PINEDΑΓΩΝΕΣ

F1: Τι κρύβουν τα νέα μονοθέσια για το 2026

Οι μηχανικοί της FIA και της Φόρμουλα 1 εργάζονται αδιάκοπα για τα νέα μονοθέσια που θα δούμε το 2026. Θα υπάρχουν πολλές αλλαγές με στόχο την ανάκτηση 350 kW αλλάζοντας τη σχεδίαση των μονοθεσίων που θα έχουν 40% λιγότερο downforce.

Οι αλλαγές του 2026 θα είναι ακόμη πιο ριζικές από εκείνες του 2022. Οι νέοι κανονισμοί για τον κινητήρα θα επηρεάσουν τη σχεδίαση των μονοθεσίων, καθώς το σύστημα πρόωσης αλλάζει σημαντικά.

Οι προδιαγραφές για την υβριδική κίνηση είναι ήδη γνωστοί. Δεν θα υπάρχει μεγάλη αλλαγή στον σχεδιασμό του κινητήρα. Το ελάχιστο βάρος έχει οριστεί στα 130 κιλά, το τούρμπο στα 12 κιλά. Το MGU-K πρέπει να ζυγίζει τουλάχιστον 16 κιλά και η μπαταρία 35 κιλά. Αυτό οδηγεί σε συνολικό βάρος 193 κιλά, 23% αυξημένο από το τωρινό.

Με τη χρήση 100% βιώσιμου καυσίμου, η ηλεκτρική ισχύς θα τριπλασιαστεί στα 350 kW αντί 120 kW, τα οποία θα προέρχονται από την μπαταρία. Ωστόσο, μόνο το MGU-K θα είναι διαθέσιμο για την ανάκτηση των 475 ίππων. Το MGU-H, που παίρνει ενέργεια από τα καυσαέρια, θα καταργηθεί.

Όλα αυτά θα έχουν επιπτώσεις στο υπόλοιπο μονοθέσιο. Η μπαταρία πρέπει να τροφοδοτείται σταθερά με ενέργεια σε κάθε γύρο επειδή η κλασική ανάκτηση κινητικής ενέργειας δεν είναι αρκετή.

Αυτό σημαίνει πως θα υπάρχει πρόσθετη κατανάλωση βενζίνης για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι από τα 100 κιλά βενζίνης που θα είναι διαθέσιμα για τον αγώνα, περίπου τα 30 κιλά θα χρησιμοποιηθούν για τη φόρτιση της μπαταρίας, όπως αναφέρει το γερμανικό auto-motor-sport.de.

Το βάρος της νέας γενιάς κινητήρων είναι ένα ακόμη πρόβλημα. Τα σημερινά μονοθέσια των 798 κιλών ακούγονται πολλά και με το βαρύτερο νέο υβριδικό σύστημα θα ξεπεραστούν τα 800 κιλά.

Ωστόσο, η FIA πρόσφατα ανακοίνωσε την πρόθεση να μειώσει το συνολικό βάρος των αυτοκινήτων κατά 50 κιλά. Ο τεχνικός διευθυντής της Φόρμουλα 1, Pat Symonds, θεωρεί αυτόν τον αριθμό πολύ αισιόδοξο, αλλά βλέπει μια εφικτή την μείωση τουλάχιστον 20 κιλών.

Ίσως, να μην υπάρχει πλέον ελάχιστο βάρος. Ο ανταγωνισμός θα μείωνε το βάρος γρηγορότερα. Τόσο η FIA όσο και η F1 υποστηρίζουν αυτή την ιδέα. Οι αυστηρές δοκιμές της FIA και ο οριακός προϋπολογισμός θα αποτρέψουν οποιαδήποτε περιττή δαπάνη και αύξηση του κόστους.

Τα τεχνικά γραφεία θα πρέπει να αποφασίσουν πόσα χρήματα θα επενδύσουν για ένα εγγυημένο (βάρος) ή θεωρητικό (αεροδυναμική) γυρολόγιο. Η σεζόν 2022 έδειξε ότι αυτή η ισορροπία μπορεί να είναι ελκυστική. Η Alfa Romeo είχε καλύτερα αποτελέσματα χάρη σε ένα ελαφρύτερο μονοθέσιο, ενώ η Red Bull υστερούσε λόγω του πρόσθετου βάρους, παρόλο που είχε εξαιρετική αεροδυναμική.

Ο αθλητικός διευθυντής της FIA, Nikolas Tombazis, και ο Pat Symonds έχουν, ωστόσο, κάποιες επιφυλάξεις ότι μερικές ομάδες θα μπορούσαν να υπερβούν τα όρια με τις αναρτήσεις τους. Για να αποφευχθεί κάθε κίνδυνος, θα πρέπει να εισαχθούν ελάχιστα πρότυπα.

Θα ήταν ωστόσο σημαντικό, ως πρώτο βήμα, να καταργηθεί το ελάχιστο βάρος για τα μέρη της κινητήριας μονάδας. Εδώ πάλι, ένα όριο κόστους θα προστάτευε από μια δαπανηρή ανταγωνιστικότητα.

Το μεταξόνιο των τροχών μειώνεται τουλάχιστον κατά 20 εκατοστά επειδή η κινητήρια μονάδα θα είναι βαρύτερη και θα πρέπει να αντισταθμιστεί από το υπόλοιπο μονοθέσιο. Και εδώ, γίνονται περικοπές παντού. Το κιβώτιο ταχυτήτων θα έχει μόνο 6 αντί για 8 σχέσεις. Τα μονοθέσια και τα λάστιχα θα γίνουν πιο μικρά. Το πλάτος θα μειωθεί από 200 σε 190 εκατοστά, τα μετατρόχια από 360 σε 340 εκατοστά.

Η μείωση της επιφάνειας και του όγκου επηρεάζει επίσης την αεροδυναμική και τις πτέρυγες. Οι ειδικοί υπολόγισαν ότι η αεροδυναμική ώθηση θα μειωθεί κατά 40%. Ένα ενεργητικό αεροδυναμικό σύστημα θα μπορούσε να μειώσει περαιτέρω την αεροδυναμική αντίσταση στις ευθείες, ώστε τα μονοθέσια να μη χρειάζεται να κινηθούν για πολύ χρόνο για να φορτίσουν την μπαταρία. Οι προσομοιώσεις έδειξαν ότι, λαμβάνοντας υπόψη όλους τους παράγοντες, τα μονοθέσια θα είναι σχεδόν το ίδιο γρήγορα.

Το καλό νέο είναι ότι τα προσπεράσματα χωρίς τεχνητή DRS βοήθεια θα γίνουν πιο εύκολα. Οι μηχανικοί σχεδιάζουν μια μικρή αλλαγή, που είχε συζητηθεί για τα μονοθέσια του 2022, αλλά είχε αφεθεί στην άκρη. Ο Symonds δεν θέλει να αποκαλύψει ακόμα τι πρόκειται. Το βασικό είναι πως θα πρέπει να γίνει πολύ πιο εύκολο να ακολουθεί ένας οδηγός ένα μονοθέσιο και να μπορεί να το προσπεράσει. Για να δούμε, τι θα δούμε…

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!