Η αμερικανική εταιρεία εξελίσσει εσωτερικά μία νέα χημεία μπαταριών που υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Ford σχεδιάζει να ενσωματώσει στις μελλοντικές της σειρές ηλεκτρικών αυτοκινήτων μια νέα γενιά μπαταριών πλούσιων σε μαγγάνιο, οι οποίες, σύμφωνα με την ίδια, θα προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια, υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και χαμηλότερο κόστος σε σχέση με τις σημερινές τεχνολογίες. Οι πρώτες εφαρμογές αναμένονται μέχρι το 2030.
Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της εξηλεκτρισμένης μετάδοσης κίνησης της Ford, Charles Poon, σε σχετική ανάρτηση του, η νέα χημεία LMR (Lithium-Manganese-Rich) δεν είναι απλώς ένα πείραμα εργαστηρίου. Ήδη στο κέντρο ανάπτυξης Ion Park στο Μίσιγκαν η εταιρεία κατασκευάζει πιλοτικά την δεύτερη γενιά των συγκεκριμένων στοιχείων μπαταριών.
Το βασικό πλεονέκτημα του μαγγανίου είναι η χημική του σταθερότητα, κάτι που το καθιστά πιο ασφαλές σε συνθήκες υψηλής φόρτισης ή ατυχήματος. Επιπλέον, είναι φθηνό και ευρέως διαθέσιμο, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερο κόστος παραγωγής. Οι μπαταρίες LMR υπόσχονται να συνδυάσουν την ενεργειακή απόδοση των μπαταριών υψηλού νικελίου με το κόστος και την ευκολία παραγωγής εκείνων με μεσαίο νικέλιο.
Σύμφωνα με τον Poon, οι LMR μπαταρίες μπορεί να προσφέρουν έως και 20% περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα, ένα χαρακτηριστικό που παραδοσιακά αποτελεί ζητούμενο σε όλες τις εφαρμογές ηλεκτροκίνησης. Αν και και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες δουλεύουν με αυτή τη χημεία, η Ford φαίνεται να έχει επενδύσει σοβαρά στην εσωτερική εξέλιξή της.
Αν όλα κυλήσουν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, οι πρώτες εφαρμογές θα εμφανιστούν στα μοντέλα παραγωγής μέσα στην επόμενη πενταετία. Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί κάτι επίσημα, δεν αποκλείεται να δούμε τις νέες μπαταρίες σε κάποιο νέο SUV, πιθανόν να φέρει το όνομα Ford Probe, ένα όνομα με ιστορικό φορτίο για την εταιρεία.