NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η ZF εξελίσσει αερόσακο «φτέρνας» για μεγαλύτερη ασφάλεια στα αυτόνομα οχήματα

Ένας νέος αερόσακος που ενεργοποιείται κοντά στα πόδια του οδηγού και του συνοδηγού υπόσχεται να μειώσει τους τραυματισμούς στα κάτω άκρα, ειδικά σε αυτοκίνητα με δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης.

Η ZF Lifetec παρουσίασε έναν νέο αερόσακο φτέρνας, σχεδιασμένο να μειώνει τον κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών στον αστράγαλο και το πέλμα των εμπρός επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης.

Σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, ο αερόσακος ενεργοποιείται κοντά στα πόδια του οδηγού και του συνοδηγού, απορροφώντας μέρος της πρόσκρουσης και προσφέροντας σταθερότητα για τη μείωση των τραυματισμών στα κάτω άκρα. Σύμφωνα με τη ZF Lifetec, η οποία αποτελεί πλέον αυτόνομη μονάδα του ομίλου ZF και προέρχεται από το τμήμα συστημάτων παθητικής ασφάλειας της εταιρείας, πρόκειται για παγκόσμια πρωτοτυπία.

Ο νέος αερόσακος αναμένεται να είναι διαθέσιμος από το 2028, χρονιά κατά την οποία περισσότερα αυτοκίνητα θα διαθέτουν λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης. Σε αυτό το πλαίσιο, ο οδηγός θα μπορεί να υιοθετήσει μια πιο άνετη θέση καθίσματος, γεγονός που καθιστά πιο δύσκολη την προστασία των ποδιών σε περίπτωση σύγκρουσης.

Η ZF Lifetec σχεδιάζει την ενεργοποίηση του αερόσακου φτέρνας είτε μέσω ενός «κουμπιού άνεσης» είτε μέσω ενός συστήματος καμερών που παρακολουθεί το εσωτερικό της καμπίνας κατά την υποβοηθούμενη οδήγηση. Σε αυτή την περίπτωση, τα πεντάλ θα αποσύρονται και ο αερόσακος θα δημιουργεί μια σταθερή επιφάνεια επαφής για τη φτέρνα σε περίπτωση σύγκρουσης.

Όταν ο συνοδηγός βρίσκεται σε μια πιο χαλαρή θέση, όπως ξαπλωμένος κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών, αυξάνεται ο κίνδυνος τραυματισμού στα κάτω άκρα, καθώς η ασφάλεια εξαρτάται από τη θέση των ποδιών, των γονάτων και των πελμάτων τη στιγμή της σύγκρουσης. Αν και αυτοί οι τραυματισμοί σπάνια απειλούν τη ζωή, μπορεί να προκαλέσουν μακροχρόνιες βλάβες στο μυοσκελετικό σύστημα.

Ο στόχος του νέου αερόσακου, σύμφωνα με τον Harald Lutz, επικεφαλής ανάπτυξης της ZF Lifetec, είναι να εξασφαλίσει ένα «κατάλληλο σημείο πρόσκρουσης της φτέρνας» ανεξάρτητα από τη θέση καθίσματος. Αν το πόδι δεν έρθει σε σωστή επαφή με το έδαφος κατά τη σύγκρουση, τα γόνατα δεν θα χτυπήσουν σωστά στον αερόσακο γονάτων, μειώνοντας την αποτελεσματικότητά του.

Η ZF αναφέρει πως ο αερόσακος φτέρνας μπορεί να προσαρμοστεί σχεδόν σε κάθε μοντέλο αυτοκινήτου, καθώς ενσωματώνεται απευθείας στο δάπεδο της καμπίνας χωρίς να καταλαμβάνει επιπλέον χώρο.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!