NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

H Mercedes-Benz δοκιμάζει μπαταρία solid-state με αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων

Η Mercedes-Benz βρίσκεται σε διαδικασία δοκιμών μιας νέας μπαταρίας solid-state, η οποία υπόσχεται αυτονομία πάνω από 1.000 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Το πρώτο μοντέλο παραγωγής που θα την χρησιμοποιήσει αναμένεται πριν από το τέλος της δεκαετίας.

Η νέα τεχνολογία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την αμερικανική Factorial Energy, ενώ οι πρώτες δοκιμές πραγματοποιούνται σε ένα τροποποιημένο πρωτότυπο EQS, με ειδικά διαμορφωμένη θήκη για τη νέα μπαταρία.

Η μπαταρία χρησιμοποιεί έναν «αιωρούμενο» φορέα στοιχείων, με πνευματικούς ενεργοποιητές που σχεδιάστηκαν από τους μηχανικούς της Formula 1 της Mercedes-AMG στο Brixworth. Το σύστημα αυτό διαχειρίζεται την διαστολή και συστολή των υλικών των στοιχείων κατά τη φόρτιση και την εκφόρτιση, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Σύμφωνα με τη Mercedes, η solid-state τεχνολογία προσφέρει 25% μεγαλύτερη αυτονομία σε σύγκριση με μια λιθίου-ιόντων ίδιας μάζας και μεγέθους. Για παράδειγμα, το EQS 450+, με την υπάρχουσα μπαταρία 118 kWh, έχει αυτονομία 822 χιλιομέτρων WLTP. Με την solid-state μπαταρία, η αυτονομία αναμένεται να ξεπεράσει τα 1.000 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες.

Η Factorial Energy έχει επίσης συνεργαστεί με Hyundai και Stellantis και επιβεβαίωσε ότι τα στοιχεία που προμηθεύει στη Mercedes-Benz έχουν ενεργειακή πυκνότητα έως 391 Wh/kg και χωρητικότητα φόρτισης άνω των 106 Ah.

Η εικόνα δείχνει τη στρατηγική της Mercedes-Benz για μείωση του κόστους μπαταριών κατά 30% στην πλατφόρμα MMA για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρησιμοποιώντας νέες χημείες των στοιχείων της μπαταρίας.
  • LMO/NMC blend & LNMO: Προηγμένες χημικές συνθέσεις στοιχείων μπαταρίας που μειώνουν το κόστος ανά kWh, διατηρώντας υψηλή ενεργειακή πυκνότητα.
  • Solid-state: Νέα τεχνολογία που αυξάνει σημαντικά την ενεργειακή πυκνότητα, μειώνοντας το βάρος και βελτιώνοντας την απόδοση.
  • Ανόδιο High-silicon: Χρήση περισσότερου πυριτίου στον άνοδο για υψηλότερη ενεργειακή απόδοση.
  • LFP (LiFePO4): Πρώτη φορά χρήση μπαταριών φωσφορούχου σιδήρου λιθίου στην πλατφόρμα MMA, συμβάλλοντας στη μείωση κόστους.

Το πρόγραμμα αποτελεί το πρώτο βήμα προς μια ακόμα πιο προηγμένη solid-state μπαταρία, με την εσωτερική ονομασία Solstice, η οποία θα αντικαταστήσει το πολυμερές διάφραγμα με ηλεκτρολύτη θειούχου βάσης. Στόχος είναι η αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας στα 450 Wh/kg και μια επιπλέον βελτίωση 80% στην αυτονομία σε σχέση με τις σύγχρονες μπαταρίες λιθίου-ιόντων.

Παράλληλα, η Mercedes-Benz αναπτύσσει νέας γενιάς inverters με βάση το καρβίδιο του πυριτίου και εξελιγμένα ηλεκτρονικά ισχύος στο AMG High Performance Powertrain, με στόχο την αύξηση της απόδοσης και της αποδοτικότητας των μελλοντικών της ηλεκτρικών μοντέλων.

Η επιβεβαίωση των δοκιμών της solid-state μπαταρίας στο EQS αναμένεται να οδηγήσει στην παρουσίαση ενός νέου concept car -πιθανώς βασισμένου στη φιλοσοφία του Vision EQXX- που θα δείξει την τεχνολογία της Mercedes-Benz για τα επόμενα ηλεκτρικά της μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των μελλοντικών CLA, GLA/EQA και GLB/EQB.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!