Ενδιαφέροντα στοιχεία για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ προκύπτουν από την έκθεση των Ευρωπαίων κατασκευαστών για το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Μπορεί οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων να αυξήθηκαν κατά 4,5%, φτάνοντας σχεδόν τις 5,7 εκατομμύρια μονάδες, ωστόσο καταγράφεται μείωση 18%, σε σχέση με τα προ-πανδημιακά επίπεδα.
Στο μεταξύ στο πρώτο εξάμηνο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιστοιχούσαν στο 14,4% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ καταγράφοντας έτσι μικρή μείωση από το 15,1% που ήσαν το προηγούμενο έτος.
Ταυτόχρονα, τα υβριδικά αύξησαν το μερίδιό τους στην αγορά, από 24,4% σε 29,5%. Τέλος, το συνδυασμένο ποσοστό των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 47,1%, από 49,6%.
Εστιάζοντας στα ηλεκτρικά, τον Ιούνιο του 2024, οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 1% στις 156,408 μονάδες, με το συνολικό τους μερίδιο στην αγορά να πέφτει στο 14,4% από 15,1%.
Παρά τη σημαντική αύξηση στο Βέλγιο (+50,4%) και την Ιταλία (+117,4%), αυτά τα κέρδη δεν μπόρεσαν να αντισταθμίσουν τη διψήφια πτώση στις άλλες κορυφαίες αγορές: Γερμανία (-18,1%), Ολλανδία (-15%) και Γαλλία (-10,3%).
Ως αποτέλεσμα, συνολικά καταγράφηκαν 712,637 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία το πρώτο εξάμηνο του έτους. Αυτό αντιστοιχεί σε μια μικρή αύξηση του 1,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο το προηγούμενο έτος και αντιπροσωπεύει το 12,5% της αγοράς.