Με την σουηδική εταιρεία να δείχνει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο τον ηλεκτρικό προσανατολισμό της και την αγάπη της προς τα (μικρά και μεγάλα) SUV, δεν θα μπορούσε να λείπει μία πιο… γήινη πρόταση από πλευράς επιδόσεων. Αυτή φέρει τον «κωδικό» P6 στην περίπτωση του XC40.
To κόμπακτ SUV της Volvo είναι αυτό που λέμε… ένα μοντέλο για όλα τα γούστα. Έκανε αρχικά την εμφάνιση του προ τετραετίας εφοδιασμένο με κινητήρες εσωτερικής καύσης, στη συνέχεια φόρεσε την ηλεκτρική του μπέρτα (με δύο πανίσχυρους ηλεκτροκινητήρες μπορεί κανείς να παρομοιάσει το P8 με superman), για να πατήσει και λίγο στη γη με την έκδοση P6. Από την πρώτη στιγμή βέβαια στο μυαλό των Σουηδών ήταν η αμιγώς ηλεκτρική φύση του XC40, και για αυτό το λόγο οι διαφορές του σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης και diesel είναι ελάχιστες.
Πρόκειται για ένα από τα πλέον κομψά SUV που κυκλοφορούν στους δρόμους, με «τετράγωνη» προσέγγιση και απέριττη σχεδίαση. Δείγμα του ότι για να αρέσει ένα αυτοκίνητο δεν είναι ανάγκη να χαρακτηρίζεται από ακρότητες και σχεδιαστικό πλουραλισμό. Η μάσκα ασορτί με το χρώμα του αμαξώματος πάντως, τα όμορφα φωτιστικά σώματα LED και το πίσω μέρος με την απότομη κλίση παραμένουν γνωρίσματα της γκάμας και προσδίδουν απλότητα, φινέτσα και κύρος.
Το μήκος του οριακά ξεπερνά τα 4,4 μέτρα, γεγονός που επιβεβαιώνει τον συμπαγή χαρακτήρα του σουηδικού SUV και την φιλοσοφία πόλης μεταξύ άλλων. Άλλωστε, κακά τα ψέματα, ένα ηλεκτρικό μοντέλο προορίζεται σε μεγάλο βαθμό για κίνηση μέσα στον αστικό ιστό, εκεί όπου μπορεί να ξεδιπλώσει όλα του τα οικολογικά και οικονομικά χαρίσματα.
Η minimal νοοτροπία λοιπόν μεταφέρεται και στο εσωτερικό, όπου οι δύο μεγάλες οθόνες (12 και 9 ιντσών), του πίνακα οργάνων και του infotainment θυμίζουν tablet ή μεγάλο smartphone με τον τρόπο που μπορεί κανείς να τις επεξεργαστεί. Είναι σχετικά απλές με όμορφα γραφικά και κάθε ρύθμιση απαιτεί ελάχιστες κινήσεις από το χρήστη. Ειδικά ο μακρόστενος φυσικός διακόπτης κάτω από την οθόνη αφής, σε βάζει στο κεντρικό μενού κάθε φορά που τα έχεις κάνει… μαντάρα.
Στο τιμόνι του XC40 λοιπόν όλα είναι εύκολα. Με το κλειδί στην τσέπη απλώς ανοίγεις την πόρτα, φοράς τη ζώνη σου, επιλέγεις το «D» στον διακριτικό επιλογέα και έφυγες. Ούτε start, ούτε stop ούτε πολλά πολλά. Αντίστοιχα το αντίο με το σουηδικό μοντέλο είναι για βιαστικούς, αφού ένα πάτημα στο «P» αρκεί για να βάλει τέλος στις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Στο ίδιο μήκος κύματος η ασύρματη φόρτιση, η έξυπνη κάθετη βάση για το smartphone και η μεγάλη θήκη κάτω από υποβραγχιόνιο, όλα βρίσκονται εκεί για να τα κάνουν εύκολα μετά από μία λογική εξοικείωση. Όπως συνέβη με το σύστημα One Pedal που τις πρώτες φορές δεν θέλεις ούτε να ακούς για αυτό και στη συνέχεια είναι το πρώτο κουμπάκι που ψάχνεις όταν μπαίνεις σε ένα ηλεκτρικό.
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος
Ουσιαστικά ξεχνάς το αριστερό πόδι και απολαμβάνεις τη μέγιστη ανάκτηση το ηλεκτρικού συστήματος που κερδίζει ενέργεια από όπου μπορεί. Και μια που αναφερθήκαμε στο ηλεκτρικό σύστημα του XC40, η έκδοση P6 εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 231 ίππων και με 330 Nm ροπή. Τη μισή ακριβώς σε σχέση με το P8 των δύο ηλεκτροκινητήρων (έναν για κάθε άξονα). Έχοντας περάσει πίσω από το τιμόνι και των δύο, μπορούμε να πούμε πως το P8 χαρακτηρίζεται από υπερβολή στο θέμα των επιδόσεων, με αυτή της παρούσας δοκιμής μας να είναι ξεκάθαρα μια ταιριαστή λύση για τους δρόμους της Αττικής.
Άλλωστε δεν είναι και πολλά τα 7,4 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα, όπως και πολλά δεν είναι τα 160 χλμ./ώρα τελικής καθώς περιορίζονται ηλεκτρονικά για χάρη της ασφάλειας και της οικονομίας. Το XC40 P6 στα χέρια μας μπόρεσε να ξεπεράσει τα 340 χλμ. αυτονομίας, με χρήση του Οne Pedal και με κυκλοφορία μέσα στην καρδιά της πόλης, ενώ η φίρμα κάνει λόγο για 424 χλμ. με μία φόρτιση σε συνθήκες οικονομίας στον κλιματισμό και αποφυγή κάθε οδηγικής υπερβολής.
Ο χρόνος φόρτισης πάντως δεν αποτελεί ιδιαίτερο τροχοπέδη, αφού σε 11άρι wallbox αρκούν 7 ώρες σύνδεσης στο ρεύμα, με την ταχεία φόρτιση σε 150άρι DC να επιτυγχάνεται σε 32 λεπτά της ώρας για το 10-80% της μπαταρίας. Αυτή έχει χωρητικότητα 69 kWh και φέρει τεχνολογία ιόντων λιθίου, ενώ η τοποθέτηση της κάτω από το δάπεδο του σκανδιναβικού μοντέλου, κρύβει εντέχνως τα περιττά κιλά και επιτρέπει στο XC40 να έχει άριστη οδηγική συμπεριφορά. Οι περισσότεροι από 2 τόνοι συνολικού βάρους δεν εμποδίζουν τους 231 ίππους του XC40 P6 να αναδείξουν τη σβελτάδα του κομψού SUV, ούτε επισκιάζουν την οικονομία στο ρεύμα.
Ίσα-ίσα που οι 18-19 kWh/100 χλμ. (ο μέσος όρος με διαδρομές έξω από την πόλη πάει στις 22 kWh) είναι ένας πολύ λογικός αριθμός για το χαρακτήρα και την πληρότητα του συγκεκριμένου SUV, που ζητάει εν ολίγοις γύρω στα 3 ευρώ/100 χλμ. αν το φορτίσετε στο σπίτι και 8-9 ευρώ αντίστοιχα αν επιλέξετε ένα σταθμό δικτύου στο δρόμο ή σε κάποιο parking (συνήθως γλιτώνετε και τη χρέωση στάθμευσης).
Το μικρό Volvo λοιπόν σκίζει από πλευρά οικονομίας αν και δεν θα έπρεπε να το χαρακτηρίζουμε «μικρό» κρίνοντας από τα 414 (+31 εμπρός) λίτρα του χώρου αποσκευών, αλλά και τον επαρκή χώρο για τους εμπρός και πίσω επιβάτες. Η αίσθηση πάντως που αφήνει όταν κινηθείς μέσα στην πόλη είναι ότι πρόκειται για πραγματικά ένα βολικό SUV που στρίβει με ευκολία στα στενάκια, χωράει σε normal θέσεις στάθμευσης και προσφέρει απόλυτο έλεγχο κινήσεων.
Είναι ένα συμπαγές SUV για όλα τα γούστα, με καλές επιδόσεις, αξιοπρεπή αυτονομία για αστική χρήση, καλούς χώρους, premium κορδέλα και ισορροπημένη συμπεριφορά στο δρόμο (περισσότερο προς την άνεση και λιγότερο προς τη σπορ συμπεριφορά). Μία political correct επιλογή σε σχέση με το τετρακίνητο P8 διπλού ηλεκτροκινητήρα όσο και σε σχέση με τον ανταγωνισμό ή ακόμη και τα πιο ογκώδη ηλεκτρικά SUV που κυκλοφορούν.
Πόσο κοστίζει όμως το «μικρό» XC40; Το ηλεκτρικό SUV της Volvo ξεκινά κάτω από το όριο των 50.000 ευρώ, όντας το πιο προσιτό ίσως EV της φίρμας. Αυτό δε σημαίνει ότι μπορείς ελαφρά τη καρδία να δώσεις αύριο το πρωί 50 χιλιάρικα για το XC40, αλλά σε κάθε περίπτωση κάπου εκεί έχει κάτσει η μπίλια των τιμών αυτή την περίοδο. Έτσι και αλλιώς είναι μία επιλογή που άμεσα ή έμμεσα αιτιολογεί το ζητούμενο ποσό και με το παραπάνω, είτε δηλαδή σε μορφή απόσβεσης λόγω καυσίμου, είτε σαν πακέτο που αιτιολογεί τα χρήματα του από μόνο του.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO
Volvo XC40 Recharge P6 – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ |
||||
Τύπος, τροφοδοσία | 1 ασύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη | |||
Μέγιστη ισχύς, ροπή | 170 kW (231 PS), 330 Nm | |||
Θέση | εμπρός εγκάρσια, 150 kW / 330 Nm | |||
Μπαταρία | Λιθίου-ιόντων (li-on) 69 kWh (net: 67), 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη | |||
Θέση | Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο | |||
Χρόνος φόρτισης | Σε Wallbox (11 kW): 8 ώρες Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW, μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 150 kW σε 32 λεπτά 10-80% |
|||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 7,4 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 160 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής |
20 kWh/100 km, 22,0 kWh/100 km |
|||
Εργοστασιακή αυτονομία | 400 km (WLTP) | |||
Χωρητικότητα μπαταρίας | 69 kWh | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 320-380 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | – | |||
Εκπομπή CO2 | 0 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 1 σχέσης | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Pirelli Scorpion Elect 235/50 R19-255/45/R19 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση από το έδαφος |
4.425 × 1.863 × 1.647 mm 176 mm |
|||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.601 / 1.605 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.702 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 414 (+31 εμπρός) – 1.205 lt | |||
Απόβαρο | 2.023 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 49.984 ευρώ |