Ένα από τα ιστορικά μονοθέσια της Formula 1 βγαίνει σε δημοπρασία, καθώς η RM Sotheby’s θα διαθέσει στις 27 Φεβρουαρίου το μονοθέσιο Benetton B191 που κάποτε οδήγησε ο Michael Schumacher.
Η δημοπρασία θα πραγματοποιηθεί στο Coral Gables, κοντά στο Miami, και η εκτιμώμενη τιμή πώλησης κυμαίνεται μεταξύ 600.000 και 1.000.000 δολαρίων, δηλαδή περίπου το ίδιο ποσό σε ευρώ. Αν το μονοθέσιο ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο δολάρια, θα μπει στη λίστα με τα 15 πιο ακριβά μονοθέσια της Formula 1 που έχουν πουληθεί ποτέ.
Το συγκεκριμένο, με αριθμό σασί B191-08, ανήκει από το 2005 στο Indianapolis Motor Speedway Museum και συνοδεύεται από πιστοποιητικό γνησιότητας της Benetton, καθώς και από ορισμένα ανταλλακτικά.
Το Benetton B191 χρησιμοποιήθηκε στις σεζόν 1991 και 1992, με τον σχεδιασμό του να ανήκει στον John Barnard. Ξεχώριζε για το ψηλό του ρύγχος, το οποίο σύντομα έγινε τάση στη Formula 1, ενώ το μονοκόκ σασί ήταν κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.
Την κίνηση αναλάμβανε ένας ατμοσφαιρικός V8 κινητήρας Ford HB 3,5 λίτρων, που απέδιδε 670 ίππους. Παρότι ο κινητήρας ήταν αξιόπιστος και οικονομικός, υστερούσε σε ισχύ έναντι του V10 της Renault και των V12 κινητήρων της Honda και της Ferrari. Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν μηχανικό έξι σχέσεων, την ώρα που η Williams και η Ferrari είχαν ήδη εξελίξει τα ημιαυτόματα συστήματα αλλαγής ταχυτήτων.
Το μονοθέσιο έφερε αρχικά την χαρακτηριστική πράσινη-κίτρινη εμφάνιση της Benetton λόγω των χορηγών της εποχής, αλλά οι μεταγενέστεροι ιδιοκτήτες του το αναδιαμόρφωσαν με μια εμφάνιση που παραπέμπει στη σεζόν 1993.
Ο Schumacher αγωνίστηκε με το συγκεκριμένο σασί στον πρώτο αγώνα της σεζόν 1992 στη Νότια Αφρική, όπου τερμάτισε τέταρτος. Στον δεύτερο αγώνα, στο Μεξικό, το μονοθέσιο πέρασε στα χέρια του Martin Brundle, ο οποίος εγκατέλειψε λόγω μηχανικού προβλήματος, ενώ ο Schumacher, με το «αδελφό» σασί, κατέκτησε την τρίτη θέση – το πρώτο του βάθρο στη Formula 1.
Το B191-08 χρησιμοποιήθηκε για τελευταία φορά στον τρίτο αγώνα της χρονιάς στη Βραζιλία, με τον Brundle στο τιμόνι. Σε εκείνον τον αγώνα, ο Schumacher τερμάτισε τρίτος, κατακτώντας το δεύτερο βάθρο της καριέρας του.
Συνολικά, το συγκεκριμένο μονοθέσιο τού απέφερε τρεις από τους 53 βαθμούς που συγκέντρωσε στη σεζόν 1992, προτού αλλάξει στο νέο B192, με το οποίο κέρδισε τον πρώτο του αγώνα στη Formula 1 στο Spa-Francorchamps.
Στη πορεία του πέρασε στα χέρια ιδιωτών στις ΗΠΑ πριν καταλήξει στο μουσείο της Indianapolis το 2005, το οποίο το αγόρασε για μόλις 175.000 δολάρια – μια πραγματική ευκαιρία, δεδομένης της τρέχουσας εκτιμώμενης αξίας του. Παρότι το μονοθέσιο εκτέθηκε σε διάφορες εκδηλώσεις, δεν έχει χρησιμοποιηθεί σε αγωνιστικές συνθήκες εδώ και χρόνια.
Η RM Sotheby’s θα το παραδώσει στον νέο του ιδιοκτήτη με πιστοποιητικό αυθεντικότητας και κάποια ανταλλακτικά. Το ερώτημα είναι αν η ιστορική του σημασία θα ανεβάσει την τιμή του πάνω από το ένα εκατομμύριο δολάρια. Η απάντηση θα δοθεί στις 27 Φεβρουαρίου στη Φλόριντα.







