PINEDΑΓΩΝΕΣ

GP Μονακό 2025 –  Προεπισκόπηση: Όταν η στρατηγική μετράει περισσότερο από την ταχύτητα

Η Formula 1 επιστρέφει αυτό το Σαββατοκύριακο στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου, με τον αγώνα του Μονακό να παραμένει ένα από τα πιο ξεχωριστά -και αμφιλεγόμενα- κεφάλαια στο ημερολόγιο της σεζόν. Φέτος, ωστόσο, το ενδιαφέρον δεν περιορίζεται μόνο στη μάχη με τις μπαριέρες, αλλά και στις νέες κανονιστικές αλλαγές που μπορούν να φέρουν… χάος.

Μετά την πρεμιέρα της ευρωπαϊκής σεζόν στην Ίμολα, οι ομάδες μεταφέρθηκαν γρήγορα στο Μονακό, έναν από τους πιο παλιούς αλλά και πιο απαιτητικούς αγώνες του πρωταθλήματος. Το στενό αστικό σιρκουί, με μήκος 3,337 χλμ. και 78 γύρους, δεν συγχωρεί το παραμικρό λάθος.

Οι περιορισμένες ζώνες διαφυγής και η μηδενική ανοχή στα όρια της πίστας, κάνουν την πρόκληση μοναδική. Κάθε επαφή με τις μπαριέρες μπορεί να αποβεί καταστροφική.

Για το 2025, η FIA συμφώνησε με τις ομάδες στην εφαρμογή ενός νέου κανονισμού που απαιτεί τη χρήση τριών διαφορετικών σετ ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα, κάτι που συνεπάγεται τουλάχιστον δύο υποχρεωτικές επισκέψεις στα pits.

Ο στόχος είναι να αυξηθεί η στρατηγική ποικιλία και να δοθεί μια ευκαιρία για περισσότερες ανακατατάξεις, αλλά οι ειδικοί φοβούνται ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει στο αντίθετο αποτέλεσμα: σύγχυση και ενδεχόμενο μπλοκάρισμα στα pits, ειδικά σε περίπτωση πρόωρης εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας.

Σε ένα τέτοιο σενάριο, όλοι οι οδηγοί ενδέχεται να κινηθούν ταυτόχρονα προς τα πιτς για να εκτελέσουν τους υποχρεωτικούς τους ανεφοδιασμούς, κάτι που θα μπορούσε να προκαλέσει επικίνδυνες καταστάσεις λόγω του περιορισμένου χώρου στη στενή λωρίδα των pits στο Μονακό.

Αντίθετα, εάν δεν υπάρξει κάποιο πρώιμο συμβάν, αναμένεται κάποιοι οδηγοί να ποντάρουν σε μια καθυστερημένη είσοδο στα pits, με την ελπίδα ενός τυχερού χρονισμού σε ενδεχόμενο αυτοκίνητο ασφαλείας.

Στο αγωνιστικό κομμάτι, οι προσπεράσεις παραμένουν σπάνιες και η στρατηγική είναι καθοριστική. Η θέση εκκίνησης παίζει σχεδόν καθοριστικό ρόλο, αφού είναι εξαιρετικά δύσκολο να κερδηθούν θέσεις εντός πίστας.

Το DRS ενεργοποιείται μόνο στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και αποδεικνύεται συνήθως αναποτελεσματικό.

Η McLaren ξεχωρίζει πριν καν ανάψουν τα φώτα, καθώς θα εμφανιστεί με ρετρό χρωματισμό στο MCL39, ενώ και οι οδηγοί της -Lando Norris και Oscar Piastri- δείχνουν ικανοί να επωφεληθούν από το τεχνικό προφίλ της διαδρομής, ειδικά εάν βρεθούν μπροστά στη σχάρα.

Το σφιχτό δεύτερο κομμάτι της διαδρομής στο Μαϊάμι, όπου η McLaren έδειξε ισχυρή εικόνα, αφήνει υποσχέσεις και για το Μονακό.

Στη Ferrari, οι Charles Leclerc και Lewis Hamilton έχουν δείξει φέτος δυσκολίες στο να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τα φρέσκα ελαστικά στις κατατακτήριες.

Αντιθέτως, η Mercedes με τον George Russell παρουσιάζει καλύτερη εικόνα στο Σάββατο, αλλά όχι και τόσο στον αγώνα. Η Red Bull, με τον Max Verstappen, παραμένει πάντα υπολογίσιμη δύναμη, ειδικά σε κατατακτήριες, όπου ο Ολλανδός έχει ήδη τρεις pole για φέτος.

Η Pirelli φέρνει ξανά τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας (C4, C5 και τον νέο C6), αν και τα περυσινά δεδομένα δείχνουν ότι ακόμα και το C4 μπορεί να διαχειριστεί την απόσταση του αγώνα. Αυτό καθιστά τεχνικά εφικτό για έναν οδηγό να κάνει δύο γρήγορους ανεφοδιασμούς αμέσως στην αρχή, αποφεύγοντας τον συνωστισμό και κερδίζοντας καθαρό αέρα.

Από πλευράς ρυθμίσεων, τα μονοθέσια ζητούν την απόλυτη έμφαση στην πρόσφυση και στον μέγιστο αεροδυναμικό φορτίο. Η χαμηλή μέση ταχύτητα, οι σφιχτές στροφές και οι πολλές ανωμαλίες στην άσφαλτο απαιτούν επίσης μαλακές αναρτήσεις και προσαρμοσμένη γωνία τιμονιού, ειδικά για τη φουρκέτα της Loews.

Ο καιρός αναμένεται σταθερά στεγνός, με τις θερμοκρασίες να μην ξεπερνούν τους 20°C, οπότε δεν προβλέπονται εκπλήξεις από πλευράς συνθηκών.

Τέλος, παρότι το Μονακό παραμένει διαχρονικά πεδίο για εκπλήξεις, ο παράγοντας τύχη φέτος ενισχύεται ακόμη περισσότερο με τις νέες στρατηγικές απαιτήσεις. Εάν όλα κυλήσουν ομαλά, η pole position μπορεί να αποδειχθεί και το εισιτήριο για τη νίκη. Αν όμως υπάρξει ανατροπή, τότε όλα είναι ανοιχτά.

Η παράδοση θέλει τον αγώνα του Μονακό να μην προσφέρει πολύ δράση, αλλά να προσφέρει στιγμές μοναδικές – και φέτος ίσως πιο απρόβλεπτες από ποτέ.

GRAND PRIX ΕΜΙΛΙΑ ΡΟΜΑΝΙΑ
Παρασκευή 16 Μαΐου 2025
Ελεύθερα FP1
Ελεύθερα FP1
14:30-15:30
18:00-19:00
Σάββατο 17 Μαΐου 2025
Ελεύθερα FP1
Κατατακτήριες αγώνα
13:30-14:30
17:00-18:00
Κυριακή 18 Μαΐου 2025
Αγώνας16:00
Βαθμολογία F1Πρόγραμμα F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!