Η Audi ανεβάζει τον πήχη στα μεγάλα premium SUV με το επερχόμενο Q9, ένα υπερπολυτελές 7θέσιο μοντέλο σχεδιασμένο για να ανταγωνιστεί ευθέως τις BMW X7 και Mercedes GLS.
Το Q9 είναι η απάντηση της Audi στη συνεχιζόμενη ζήτηση για ογκώδη, άνετα και υψηλού κύρους SUV στις δύο μεγαλύτερες premium αγορές παγκοσμίως: τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα. Με μήκος που θα ξεπερνά τα 5,2 μέτρα, το νέο μοντέλο τοποθετείται ξεκάθαρα πάνω από το υπάρχον Q7, τόσο σε διαστάσεις όσο και σε κύρος, και ετοιμάζεται να γίνει το μεγαλύτερο SUV στην ιστορία της γερμανικής φίρμας.
Η σχεδίαση του Q9 ακολουθεί τη νέα αισθητική ταυτότητα της Audi με έντονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά. Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η μεγάλης επιφάνειας μάσκα singleframe, τοποθετημένη πιο ψηλά για να τονιστεί το ύψος του οχήματος, ενώ τα φωτιστικά σώματα ακολουθούν την τάση των δύο επιπέδων. Πίσω, συναντάμε OLED φώτα παρόμοια με αυτά του A6 Avant e-tron, με φωτεινή υπογραφή που αλλάζει ανάλογα με τη λειτουργία.
Στο εσωτερικό, η Audi στοχεύει σε κορυφαίο επίπεδο άνεσης και τεχνολογίας. Το Q9 θα είναι αυστηρά 7θέσιο, με έμφαση στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, η οποία διαμορφώνεται με ανεξάρτητες πολυθρόνες. Η τρίτη σειρά υπόσχεται να είναι πλήρως λειτουργική ακόμη και για ενήλικες, σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική της κατηγορίας. Το ταμπλό θα διαθέτει έως και τρεις ψηφιακές οθόνες, με κορυφαία υλικά σε κάθε επιφάνεια και νέα τεχνολογία ηλεκτροχρωμικής πανοραμικής οροφής.
Βασισμένο στην πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC) του VW Group, το Q9 θα μπορεί να υποστηρίξει ένα ευρύ φάσμα κινητήρων. Αναμένονται τετρακύλινδρα και V6 σύνολα, ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικές εκδόσεις με ηλεκτρική αυτονομία άνω των 80 χιλιομέτρων. Η κορυφαία έκδοση RS Q9 φημολογείται ότι θα φορά V8 twin-turbo κινητήρα 4,0 λίτρων με 611 ίππους και 850 Nm ροπής, προερχόμενο από την Porsche Cayenne Turbo GT.
Η Audi δεν έχει επιβεβαιώσει επίσημα την ύπαρξη του Q9, αλλά πρωτότυπα του μοντέλου έχουν ήδη απαθανατιστεί σε δοκιμές σε Σουηδία και ΗΠΑ, με βαρύ καμουφλάζ. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει πιθανότατα στο εργοστάσιο της Audi στο Μεξικό ή στην Κίνα, ενώ το παγκόσμιο ντεμπούτο αναμένεται στα τέλη του 2025, με εμπορική διάθεση από το 2026.
Με το Q9, η Audi επιχειρεί να καλύψει το κενό που άφηνε η απουσία ενός μεγάλου SUV στη γκάμα της και να ενισχύσει τη θέση της στην κορυφαία κατηγορία των πολυτελών 4×4, προσφέροντας ένα μοντέλο που δεν απευθύνεται μόνο σε οικογένειες, αλλά και σε όσους αναζητούν ένα σύγχρονο εναλλακτικό στην παραδοσιακή λιμουζίνα.