι χαμένοι της κούρσας ανόδου στα καύσιμα

Εξίσωση για δυνατούς λύτες παραμένει η κατάσταση με τα καύσιμα στην Ελλάδα αλλά και όλη την Ευρώπη, μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Μετά το ράλι ανόδου των ορυκτών καυσίμων το προηγούμενο διάστημα φαίνεται πως το τελευταίο διάστημα υπάρχει μια ισορροπία “τρόμου” στις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα.

Σε πρώτη ανάγνωση το diesel κινείται σε δυσθεώρητα ύψη ακόμα και σήμερα που υφίσταται η επιδότηση των 15 λεπτών στην αντλία. Το μεγάλο ερώτημα είναι τι θα γίνει τη 1η Οκτωβρίου, ημερομηνία που σταματάει η επιδότηση. Δε θέλουμε να σκεφτούμε ότι αυτή θα σταματήσει και το Diesel θα κινείται στα επίπεδα της απλής αμόλυβδης.

Τσούζει το CNG, ακολουθεί το Diesel

Εστιάζοντας στο diesel το παρατηρητήριο καυσίμων επισημαίνει ότι η τιμή του τη 15η Σεπτεμβρίου ήταν στα 1,897 ευρώ. Δε χρειάζεται να είναι κανείς μαθηματικός για να διαπιστώσει… τι θα γίνει αν σε αυτή την τιμή προστεθούν και τα 15 λεπτά της επιδότησης. Το ντίζελ θα ξεπεράσει τα 2 ευρώ… και ό,τι συνδέεται με τις μεταφορές θα ανέβουν στο τραίνο της ανατίμησης.

Την ίδια στιγμή την ανηφόρα έχει πάρει και η τιμή του φυσικού αερίου κίνησης CNG, που πλέον από τη 02/8/2022, η τιμή πώλησης φυσικού αερίου κίνησης, στα δύο ιδιόκτητα πρατήρια Fisikon διαμορφώνεται στα 1,75 €/kg. Πριν από έναν χρόνο η τιμή αυτή ήταν 86 λεπτά, ενώ στα χρόνια της πανδημίας αυτή ήταν 69 λεπτά.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι για παράδειγμα ένα Fiat Panda με φιάλη 12 κιλών γέμιζε με 8,28 ευρώ και τώρα θέλει 21,12 ευρώ.

Με βάσει τις τελευταίες μετρήσεις του παρατηρητηρίου τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης, η απλή αμόλυβδη τιμάται κατά μέσο όρο στα 1,956 ευρώ, και το LPG στα 0,95 ευρώ. Έτσι, το υγραέριο κίνησης LPG ακόμα και τώρα φαίνεται πως είναι η οικονομικότερη λύση, αφού αν λάβει κανείς υπόψη τα κόστη κτήσης για τα Diesel και τα CNG οχήματα, το υγραέριο έχει το προβάδισμα.

Χαμένοι όλοι οι καταναλωτές

Σε κάθε περίπτωση μεγάλοι χαμένοι είμαστε όλοι εμείς οι καταναλωτές, που κινούμαστε με αυτοκίνητο (οποιασδήποτε μορφής κίνησης, ακόμη και ηλεκτρικό) καθώς δεν μπορεί κανείς να προβλέψει τι θα ξημερώσει η επόμενη μέρα στο ενεργειακό μέτωπο.

Διαφορετικές ήταν οι συνθήκες αγοράς για την κτήση ενός Diesel πριν 5 χρόνια άλλες τώρα. Άλλες ήταν οι συνθήκες πριν 3 χρόνια για αυτόν που αγόρασε αυτοκίνητο με φυσικό αέριο, άλλες τώρα.

Εννοείται ότι και τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν πληγεί με τις αυξημένες τιμές στα καύσιμα, αφού και το ρεύμα με τη σειρά του έχει πάρει την ανηφόρα. Εκεί που φόρτιζες περίπου με 3 ευρώ τα 100 χιλιόμετρα, τώρα το κόστος φόρτισης έχει τουλάχιστον διπλασιαστεί για τον κάτοχο του EV.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Ένα σχόλιο

  1. Ναι αλλά ο Σκυλακάκης είπε ότι δεν μειώνουμε τον ειδικό φόρο και συμφώνησε κι ο μαϊντανός Άδωνης ,γιατί έχουμε τουριστική περίοδο.
    όταν σε όλη σχεδόν την Ευρώπη, έχουν μειώσει τον ειδικό φόρο στα καύσιμα και έχουν ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης στον χαμηλότερο συντελεστή!
    Για τους πολιτικούς αυτού του διαμετρήματος – Φωτοβολίδας -, είχε γράψει ο μέγας Σουρής ένα ποίημα!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button