Αγγίξαμε τα 1.000 χιλιόμετρα μέσα σε ένα τριήμερο, παρέα με το καταλληλότερο ίσως μοντέλο για αυτή τη mini περιπέτεια. Το πετρελαιοκίνητο σεντάν των Βαυαρών χρειάζεται μπόλικη άσφαλτο για να ξεδιπλώσει τα χαρίσματα του και εμείς δεν του την αρνηθήκαμε…
Η Ελλάδα έχει πολλές ομορφιές αρκεί να έχεις χρόνο και διάθεση να τις ανακαλύψεις. Και ένα κατάλληλο όχημα θα προσθέσουμε με τη σειρά μας, ούτως ώστε να δέσει η σωστή συνταγή της εξόρμησης. Πώς όμως θα έπρεπε να μοιάζει το ιδανικό αυτοκίνητο για ταξίδι; Ας ξεκινήσουμε με το οικονομικό.
Με την αμόλυβδη να ρίχνει και πάλι κλεφτές ματιές προς τα δύο ευρώ και τα χιλιόμετρα στο ταξίδι μας να προβλέπονται… τετραψήφια, θα διαλέγαμε είτε ανάμεσα σε ένα υβριδικό εξαιρετικής τεχνολογίας ή σε ένα παραδοσιακά ταξιδιάρικο diesel. Η επιλογή του ηλεκτρικού προς το παρόν βγαίνει από την εξίσωση, όχι γιατί δεν είναι οικονομικό, αλλά γιατί η στάση για φόρτιση θα μας απασχολήσει στο… επόμενο οδοιπορικό του Caroto.
To παρεξηγημένο και παραγκωνισμένο από τις νόρμες diesel λοιπόν στα χέρια μας, και κάπως έτσι μπαίνει το πρώτο κομμάτι του πάζλ. Έπειτα, το ιδανικό ταξιδιάρικο αυτοκίνητο δε γίνεται να μην έχει διαθέσιμους χώρους. Άρα πάμε είτε σε ένα μεσαίο/μεγάλο SUV, ή σε ένα old school σεντάν. Ας πάμε κόντρα στο ρεύμα και ας θυμηθούμε λίγο τον επιβλητικό τρόπο που ένα μεσαίο σεντάν φιλοξενεί μεγάλο όγκο αποσκευών και ταξιδεύει με όλες τις απαιτούμενες ανέσεις.
Κακά τα ψέματα, σε ένα μεγάλο ταξίδι δε θα θέλαμε και το μέγιστο σε πολυτέλεια, τεχνολογία, ασφάλεια και gadgets; Σε αυτή την περίπτωση η ιδανική επιλογή θα πρέπει να έχει premium χαρακτήρα και πλούσιο εξοπλισμό. Ε, με αυτά και μ’ αυτά, το παζλ συμπληρώθηκε και η φιγούρα δεν μπορεί να είναι άλλη από τη νέα 5άρα της BMW στην πετρελαιοκίνητη version της.
Το κομψό σεντάν σε κερδίζει εξ’ αρχής με το μακρύ καπό, τον αιχμηρό σχεδιασμό και τις σπορ πινελιές που φέρουν φυσικά τα χρώματα του «M» pack. Το μήκος της εντυπωσιακής 520d με τα πανέμορφα LED ξεπερνά τα 5 μέτρα (5,060 μέτρα για την ακρίβεια), με το μεταξόνιο να αγγίζει με τη σειρά του τα 3 μέτρα (2,995 μέτρα), υποσχόμενο εντυπωσιακούς χώρους και αρχοντικό πάτημα στο δρόμο.
Πράγματι, η 520d που σε κερδίζει ακόμη περισσότερο με τον εσωτερικό σχεδιασμό και την ποιότητα της, διαθέτει 520 λίτρα για αποσκευές (τυχαίος ο αριθμός!) και άπλετο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Ειδικά στην περίπτωση μας, που η πίσω σειρά καθισμάτων φιλοξένησε δύο παιδιά δημοτικού, μπορούμε να πούμε πως η άνεση τους θύμισε πρωθυπουργική λιμουζίνα.
Σχολείο τέλος λοιπόν, χτυπάει το κουδούνι και μαζί παίρνει μπρος ο δίλιτρος τετρακύλινδρος turbodiesel απόδοσης 197 ίππων και 400 Nm ροπής. Επιπλέον προίκα, το 48V mild hybrid σύστημα που μπορεί να προσφέρει 11 επιπλέον… ηλεκτρικούς ίππους και αρκετή οικονομία καυσίμου σε διαδρομές εντός πόλης. Εμείς βέβαια δεν αργήσαμε να μπούμε στην Αττική οδό και καρφί για την Εθνική οδό Αθηνών-Πατρών, να προλάβουμε τους εκδρομείς που επίσης αποχωρούν από την πρωτεύουσα με τον έλεγχο προόδου στο χέρι.
Ο πρώτος έλεγχος πάντως στον αυτοκινητόδρομο για την 520d είναι άριστα, καθώς η ποιότητα κύλισης, η εξαιρετική ηχομόνωση και ο ροπάτος κινητήρας κάνουν απολαυστικά τα πρώτα χιλιόμετρα με το βαυαρικό σεντάν. Προσθέστε δε, το 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και έχετε μία σβέλτη limo που παλεύει να μην ξεπεράσει τα όρια ταχύτητας με τη λαχτάρα της για καλή άσφαλτο.
Το head up display βοηθάει αρκετά ώστε να μην παίρνουμε τα μάτια μας από το δρόμο, ενώ οι δύο ψηφιακές οθόνες curved είναι σχετικά εύχρηστες, super ποιοτικές και προσφέρουν πληροφόρηση, υψηλή ανάλυση και συνδεσιμότητα. Το ηχοσύστημα harman/cardon έρχεται να σώσει τους γονείς από την παιδική φλυαρία με την κρυστάλλινη ποιότητα ήχου και την ένταση τις ώρες που τη χρειάζεσαι στο μεγάλο ταξίδι.
Σε αντίστοιχες περιπτώσεις θα ψάχναμε για ολιγόλεπτο διάλειμμα έπειτα από 2-2,5 ώρες ταξιδιού, στην περίπτωση μας όμως το σαλόνι της όμορφης 5άρας μας επέτρεψε να συνεχίσουμε ακούραστα και προς τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου. Μέχρι εκεί η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά τα 5,8 λίτρα/100 χλμ., (φορτωμένο και με κλιματισμό), χωρίς μάλιστα το υβριδικό σύστημα να έχει μεγάλη συμμετοχή μέχρι στιγμής.
Η νέα συνθήκη στο δρόμο προς Πύργο έχει να κάνει με συνεχόμενες εναλλαγές από δύο λωρίδες σε μία και το αντίστροφο, με κώνους, έργα και φορτηγά να σε κρατάνε σε εγρήγορση. Όποτε χρειάστηκε, το γερμανικό σεντάν έδειξε πως δεν είναι λίγοι οι 197 ίπποι του twin-turbo για τα 1.680 κιλά του αμαξώματος (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα), με το φρενάρισμα να είναι αντίστοιχα στο επίπεδο που προσφέρει και στους άλλους τομείς η 520d, απλά κορυφαίο.
Με αυτά και μ’ αυτά, το πρώτο σκέλος του ταξιδιού ολοκληρώθηκε με επιτυχία και άνεση. Αθήνα-Σκαφιδιά σε περίπου 3,5 ώρες και με το ρεζερβουάρ να δείχνει πιο κοντά στα 3/4 παρά στο μισό του συνόλου.
Όμορφες παραλίες και καθαρές θάλασσες με τον κυματισμό και τον αέρα να φέρνει φίλους του kite surfing στην Κουρούτα, το Κατάκολο και τη Γλύφα, αμμουδιές που βρίσκονται μία ανάσα από την Αρχαία Ολυμπία, είναι στοιχείο που επιβεβαιώνει το λόγο που η χώρα μας είναι από τις πιο όμορφες του κόσμου, είτε την απολαμβάνεις το χειμώνα είτε το καλοκαίρι.
Το τρίπτυχο αξιοθέατα, παραλίες, βουνό και καλό φαγητό (αυτό είναι bonus) είναι ένα πακέτο χωρίς αντίπαλο για τον επισκέπτη της περιοχής και είναι ικανό να σε… παγιδέψει για μέρες χωρίς να θες να γυρίσεις το Νομό.
Η 520d ωστόσο έχει άλλη άποψη και με το χαρακτήρα της σε τσιγκλάει για πολλά χιλιόμετρα. Άπειρες εκτάσεις στον ήλιο σου θυμίζουν πόσο σκληρά πρέπει να κοπιάσουν κάποιοι άνθρωποι για να απολαύσεις φράουλες, καρπούζια ή κάθε λογής φρούτο, με την επαφή με τη φύση να είναι εκείνη που λείπει περισσότερο από όλους μας μέσα στη ρουτίνα του πρωτευουσιάνικου χειμώνα.
Αρκετά με τις αμπελοφιλοσοφίες και πάμε πίσω στην πραγματικότητα. Ώρα για επιστροφή, με λιγότερο από το μισό ρεζερβουάρ γεμάτο και γραμμένα ήδη περισσότερα από 650 χλμ. στο οδόμετρο. Θα φθάσει άραγε το διαθέσιμο καύσιμο ή θα πρέπει να σταματήσουμε για ανεφοδιασμό;
Τα πρώτα 250 χλμ. μέχρι την Κόρινθο ήταν ξεκάθαρα υπέρ της οικονομίας, όμως ένα τροχαίο στο ύψος των Μεγάρων έμελλε να μας προσθέσει χρόνο στην εκτιμώμενη άφιξη, όχι όμως και επιπλέον κατανάλωση. Το 48V σύστημα έδειξε τη χρησιμότητα του στο… «σταμάτα/ξεκίνα» και τα αναπαυτικά δερμάτινα καθίσματα την ποιότητα του σε στιγμές που βρίσκεσαι κοντά στο να πιαστείς ή να εκνευριστείς.
Τα δεκάδες συστήματα ασφαλείας σε κάνουν να νιώθεις ακόμη μεγαλύτερη σιγουριά παρά την κούραση, ενώ το απότομο φρενάρισμα στη συμφόρηση των μεγάλων δρόμων και ειδικά με την κούραση της επιστροφής, είναι η πιο ύποπτη συνθήκη για να χαθεί ο έλεγχος. Η BMW τα έχει προβλέψει όλα και μάλιστα σου προτείνει μία στάση αν καταλάβει πως έχουν περάσει ώρες από το προηγούμενο pit stop, με διαθέσιμα ασφαλή σημεία στα επόμενα χιλιόμετρα.
Η επιστροφή στη βάση μας βρήκε με 1.000 και πλέον χιλιόμετρα στο ενεργητικό και περίπου 70-80 χλμ. ακόμη διαθέσιμα πριν τον ανεφοδιασμό. Απόδειξη πως το diesel όσες βολές και αν έχει δεχθεί είναι ιδανική περίπτωση καυσίμου για μεγάλες διαδρομές.
Ειδικά αν συνδυαστεί με έναν ροπάτο κινητήρα όπως ο δίλιτρος twin-turbo της BMW και ένα επίσης εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων, τότε έχουμε βρει το κατάλληλο πακέτο εξόρμησης. Οικονομία, επιδόσεις, ποιότητα εντός, τεχνολογίες, ανέσεις, χώροι και… μπερλινάτη σιλουέτα. Θέλετε κάτι άλλο; Η απάντηση στην επόμενη εξόρμηση του Caroto!
Τεχνικά χαρακτηριστικά | BMW 520d |
Κινητήρας | 1.995 κ.εκ., τετρακύλινδρος με υπερτροφοδότηση 48V mild hybrid +11PS |
Ισχύς, Ροπή | 197 ίπποι, 400 Nm 1.500-2.750 |
0-100, Τελική | 7,3 δλ., 233 χλμ./ώρα |
Κατανάλωση δοκιμής | 6,6 lt/100 km |
Εκπομπή CO2 | 133-147 γραμμ./χλμ. |
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) | 5.060 / 1.900 / 1.515 χλστ. |
Χώρος αποσκευών | 520 λίτρα |
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμής | Από 69.200€ |