NEA

Η Ευρώπη δεν κάνει πίσω στους δασμούς για τα κινεζικά αυτοκίνητα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωρά στην επιβολή υψηλών δασμών που θα φτάνουν έως και το 45% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα, εντείνοντας τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των δύο παγκόσμιων δυνάμεων εξαγωγών.

Οι νέοι δασμοί της Ευρώπης είναι πλήγμα για τους Κινέζους κατασκευαστές, οι οποίοι αντιμετωπίζουν ήδη εμπόδια στην αγορά των ΗΠΑ, όπου τα δασμολόγια στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν φέτος πάνω από το 100%, εξαιτίας των «εκτεταμένων» κρατικών επιδοτήσεων και των αυξημένων εξαγωγών από την Κίνα.

Η νέα αυτή ρύθμιση αναμένεται να δημοσιευτεί στο επίσημο περιοδικό της ΕΕ την Τετάρτη και θα τεθεί σε ισχύ μέσα στην εβδομάδα, έπειτα από μήνες διαπραγματεύσεων και αντιδράσεων από πλευράς Κίνας.

Οι δασμοί της ΕΕ θα διαφέρουν ανάλογα με τον κατασκευαστή και θα κυμαίνονται από περίπου 8% έως και 35%, προσθέτοντας στο υπάρχον ποσοστό του 10%. Η απόφαση αυτή λαμβάνεται εν μέσω ανησυχιών ότι η Κίνα βρίσκεται ένα βήμα πριν από την παγκόσμια κυριαρχία στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, γεγονός που μπορεί να πλήξει τις ευρωπαϊκές και αμερικανικές εταιρείες.

Ωστόσο, μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Mercedes και η BMW, εξέφρασαν την ανησυχία τους για τις επιπτώσεις των δασμών στις πωλήσεις τους στην Κίνα, ιδιαίτερα σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο. Την προηγούμενη εβδομάδα, εκπρόσωπος της Volkswagen ανέφερε ότι ο όμιλος σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια στη Γερμανία.

Η ΕΕ και η Κίνα, που είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της ΕΕ, συνεχίζουν τις διαπραγματεύσεις για την εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει επιτευχθεί καμία συμφωνία. Η διαμάχη αυτή αυξάνει τον κίνδυνο μιας αμοιβαίας αντιπαράθεσης, σε μια σχέση που αφορούσε εμπορικές συναλλαγές αξίας 739 δισ. ευρώ το 2023.

Παράλληλα, διαπραγματευτές στις Βρυξέλλες και στο Πεκίνο εξετάζουν το ενδεχόμενο συμφωνιών ελέγχου τιμών και όγκων εξαγωγών, προκειμένου να αποφευχθούν οι δασμοί που η ΕΕ θεωρεί απαραίτητους για την αντιμετώπιση των κινεζικών βιομηχανικών επιδοτήσεων. Η Κίνα, από την πλευρά της, επιδιώκει ευνοϊκή συμφωνία για την κρατική SAIC Motor Corp., η οποία έχει πληγεί με τους υψηλότερους δασμούς.

Το Πεκίνο απείλησε με αντίποινα, προειδοποιώντας για πάγωμα επενδύσεων στα κράτη-μέλη που υποστηρίζουν τους δασμούς, καθώς και με δασμούς σε ευρωπαϊκά προϊόντα όπως γαλακτοκομικά, χοιρινό και κονιάκ. Η Κίνα έχει ξεκινήσει και αντιντάμπινγκ έρευνα για τις εισαγωγές ευρωπαϊκού χοιρινού, αν και δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.

Οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι αναμένουν την κινεζική απάντηση τον επόμενο μήνα και θεωρούν ότι η πίεση από τα κράτη-μέλη θα ενταθεί προς την κατεύθυνση ενός συμβιβασμού όταν τα αντίποινα τεθούν σε ισχύ.

Επιπλέον, το ενδιαφέρον ενδέχεται να στραφεί και προς τις ΗΠΑ, όπου οι επερχόμενες εκλογές θα μπορούσαν να φέρουν αλλαγές στις εμπορικές πολιτικές. Ενδεχόμενη επανεκλογή του Donald Trump θα μπορούσε να εντείνει περαιτέρω τις εμπορικές εντάσεις, καθώς ο Trump έχει απειλήσει να επιβάλει δασμούς τόσο στην ΕΕ όσο και στην Κίνα.

Η αναμονή του εκλογικού αποτελέσματος στις ΗΠΑ θα μπορούσε να καθυστερήσει την αντίδραση του Πεκίνου, καθώς η Κίνα ενδέχεται να θελήσει να δει πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα στην Ουάσιγκτον πριν προχωρήσει σε περαιτέρω ενέργειες.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!