NEA

Porsche: To πισωγύρισμα σε κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μειώσει την κερδοφορία

Η Porsche προχωρά σε μια σημαντική αλλαγή στρατηγικής, επιστρέφοντας στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα plug-in υβριδικά, κάτι που θα επηρεάσει αρνητικά την κερδοφορία της.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το κόστος αυτής της μετάβασης θα ανέλθει στα 800 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που θα μειώσει το περιθώριο κέρδους της στο 10%-12% για το 2025, έναντι προηγούμενων εκτιμήσεων που κυμαίνονταν στο 15%-17%.

Αυτή η αλλαγή έρχεται σε μια περίοδο όπου η χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, σε συνδυασμό με τον αυξημένο ανταγωνισμό στην Κίνα, αναγκάζει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να αναθεωρήσουν τα σχέδιά τους.

Η Porsche είχε αρχικά προγραμματίσει να στραφεί ολοκληρωτικά προς την ηλεκτροκίνηση, ωστόσο, η πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων την ανάγκασε να επαναξιολογήσει τη στρατηγική της. Το 2024, οι παραδόσεις της στην Κίνα μειώθηκαν κατά 28%, γεγονός που καταδεικνύει τη δυσκολία διείσδυσης στην αγορά, ειδικά όταν οι τοπικές εταιρείες ηλεκτροκίνησης προσφέρουν ανταγωνιστικά μοντέλα σε χαμηλότερες τιμές.

Έτσι, η Porsche αποφάσισε να επεκτείνει την γκάμα των κινητήρων εσωτερικής καύσης σε μοντέλα που είχαν σχεδιαστεί να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά. Το Cayenne και το Macan θα συνεχίσουν να διατίθενται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ το Panamera θα προσφέρεται ως plug-in υβριδικό. Επιπλέον, το νέο μεγάλο SUV της εταιρείας, με την κωδική ονομασία K1, που αρχικά σχεδιαζόταν ως αμιγώς ηλεκτρικό, ενδέχεται επίσης να αποκτήσει έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η στροφή αυτή συνοδεύεται από έντονες αναταράξεις στη διοίκηση της εταιρείας, καθώς η Porsche εξετάζει την απομάκρυνση του Οικονομικού Διευθυντή, Lutz Meschke, και του Επικεφαλής Πωλήσεων, Detlev von Platen, λόγω της κακής χρηματιστηριακής απόδοσης και της μείωσης των κερδών.

Από το υψηλό των 109,5 δισ. ευρώ τον Μάιο του 2023, η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας έχει μειωθεί στο μισό, ενώ η μετοχή της κατέγραψε πτώση 27% το 2024. Η δυσκολία προσαρμογής στη νέα πραγματικότητα έχει οδηγήσει την Porsche στην απόφαση να περικόψει έως και 8.000 θέσεις εργασίας μέσω εθελοντικών αποχωρήσεων, σε μια προσπάθεια μείωσης του λειτουργικού κόστους.

Η απόφαση της Porsche να διατηρήσει θερμικούς κινητήρες δεν είναι μεμονωμένο φαινόμενο, καθώς αρκετοί κατασκευαστές επανεξετάζουν τα σχέδιά τους λόγω της αργής υιοθέτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το κοινό.

Η Porsche βρίσκεται σε μια περίοδο προσαρμογής, επιχειρώντας να ισορροπήσει μεταξύ της ηλεκτροκίνησης και της διατήρησης των παραδοσιακών της κινητήρων. Παρόλο που η στρατηγική της αρχικά προέβλεπε την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η πραγματικότητα της αγοράς και η ανάγκη για άμεση κερδοφορία την υποχρεώνουν να επιστρέψει σε ένα πιο μεικτό μοντέλο κινητήριων συνόλων.

Η εξέλιξη αυτή δείχνει ότι η πλήρης επικράτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενδέχεται να καθυστερήσει περισσότερο από ό,τι αρχικά υπολογιζόταν, καθώς οι καταναλωτές εξακολουθούν να ζητούν επιλογές με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ιδιαίτερα σε κατηγορίες πολυτελών και σπορ αυτοκινήτων.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!