NEA

Ευρωπαϊκή αγορά: Μείωση 2,6% στις ταξινομήσεις – Τα ηλεκτρικά με μερίδιο 15%

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 2,6% τον Ιανουάριο του 2025, με τα ηλεκτρικά να φτάνουν το 15% της αγοράς και τα υβριδικά να κυριαρχούν στις προτιμήσεις των αγοραστών.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 2,6% τον Ιανουάριο του 2025. Από τις μεγάλες αγορές, η Γαλλία (-6,2%), η Ιταλία (-5,8%) και η Γερμανία (-2,8%) κατέγραψαν πτώση, ενώ η Ισπανία παρουσίασε αύξηση 5,3%.

Τον Ιανουάριο, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) έφτασαν το 15% του συνολικού μεριδίου αγοράς, σημειώνοντας άνοδο από το 10,9% της αντίστοιχης περιόδου πέρυσι.

Παράλληλα, τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV) συνέχισαν την ανοδική πορεία τους, κατακτώντας το 34,9% της αγοράς και αποτελώντας την πιο δημοφιλή επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ. Στον αντίποδα, τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου περιορίστηκαν στο 39,4% της αγοράς, έναντι 48,7% τον Ιανουάριο του 2024.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε άνοδο

Οι νέες ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 34% και έφτασαν τις 124.341 μονάδες, κερδίζοντας μερίδιο 15% στην αγορά. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν συνολικά το 64% των ταξινομήσεων BEV, κατέγραψαν ισχυρή ανάπτυξη: η Γερμανία (+53,5%), το Βέλγιο (+37,2%) και η Ολλανδία (+28,2%). Αντίθετα, η Γαλλία είχε μικρή πτώση (-0,5%).

Οι ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων (HEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 18,4%, φτάνοντας τις 290.014 μονάδες και μερίδιο αγοράς 34,9%. Σημαντική συμβολή είχαν οι τέσσερις μεγάλες αγορές: η Γαλλία (+52,2%), η Ισπανία (+23,5%), η Γερμανία (+13,7%) και η Ιταλία (+10,6%).

Αντίθετα, τα plug-in υβριδικά (PHEV) κατέγραψαν μείωση 8,5%, με 61.406 νέες ταξινομήσεις. Η πτώση αυτή αποδίδεται κυρίως στη μεγάλη μείωση στις βασικές αγορές του Βελγίου (-66,6%) και της Γαλλίας (-54%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά περιορίστηκαν στο 7,4% του συνόλου των νέων ταξινομήσεων στην ΕΕ.

Πτωτική πορεία για τα αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου

Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων βενζίνης μειώθηκαν κατά 18,9%, με όλες τις μεγάλες αγορές να καταγράφουν απώλειες. Η Γαλλία είχε τη μεγαλύτερη πτώση (-28,2%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-23,7%), την Ιταλία (-17%) και την Ισπανία (-11,1%). Συνολικά, ταξινομήθηκαν 244.763 αυτοκίνητα βενζίνης, με το μερίδιό τους να περιορίζεται στο 29,4% από 35,4% τον Ιανουάριο του 2024.

Αντίστοιχα, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων diesel υποχώρησαν κατά 27%, με το μερίδιο αγοράς τους να διαμορφώνεται στο 10%. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν διψήφια ποσοστά μείωσης, επιβεβαιώνοντας τη σταδιακή αποχώρηση των diesel από την ευρωπαϊκή αγορά.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!