Ο Κάρλος Ταβάρες, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, επισημαίνει ότι οι υψηλές τιμές πώλησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) αποτελούν ένα σημαντικό μειονέκτημα, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, όπου τα ευρωπαϊκά μοντέλα είναι ακριβότερα από τα κινέζικα.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες καταβάλλουν προσπάθειες να μειώσουν το κόστος κατασκευής για να καταστήσουν τα EVs πιο προσιτά και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.
Η μετάβαση στα EVs επιβάλλει σημαντικό βάρος στους προμηθευτές των υλικών και εξαρτημάτων. Ο Ταβάρες δήλωσε ότι οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται να μειώσουν το κόστος παραγωγής για να μπορέσουν να ανταγωνιστούν τις κινεζικές εταιρείες, που προσφέρουν φθηνότερα μοντέλα.
Σύμφωνα με τον Ταβάρες, η πρόκληση έγκειται στο να καταφέρουν να πουλήσουν EVs, των οποίων το κόστος παραγωγής είναι 40% έως 50% υψηλότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, στην ίδια τιμή με αυτά.
Η Stellantis σκοπεύει να συνεχίσει να επενδύει στις νέες της πλατφόρμες, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο για ηλεκτρικά όσο και για συμβατικά και υβριδικά μοντέλα, για να διατηρήσει την ευελιξία στις σειρές της.
Επίσης, σχεδιάζει να λανσάρει οικονομικά προσιτά μοντέλα, όπως ένα Jeep στις ΗΠΑ με κόστος κάτω από 25.000 ευρώ και το Citroen e-C3 των 23.300 ευρώ στην Ευρώπη. Επιπλέον, μέσω μιας κοινοπραξίας με την κινεζική Leapmotor, η Stellantis θα πουλήσει το Leapmotor T03 στην Ευρώπη για λιγότερο από 20.000 ευρώ.