Στην ωριμότερη φάση της πορείας του βρίσκεται το T-Cross της Volkswagen, αφού με την πρόσφατη ανανέωση του έχει ριχτεί εκ νέου στην πλέον ανταγωνιστική κατηγορία. Αυτή των μικρών SUV.
Στην περίπτωση του Volkswagen T-Cross, τα 1,2 εκατομμύρια πωλήσεις στην πενταετία της κυκλοφορίας του φανερώνουν τη μεγάλη ανταπόκριση του από το καταναλωτικό κοινό αλλά και την δυσκολία του εγχειρήματος, ώστε το καλό T-Cross να γίνει καλύτερο. Τι έκανε για αυτό η VW;
Καταρχήν διατήρησε την όμορφη σιλουέτα του T-Cross και πρόσθεσε πινελιές εκσυγχρονισμού εξωτερικά και εσωτερικά. Με γνώμονα τη σχεδιαστική ταύτιση με τα έτερα μοντέλα του γκρουπ, επανασχεδίασε το εμπρόσθια και οπίσθια φώτα, που πλέον είναι LED.
Οι εισαγωγές αέρα στους προφυλακτήρες και γενικότερα η γρίλια στη μάσκα άλλαξαν θυμίζοντας το T-Roc. Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει για τα προαιρετικά φώτα του T-Cross που πλέον είναι τεχνολογίας IQ LED Matrix χαρίζοντας και όμορφη εμφάνιση αλλά και λειτουργικότητα στην πράξη.
Εντός του εσωτερικού, οι ταπετσαρίες είναι ανανεωμένες, ενώ και το ταμπλό με τα πλαϊνά στις πόρτες έχουν δεχτεί μικρές αλλαγές με γνώμονα την βελτίωση της ποιότητας, που ούτως η άλλως είναι κορυφαία για την κατηγορία. Τα αφρώδη υλικά κυριαρχούν στο ταμπλό.
Η εργονομία των διακοπτών είναι εξαιρετική και κάνουν τη ζωή του οδηγού εύκολη και χρηστική, ενώ καλοδεχούμενοι οι περιστροφικοί διακόπτες του ραδιοφώνου και όπου αλλού χρησιμοποιούνται. Στην περίπτωση του T-Cross, αν και αρχικά κανείς μπορεί να παραξενευτεί με τη λειτουργία αφής του κλιματιστικού, αλλά στην πράξη λειτουργούν άψογα και απροβλημάτιστα.
Εστιάζοντας στις ψηφιακές ευκολίες του, στη βασική έκδοση του νέου μοντέλου περιλαμβάνεται η οθόνη 8,0 ιντσών και στον προαιρετικό η 9,2 ιντσών. Και στις δυο περιπτώσεις τα γραφικά είναι πολύ καλά, αλλά και η λειτουργία της δεν θα σας προβληματίσει.
Εξίσου χρηστικό και το ψηφιακό πακέτο που βλέπει ο οδηγός, καθώς το Digital Cockpit, όπως το ονομάζει η Volkswagen, είναι όμορφο με πλήθος λειτουργιών. Σε κάθε περίπτωση εντός του T-Cross 4 επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, με τους χώρους για τους πίσω επιβάτες να είναι ικανοποιητικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Ζωή στο T-Cross δίνει ένας τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας ενός λίτρου που στην συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 116 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Υπάρχει, ωστόσο, και έκδοση με 95 ίππους και απευθύνεται για αυτούς που θέλουν να δαπανήσουν λιγότερα χρήματα για την απόκτηση του.
Παραμένοντας στο μοντέλο της δοκιμής, αυτό με τους 116 ίππους, η διαδικασία της επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 10,0 δλ., ενώ η τελική φτάνει τα 193 χλμ./ώρα. Η ροπή του είναι στα 200 Nm και η μέγιστη τιμή της αποδίδεται στις 2.000-3.500 σ.α.λ..
Στην πράξη το Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 116 PS είναι ένας άξιος εκπρόσωπος του VW Group, κάνοντας πράξη τη φήμη της ποιότητας αλλά και της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς που συνοδεύουν τα αυτοκίνητα του. Από τον ήχο του κλεισίματος της πόρτας, μέχρι τη στιβαρή αίσθηση στον δρόμο το T-Cross ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Ταξιδεύει ήσυχα και άνετα, αφού η ανάρτηση είναι σχεδιασμένη για άνετες μετακινήσεις. Για όσους θελήσουν να κινηθούν λίγο πιο σβέλτα, το δύσκαμπτο πλαίσιο του είναι σύμμαχος, με αναμενόμενα το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις στις στροφές.
Στο τέλος της ημέρας, η κατανάλωση του T-Cross δεν θα ξεπεράσει τα 7,5 λίτρα, ενώ με προσεκτική οδήγηση θα κινηθείτε με άνεση στα 6,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα μικτής οδήγησης. Το σύστημα διεύθυνσης είναι πολύ καλό σε πληροφόρηση, όπως επίσης και τα φρένα του σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα, ενώ και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει τη σωστή κλιμάκωση και εκμεταλλεύεται την ισχύ του κινητήρα.
Ολοκληρώνοντας, το ανανεωμένο T-Cross είναι ένα ολοκληρωμένο SUV με αστικό χαρακτήρα, που θα σας χαρίσει ευχάριστες οδηγικές στιγμές. Βέβαια, οι αρετές του κοστίζουν. Η αρχική του τιμή είναι τα 23.950 ευρώ για τους 95 ίππους, ενώ για τους 116 ξεκινάει από 24.950 ευρώ. Είπαμε, τίποτε πλέον σε αυτή τη ζωή δεν είναι φτηνό.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 116 PS |
Κινητήρας | Τρικύλινδρος σε σειρά, 999 cc |
Ισχύς, Ροπή | 116 PS/5.500 σ.α.λ., 200 Nm/2.000-3.500 rpm |
0-100 km/h, τελική ταχύτητα | 10,0 δλ., τελική 193 χλμ./ώρα |
Κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής | 5,8, 6,7 λίτρα/100 km |
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) | 4.127/1.760/1.573 χλστ. |
Χώρος αποσκευών | 385-1.281 lt |
Τιμή πώλησης | 24.950 ευρώ |