PINEDΑΓΩΝΕΣ

Δείτε πως θα είναι τα νέα μονοθέσια της Formula 1 από το 2026 [video]

Η FIA αποκάλυψε τις πρώτες εικόνες για πως θα είναι τα νέα μονοθέσια της Formula 1 από το 2026, με τους κανόνες να αναμένονται να εγκριθούν αργότερα αυτόν τον μήνα.

Πριν από το Grand Prix του Καναδά, η FIA παρουσίασε τις βασικές λεπτομέρειες του νέου σχεδίου των μονοθεσίων, τα οποία θα συνοδεύονται από νέες μονάδες ισχύος και την υποχρεωτική χρήση πλήρως βιώσιμων καυσίμων.

Τα νέα μονοθέσια θα είναι 30 κιλά ελαφρύτερα από τα τρέχοντα της F1, ενώ θα είναι πιο κοντά και στενά. Το μεταξόνιο θα μειωθεί από 3.600 χιλιοστά σε 3.400 και το πλάτος από τα 2.000 χλστ. σε 1.900. Επιπλέον, το μέγιστο πλάτος του δαπέδου θα μειωθεί κατά 150 χλστ.

Ενώ η F1 διατηρεί τους τροχούς 18 ιντσών από το 2022, το πλάτος των εμπρός ελαστικών θα μειωθεί κατά 25 χλστ. και των πίσω κατά 30 χλστ., με στόχο να μην υπάρξει σημαντική απώλεια πρόσφυσης.

Για να βελτιωθεί η προσαρμογή των σασί στους νέους κανόνες κινητήρων και να διευκολυνθεί η παρακολούθηση των αυτοκινήτων μεταξύ τους, η κάθετη δύναμη θα μειωθεί κατά 30% και η αντίσταση στον αέρα κατά 55%.

Τα βασικά αεροδυναμικά στοιχεία του μονοθεσίου, που περιλαμβάνουν κινούμενες πτέρυγες, έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να ελαχιστοποιούν το φαινόμενο του «βρώμικου αέρα» που επηρεάζει τόσο την αγωνιστική δράση. Αυτό περιλαμβάνει μια στενότερη μπροστινή πτέρυγα, την αφαίρεση των θόλων των μπροστινών τροχών και τις πτέρυγες ελέγχου της ροής του αέρα μπροστά από τα πλευρικά.

Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, θα υπάρχει μια τριών στοιχείων ενεργητική πίσω πτέρυγα με απλοποιημένα τελικά πτερύγια, ενώ η κάτω πτέρυγα θα αφαιρεθεί.

Τα μονοθέσια του 2026 αναμένεται να διαθέτουν μερικώς επίπεδο δάπεδο και χαμηλότερης ισχύος διαχύτη για να μειώσουν το φαινόμενο του ground effect και να μην κάνουν την απόδοση τόσο εξαρτημένη από υπερ-σκληρές και χαμηλής απόστασης από το έδαφος ρυθμίσεις.

Τα νέα μονοθέσια θα διαθέτουν επίσης βελτιωμένα στοιχεία ασφαλείας, όπως μια δομή πρόσκρουσης δύο σταδίων στο εμπρός μέρος και βελτιωμένη προστασία από πλευρικές εισχωρήσεις. Οι αντοχές του roll hoop θα αυξηθούν από 16 G σε 20 G, ενώ τα φώτα στα τελικά πτερύγια της πίσω πτέρυγας θα γίνουν πιο φωτεινά.

Ο διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, χαρακτήρισε τους νέους κανονισμούς ως «μέτρια επανάσταση» αλλά εκτίμησε ότι ταιριάζουν απόλυτα με το DNA της Formula 1.

«Με αυτό το σύνολο κανονισμών, η FIA προσπάθησε να αναπτύξει μια νέα γενιά αυτοκινήτων που είναι απόλυτα συνδεδεμένα με το DNA της Formula 1», είπε.

«Μονοθέσια που είναι ελαφρά, εξαιρετικά γρήγορα και ευέλικτα, αλλά που παραμένουν στην αιχμή της τεχνολογίας. Για να το πετύχουμε αυτό, εργαστήκαμε προς την κατεύθυνση του ‘ευέλικτου αυτοκινήτου».

Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, πρόσθεσε: «Ο στόχος μας, μαζί με τη Formula 1, ήταν να παράγουμε ένα μονοθέσιο που θα είναι κατάλληλο για το μέλλον της ελίτ κατηγορίας του αθλήματος. Πιστεύουμε ότι επιτύχαμε αυτόν τον στόχο».

Σύστημα πρόωσης

Όπως είχαμε γράψει, οι κανονισμοί για τις μονάδες ισχύος του 2026, που δημοσιεύθηκαν για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2022, υπόσχονται μια σημαντική πρόοδο στην τεχνολογία της Formula 1. Χτίζοντας πάνω στις βάσεις του πιο αποδοτικού υβριδικού κινητήρα που χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή στη Formula 1, η μονάδα ισχύος του 2026 προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη δύναμη από τις τρέχουσες.

Ενώ η ισχύς που προέρχεται από το θερμικό κινητήρα (ICE) μειώνεται από 550-560 kW σε 400 kW, η ισχύς της μπαταρίας αυξάνεται σημαντικά, από 120 kW σε 350 kW – μια αύξηση σχεδόν 300% στην ηλεκτρική ισχύ. Έτσι, η απόδοση διατηρείται, ενώ η βιωσιμότητα αυξάνεται ακόμα περισσότερο.

Με την απλούστευση της μονάδας ισχύος μέσω της αφαίρεσης του MGU-H και την αύξηση της ηλεκτρικής ισχύος, η μονάδα του 2026 είναι η πιο σχετική με τα οχήματα δρόμου που έχει υπάρξει στη Formula 1. Σε συνδυασμό με τα 100% βιώσιμα καύσιμα, προσφέρει μια προοδευτική πλατφόρμα για καινοτομίες που μπορούν να μεταφερθούν στο μέλλον.

Επιπλέον, η ποσότητα ενέργειας που μπορεί να ανακτάται κατά το φρενάρισμα διπλασιάζεται, με συνολική ανακτήσιμη ενέργεια 8.5 MJ ανά γύρο.

Έχει προστεθεί επίσης μια λειτουργία χειροκίνητης παράκαμψης (Manual Override) για τη βελτίωση των ευκαιριών προσπέρασης. Ενώ η ανάπτυξη της ισχύος ενός προπορευόμενου αυτοκινήτου θα μειώνεται μετά τα 290 χλμ/ώρα, φτάνοντας στο μηδέν στα 355 χλμ/ώρα, το ακολουθούν αυτοκίνητο θα ωφελείται από την παράκαμψη MGUK, προσφέροντας 350 kW έως τα 337 χλμ/ώρα και +0.5 MJ επιπλέον ενέργειας.

Οι κανονισμοί αυτοί έχουν σχεδιαστεί για να προσελκύσουν νέους κατασκευαστές στο άθλημα και έχουν οδηγήσει σε δεσμεύσεις από υπάρχοντες προμηθευτές όπως η Ferrari, η Mercedes και η Alpine, την επιστροφή της Honda ως κατασκευαστή, καθώς και την είσοδο των Audi και Red Bull Ford Powertrains.

Οι νέοι κανονισμοί για το 2026 αναμένεται να επικυρωθούν σε συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA στις 28 Ιουνίου.

Οι κανονισμοί της F1 για το 2026 σε αριθμούς

Ο κινητήρας:

  • Κυβισμός: 1.600 κ.εκ
  • Κύλινδρος: 6
  • Υπερτροφοδότηση: 1 υπερσυμπιεστής
  • Σχεδίαση: V 90°
  • Μέγιστη διάμετρος: 80 mm
  • Μέγιστη συμπίεση: 1:16
  • Μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης: 4,8 bar
  • Μέγιστη ταχύτητα κινητήρα: 15.000/λεπτό
  • Μέγιστη ταχύτητα τουρμπίνας: 150.000/λεπτό
  • Καύσιμο: E100
  • Χωρητικότητα δεξαμενής: 100 kg (περίπου 135 λίτρα)
  • Ισχύς από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης: περίπου 400 kW (545 HP)
  • Μέγιστη ροή ενέργειας: 3.000 MJoule/h
  • Ηλεκτρικός κινητήρας: 1 MGU-K
  • Ισχύς από τον ηλεκτροκινητήρα: περίπου 350 kW (475 HP)
  • Μέγιστη ροπή MGU-K: 500 Nm
  • Μέγιστη είσοδος ενέργειας στην μπαταρία: 8,5 MJoule/στρογγυλό
  • Ηλεκτρική ώθηση: 350 kW από 290 km/h έως 337 km/h
  • Ελάχιστο βάρος συνολικού συστήματος πρόωσης: 185 kg
  • MGU-K: ελάχιστα 16 κιλά
  • Μπαταρία: ελάχιστη 35 kg
  • Επιτρεπόμενες μονάδες/οδηγός/έτος
    α) 3 κινητήρες εσωτερικής καύσης, 3 υπερσυμπιεστές, 3 συστήματα εξάτμισης
    β) 2 μπαταρίες, 2 MGU-K
  • Επιτρεπόμενοι πάγκοι δοκιμών: 3 γεμάτοι κινητήρες, 3 μονοκύλινδροι, 2 ERS, 1 κινητήρας + κιβώτιο ταχυτήτων, 1 πλήρες αυτοκίνητο (VTT)
  • Επιτρεπόμενες ώρες δοκιμών το 2026: 700 ώρες (κινητήρας εσωτερικής καύσης), 500 ώρες (ERS)
  • Επιτρεπόμενος προϋπολογισμός: 130 εκατομμύρια $/έτος από το 2026

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης πρέπει να λειτουργεί με 100 τοις εκατό βιώσιμο καύσιμο. Σχεδόν το ήμισυ της ενέργειας παράγεται ηλεκτρικά.

Το σασί:

  • Μεταξόνιο: μέγιστο 3.400 χλστ
  • Πλάτος: μέγιστο 1.900 χλστ
  • Ελάχιστο βάρος: 768 kg συμπεριλαμβανομένου του οδηγού
  • DRS: μπροστινή και πίσω πτέρυγα
  • Πίσω φτερό: 3 στοιχεία, ρυθμιζόμενο
  • Μπροστινή πτέρυγα: 2 πτερύγια, ρυθμιζόμενα
  • Τροχοί: Διάμετρος 18 ιντσών
  • Πλάτος ελαστικού: 705 mm (v), 710 mm (h)
  • Κάτω αμάξωμα: Μεγαλύτερη μερίδα επίπεδη
  • Διαχύτης: Χαμηλότερη άνοδος
  • Διαφράγματα: Τα διαφράγματα Inwash μπροστά από τα πλαϊνά δοχεία αντικαθιστούν τα μπροστινά φτερά

Η ασφάλεια:

  • Μύτη με δύο προκαθορισμένα σημεία θραύσης
  • Περισσότερη πλευρική προστασία στο πιλοτήριο και στο ρεζερβουάρ
  • Πιο αυστηρές δοκιμές roll bar με φορτίο 167 αντί για 141 kN
  • Νέα φώτα ασφαλείας στους τελικούς πίνακες για καλύτερη αναγνώριση της κατάστασης ERS.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!