Ένα ταξίδι στη Σαγκάη και τη Γουχού υπό τη φιλοξενία της Omoda & Jaecoo αποκαλύπτει πώς η τεχνολογία, η πειθαρχία και ο σχεδιασμός οδηγούν την Κίνα σε ρόλο πρωταγωνιστή στη νέα εποχή της αυτοκίνησης.
Η εμπειρία ξεκίνησε από την Αθήνα και, μετά από περίπου 13 ώρες ταξιδιού, κατέληξε στην εντυπωσιακή Σαγκάη. Η πρώτη εικόνα από την πόλη είναι τόσο δυνατή που δύσκολα περιγράφεται με λέξεις: πελώριοι ουρανοξύστες, πεντακάθαροι δρόμοι, μία μητρόπολη που λειτουργεί σαν καλοκουρδισμένο ρολόι. Δεν υπάρχει χάος, δεν υπάρχουν καθυστερήσεις. Όλα γίνονται μέσω smartphone, από τις μετακινήσεις μέχρι τις πληρωμές.
Η Auto Shanghai 2025 ήταν η πρώτη μεγάλη στάση. Μια έκθεση που αποτυπώνει το μέγεθος και τη φιλοδοξία της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Εκεί, συναντήσαμε μια πληθώρα εξηλεκτρισμένων μοντέλων, αλλά και παραδοσιακά θερμικά, από μάρκες που σε μεγάλο βαθμό δεν υπάρχουν στην Ευρώπη. Κυριαρχούσε μια σχεδιαστική ωριμότητα/ ιδιαιτερότητα και τεχνολογική πληρότητα που διαψεύδει τα στερεότυπα περί «φθηνών κινεζικών αυτοκινήτων».
Από τη Σαγκάη ταξιδέψαμε με τρένο υψηλής ταχύτητας προς τη Γουχού – την έδρα της Chery. Η διαδρομή των περίπου 300 χιλιομέτρων καλύφθηκε σε λιγότερο από τρεις ώρες, με ταχύτητες που ξεπερνούσαν τα 300 χλμ./ώρα. Στη Γουχού, μια πόλη 3,6 εκατομμυρίων κατοίκων με έντονο βιομηχανικό χαρακτήρα, ακολούθησαν τέσσερις γεμάτες ημέρες φιλοξενίας από την Omoda & Jaecoo.
Επισκεφθήκαμε τα κεντρικά γραφεία, το Experience Center, αλλά και τις γραμμές παραγωγής του ομίλου Chery. Εκεί φάνηκε ξεκάθαρα ο τρόπος που λειτουργεί σήμερα η Κίνα: πειθαρχία, καθαριότητα, εξοπλισμός υψηλής τεχνολογίας και ρομποτική ακρίβεια. Οι μάρκες του ομίλου – Exeed, iCar, Jetour, Lepas και άλλες – παράγονται σε συνθήκες που θυμίζουν Ιαπωνία ή Γερμανία.
Σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο οδηγήσαμε τα Omoda 5 και Jaecoo 5. Και τα δύο ξεχώρισαν για το σύγχρονο design, την τεχνολογική τους αρτιότητα, αλλά και τις δυνατότητες ημι-αυτόνομης οδήγησης. Η επόμενη μέρα έφερε την παγκόσμια πρεμιέρα του Omoda 3, ενός πλήρως ηλεκτρικού crossover με σχεδιαστικές επιρροές από Lamborghini, που αναμένεται στην ελληνική αγορά μέσα στο 2026.
Η πόλη της Γουχού δεν ήταν μόνο βιομηχανική. Το μουσείο Ιστορίας και ο μεγάλος τοπικός ναός ανέδειξαν την πολιτιστική της πλευρά. Το ταξίδι έκλεισε με μία εντυπωσιακή τελετή, ένα φεστιβάλ με διεθνείς καλλιτέχνες, στελέχη από όλες τις θυγατρικές της Chery και περίπτερα νέων τεχνολογιών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι συμμετοχές φοιτητών από κινεζικά πανεπιστήμια με διαδραστικά εργαστήρια και δημιουργικές ιδέες.
Η επιστροφή στη Σαγκάη μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τη λιγότερο «βιομηχανική» πλευρά της πόλης. Στον Yu Garden, έναν ιστορικό κήπο από τη δυναστεία των Μινγκ, νιώθεις την ισορροπία ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον. Η Κίνα διατηρεί βαθιές ρίζες, ακόμη και μέσα στη δίνη της τεχνολογικής προόδου.
Η καθημερινότητα στη Σαγκάη εντυπωσιάζει: μετακινήσεις με Alipay ή WeChat, ηλεκτρικά MPV και sedan παντού, σχεδόν πλήρης απουσία μετρητών και μια γενικευμένη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών. Το μόνο «εμπόδιο» για έναν επισκέπτη είναι οι περιορισμοί πρόσβασης σε εφαρμογές, εξαιτίας του περίφημου Great Firewall.
Στο shopping, η αγορά προσφέρει τα πάντα: από εξελιγμένα gadgets μέχρι επώνυμα ρούχα. Στο φαγητό, ξεχώρισαν οι κορεάτικες και βιετναμέζικες κουζίνες – πικάντικες και γευστικές. Η τοπική κινέζικη κουζίνα είχε ενδιαφέρον, αλλά δεν δοκίμασα (και ούτε θα το έκανα) πιο «ακραίες» επιλογές, όπως χελωνόσουπες ή σουβλάκι με έντομα.
Το συμπέρασμα από αυτό το ταξίδι είναι σαφές: η Κίνα δεν είναι απλώς εξωτική ή μακρινή. Είναι ένας εντελώς διαφορετικός κόσμος, με δικούς του ρυθμούς, στόχους και φιλοσοφία. Έχει αφήσει πίσω της την εικόνα του φθηνού αντιγραφέα και εξελίσσεται πλέον σε παγκόσμιο ηγέτη στην τεχνολογία και τη βιομηχανία. Με πειθαρχία, όραμα και οργανωτική αρτιότητα. Ένας κόσμος που μας ξεπερνά – και γι’ αυτό δεν μπορείς να τον αγνοήσεις.