PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

BMW X3 M50 xDrive [test drive]

Το μεσαίο SUV της βαυαρικής εταιρείας στην κορυφαία του εκδοχή, ανεβάζει τους τόνους, πετάει από πάνω του το σεντόνι της διακριτικότητας και βρυχάται σαν επιβλητικό λιοντάρι έτοιμο να «καταπιεί» τα χιλιόμετρα… νεράκι.

Έχουμε συνηθίσει τα νέα μοντέλα να είναι λίγο flat. Όλα πάνω-κάτω φέρουν το μανδύα SUV, όλα προσέχουν τα… λιπαρά τους (κατανάλωση καυσίμου), μειώνουν τα κυβικά τους και τους κυλίνδρους κάτω από καπό και φιγουράρουν αθόρυβα στους δρόμους για μία άχρωμη συνύπαρξη ανάγκης. Αυτό φυσικά δεν ισχύει στην περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής μας.

Η Χ3 Μ50 συστήνεται με σύστημα τετρακίνησης xDrive, εξακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα, με χωρητικότητα 3.000 κ.εκ. και απόδοση σχεδόν 400 ίππους και 580 Nm ροπής.

Πριν σταματήσουν βέβαια να διαβάζουν οι οικολόγοι φίλοι του Caroto, να προσθέσουμε ότι το SUV της BMW εφοδιάζεται και με ήπια υβριδικό 48V σύστημα που παίζει το ρόλο του στο να μην ξεφύγει η κατανάλωση καύσιμου και είναι υπεύθυνο για τους 18 ίππους και 200 Nm ροπής.    

Οι αριθμοί ακούγονται εντυπωσιακοί, όπως είναι φυσικά και το αμάξωμα του μεσαίου SUV. Τετραγωνισμένο σύμφωνα με τη μόδα στη νέα γκάμα της γερμανικής φίρμας, φέρει στοιχεία από το πρωτότυπο Neue Klasse, είναι αρκετά μυώδες, ενώ τη νύχτα το μοντέρνο στοιχείο εκτοξεύεται με το σύστημα φωτισμού Iconic Glow.

Επιβλητικό θα λέγαμε με μία λέξη, με τις υπογραφές «M», τους τροχούς 21 ιντσών, τις κόκκινες δαγκάνες και τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης να «σπάνε» τον όγκο των 4,75 μέτρων σε μήκος, 1,92 πλάτος και 1,66 μέτρων σε ύψος.

Οι διαστάσεις του δηλαδή έχουν αυξηθεί ελαφρώς σε σχέση με το παρελθόν (+3,4 εκατοστά μήκος και 2,9 σε φάρδος), κάτι που τείνει να γίνει ρουτίνα στην εξέλιξη της κάθε γενιάς.

Το εσωτερικό της X3 είναι επίσης σύγχρονο αλλά πιο διακριτικό σε σχέση με την πρώτη εξωτερική εικόνα.

Το Curved Display είναι ίσως το πρώτο πράγμα στο οποίο πέφτει η ματιά, το sport κοφτό τιμόνι με τη μικρή στεφάνι και την κόκκινη γραμμή στην κορυφή αλλά και η λιγότερη έμφαση σε θέματα ποιότητας υλικών σε σχέση με αυτό που περιμένεις.

Βλέπετε… η χρήση ανακυκλώσιμων και ανακυκλωμένων υλικών έχει φέρει αυτό το δεδομένο στα premium μοντέλα, κάτι που φυσικά δεν είναι θέμα, απλώς πάντα περιμένεις το κάτι παραπάνω από ένα μοντέλο που πλησιάζει τα 100.000 ευρώ.

Η υφασμάτινη φάσα ωστόσο και τα ασύγκριτα βολικά δερμάτινα καθίσματα κάνουν το πρόσημο θετικό στο σύνολο της γενικής εικόνας.

Εξάλλου την προσοχή τραβάει η κυρτή ψηφιακή οθόνη και το λογισμικό «Operating System 9», με όλες σχεδόν τις λειτουργίες να πραγματοποιούνται ψηφιακά και μέσω αφής, εκτός από τον περιστροφικό διακόπτη στο μέσο της κονσόλας αλλά και το κομψό joystick που παίζει το ρόλο του επιλογέα σχέσεων.    

Μια και το θίξαμε, να πούμε ότι τα 580 Nm ροπής περνούν στους τέσσερις τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων της ZF. Οι αλλαγές είναι αστραπιαίες, ενώ έχεις τη δυνατότητα να «παίξεις» και μέσω των puddles πίσω από τιμόνι, δίνοντας μία άλλη διάσταση τόσο στον φυσικό ήχο που βγαίνει από τις απολήξεις, όσο και στη συνολική σπορ αίσθηση.

Μέσω των «My Modes» έχεις την επιλογή ανάμεσα στα Sport, Efficient, Expressive, Relax και Digital Art, με το πρώτο φυσικά να είναι εκείνο που θα σε εξιτάρει και τα υπόλοιπα να δημιουργούν μία ωραία ατμόσφαιρα στην καμπίνα της πανίσχυρης X3.

O ήχος λοιπόν μοναδικός, η απόκριση άμεση και η M50 σε κολλάει στο κάθισμα με τα 0-100 χλμ. να έρχονται σε μόλις 4,6 δευτερόλεπτα παρά τα περιττά κιλά της.

Όλο το set-up (ανάρτηση Adaptive M, πλαίσιο, ζύγισμα, σύστημα διεύθυνσης και φρένα) φωνάζει πως είναι φτιαγμένο για ακόμη υψηλότερη ιπποδύναμη, αφού όσο και αν βυθίσεις το πόδι στο πεντάλ του γκαζιού δεν νιώθεις καν πως πλησιάζει η X3 στα όρια της.

Στρίβει με ακρίβεια, προσπερνά άμεσα και φρενάρει ακούραστα όντας επιβλητική, ενώ η θέση οδήγησης και η ορατότητα σου δίνουν την αίσθηση ότι δεν έχεις καμία δυσκολία να τα βάλεις με τον όγκο της X3 ακόμα και στα στενά της πόλης.

Όχι ότι είναι ο αγαπημένος της προορισμός αλλά όσο και αν σου αρέσουν οι αποδράσεις, κάποια στιγμή θα περάσεις και από αστικές περιοχές.

Γενικά θα λέγαμε ότι είναι ένα ευκολοδήγητο SUV, η πολυπλοκότητα του οποίου έχει να κάνει μονάχα με την εξοικείωση του multimedia αφής. Το Driving Assistant Professional περιλαμβάνει περισσότερα από τα απαραίτητα συστήματα, κάμερες σε όλα τα μήκη και πλάτη και γενικά διαθέτει όλα όσα χρειάζεσαι για να οδηγήσεις χωρίς άγχος έναν σχετικά ογκώδη πύραυλο 398 ίππων.

Στο ταξίδι βέβαια η X3 Μ50 είναι το κάτι άλλο. Πορτμπαγκάζ 570 λίτρων (μέχρι 1.700 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων), χώροι για τους πίσω, ανέσεις για τα ποτήρια και τα σχετικά και, φυσικά, μπόλικη ισχύς που προκαλεί την εγκράτεια σου για να παραμείνεις εντός των ορίων ταχύτητας (τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα η οποία περιορίζεται ηλεκτρονικά).

Αν και μικρή σημασία έχει για τον επίδοξο ιδιοκτήτη της τετρακίνητης X3 M50, η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά τα 12 λίτρα/100 χλμ. και με προσοχή στο ταξίδι μπορεί να πέσει και κάτω από τα 11 (ούτε λόγος βέβαια για τα 7,7 λίτρα/100 που δηλώνει η εταιρεία). Σε αυτό βοηθά βέβαια και το ήπια υβριδικό σύστημα 48V αλλά και κάποιες παρεμβάσεις στην αεροδυναμική του αμαξώματος.

Οι τροχοί στην περίπτωση του μοντέλου δοκιμής μας (21 ιντσών) δεν βοηθούν στον τομέα της άνεσης όταν η X3 βρεθεί στο χώμα ή σε κακή άσφαλτο, ωστόσο δεν τίθεται θέμα ενόχλησης στην καμπίνα. Ακόμη και κάποιος όμως που ψάχνεται με τη λεπτομέρεια μπορεί απλά να διατηρήσει την εργοστασιακή επιλογή των τροχών 20 ιντσών για ένα περισσότερο ισορροπημένο αποτέλεσμα.

Εν κατακλείδι, θα λέγαμε πως SUV σαν την X3 M50 δεν συναντάς κάθε μέρα. Αποτελεί τον ορισμό του premium με εκρηκτικό χαρακτήρα, μπόλικα κυβικά και κυλίνδρους, ικανά να μην αφήσουν ασυγκίνητο τον απαιτητικό οδηγό.

Η ύπαρξη τετρακίνησης έρχεται να ολοκληρώσει όλο το πακέτο χώρων/ επιδόσεων/ συγκινήσεων, με μοναδικό ρεαλιστικό πρόβλημα να είναι η τιμή αγοράς. Τα γούστα όμως πληρώνονται και στην περίπτωση του μοντέλου που βρέθηκε στα χέρια του Caroto, το κόστος ξεκινά από 97.200 ευρώ.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW Χ3 xDrive M50 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 94,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκη/εξακύλινδρος
Ισχύς 293 kW (398 PS) / 5.200-6.250 rpm (48V: 381+18PS)
Ροπή 580 Nm (59,8 kgm) / 1.900-4.800 rpm (48V: 200Nm)
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση, ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V, 0,96 kWh
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,6 sec
Τελική ταχύτητα 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 11,2 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 7,7 lt/ 100 km
Ρεζερβουάρ 65 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 580 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 175 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Pilot Sport 4, Eμπρός: 255/45 R21 – Πίσω: 285/40 R21
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.755 x 1.920 x 1.660 mm
21,6 εκατοστά
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.622/ 1.623 mm
Μεταξόνιο 2.865 mm
Χώρος αποσκευών 570-1.700 lt
Απόβαρο 2.055 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 97.200€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!