NEAPINED

Η BMW ετοιμάζει τη νέα υβριδική Σειρά 1 και την ηλεκτρική i1

Η BMW ετοιμάζει την επόμενη γενιά της Σειράς 1 με νέο σχεδιασμό και επιλογές υβριδικής ή αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, με πρεμιέρα το 2027 – Θα αποκτήσει για πρώτη φορά πλήρως ηλεκτρική έκδοση, με τεχνολογία Neue Klasse και αυτονομία άνω των 480 χιλιομέτρων.

Η επόμενη Σειρά 1 της BMW αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στην παραμονή της μάρκας στην κατηγορία των μικρών premium hatchback, κυρίως στις ευρωπαϊκές αγορές όπου η ζήτηση για τέτοια αυτοκίνητα παραμένει ισχυρή. Όπως επιβεβαίωσε ο Bernd Koerber, επικεφαλής της BMW, το νέο μοντέλο θα εξελιχθεί πάνω σε αρχιτεκτονική Neue Klasse και θα διατίθεται τόσο με εξηλεκτρισμένα υβριδικά σύνολα όσο και ως αμιγώς ηλεκτρικό με πιθανή εμπορική ονομασία «i1».

Η τρέχουσα γενιά (F40/ F70) θα ολοκληρώσει τον κύκλο της ως το 2027 ή το αργότερο αρχές του 2028. Στην επόμενη γενιά, η BMW προσανατολίζεται σε λύσεις κοινής πλατφόρμας που θα υποστηρίζουν και τους δύο τύπους κίνησης, με τον σχεδιασμό να παραπέμπει στην επερχόμενη ηλεκτρική Σειρά 3. Αυτό σημαίνει πιο αεροδυναμικό εμπρός μέρος με χαμηλωμένη μάσκα και χαρακτηριστικά στοιχεία από τις εκδόσεις M, όπως μεγάλες ζάντες και κοφτές γραμμές.

Η εταιρεία σχεδιάζει να κρατήσει το πεντάθυρο hatchback αμάξωμα, καθώς οι X1 και iX1 καλύπτουν ήδη την ανάγκη για μικρά SUV. Οι διαφορές μεταξύ των υβριδικών και ηλεκτρικών εκδόσεων αναμένονται μικρές σχεδιαστικά, όπως συμβαίνει ήδη στη μεγαλύτερη Σειρά 5.

Στο εσωτερικό, η νέα Σειρά 1 θα εξοπλίζεται με το πανοραμικό σύστημα infotainment iDrive, προσαρμοσμένο για μικρότερες διαστάσεις και κόστος, ενώ δεν θα λείπουν στοιχεία εξοπλισμού όπως ασύρματη φόρτιση, λειτουργίες smartphone, over-the-air αναβαθμίσεις λογισμικού και σπορ καθίσματα στις πλουσιότερες εκδόσεις. Η νέα πλατφόρμα θα επιτρέψει μεγαλύτερο μεταξόνιο και περισσότερους χώρους για τους πίσω επιβάτες, με το πορτμπαγκάζ να υπολογίζεται γύρω στα 400 λίτρα.

Η ηλεκτρική BMW i1

Όλα τα Neue Klasse ηλεκτρικά μοντέλα θα βασίζονται σε ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V, στοιχείο που προσφέρει πλεονέκτημα έναντι σχεδόν όλων των ανταγωνιστών στην κατηγορία που παραμένουν σε 400V.

Παρά την πρόθεση της BMW να αποφύγει υπερμεγέθεις μπαταρίες, στόχος είναι η ταχύτατη φόρτιση και αυτονομία άνω των 480 χιλιομέτρων, έτσι ώστε η i1 να σταθεί απέναντι σε μοντέλα όπως η Mercedes CLA, το Volkswagen ID.3 και η επερχόμενη μικρή ηλεκτρική Audi.

Η κίνηση θα μεταφέρεται στον εμπρός άξονα, αλλά αναμένεται και τετρακίνητη έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες για την i1, αποδίδοντας έως και 300 ίππους. Από πλευράς επιδόσεων, το 0-100 km/h ενδέχεται να κυμαίνεται κάτω από τα 6 δευτερόλεπτα για την ισχυρότερη έκδοση. Η αυτονομία της i1 εκτιμάται πάνω από 480 χιλιόμετρα, με στόχο να ανταγωνιστεί άμεσα την Mercedes CLA EV και το Volkswagen ID.3 Pro.

Η ηλεκτρική i1 αναμένεται να χρησιμοποιεί στοιχεία μπαταριών με χωρητικότητα μεταξύ 54 και 66 kWh, αξιοποιώντας την αρχιτεκτονική 800V για ταχεία φόρτιση. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορεί να φορτίζει με ισχύ έως και 200 kW, επιτρέποντας επαναφόρτιση 10-80% σε περίπου 20 λεπτά, κάτι που αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα στην κατηγορία.

Και λίγα περισσότερα

Από πλευράς ονοματολογίας, τα υβριδικά μοντέλα πιθανόν να διατηρήσουν τα υπάρχοντα διακριτικά όπως 120 και M135, ίσως με προσθήκη «e» για τις plug-in εκδόσεις, ενώ το αμιγώς ηλεκτρικό αναμένεται να φέρει το όνομα i1. Οι μεγαλύτερες εκδόσεις ενδέχεται να διεκδικήσουν κοινό από παραδοσιακά sedan όπως η Σειρά 3 και η Mercedes C-Class.

Η νέα γενιά της Σειράς 1, σύμφωνα με τον Koerber, αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα όχι μόνο για την προσέλκυση νεότερων αγοραστών αλλά και για τη διατήρηση της παρουσίας της BMW σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές που παραμένουν προσηλωμένες σε μικρότερα, πιο προσιτά αυτοκίνητα.

Με βάση τις πληροφορίες που υπάρχουν έως τώρα από εσωτερικές πηγές και συγκρίσιμα μοντέλα του ομίλου, μπορούμε να κάνουμε μια πρώτη εκτίμηση για τα τεχνικά χαρακτηριστικά και την τιμολόγηση της νέας BMW Σειράς 1 και της i1.

Σε ό,τι αφορά την τιμολόγηση, η συμβατική υβριδική Σειρά 1 πιθανότατα θα ξεκινά από περίπου 32.000 ευρώ για τη βασική 120e, ενώ η ηλεκτρική i1 μπορεί να ξεκινά γύρω στις 38.000-40.000 ευρώ, τιμή που τη φέρνει κοντά στις αντίστοιχες προτάσεις των Audi και Mercedes. Οι κορυφαίες εκδόσεις (όπως μια πιθανή i1 M Performance) θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τις 50.000 ευρώ.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!