Με μια εντυπωσιακή ανατροπή στις ταξινομήσεις του Απριλίου 2025, το Renault Clio ανέκτησε την κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς, αφήνοντας πίσω του το Dacia Sandero και επιβεβαιώνοντας τον διαχρονικά σταθερό χαρακτήρα του στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.
Το Clio κατέγραψε 19.820 πωλήσεις, παρά μια μικρή πτώση της τάξης του 3% σε σύγκριση με τον περσινό Απρίλιο. Αντίθετα, το Dacia Sandero σημείωσε σημαντική κάμψη (-27%) με 18.852 μονάδες, καταλήγοντας δεύτερο. Τρίτο στην κατάταξη ήταν το Volkswagen Tiguan με 17.027 ταξινομήσεις και οριακή αύξηση 2,3%, συνεχίζοντας την επιτυχημένη του πορεία στην κατηγορία των SUV.
Στην πεντάδα βρέθηκαν επίσης το Peugeot 208 και το Citroen C3, με τις παραδοσιακές επιλογές της Stellantis να εξακολουθούν να προσελκύουν μεγάλο ενδιαφέρον.
Αξιοσημείωτη ήταν η άνοδος του Toyota Yaris Cross, το οποίο με 15.994 ταξινομήσεις (+13%) εδραιώνει τη θέση του ως ένα από τα πιο δημοφιλή SUV της αγοράς. Το Opel Corsa (γνωστό και ως Vauxhall στο Ηνωμένο Βασίλειο) ενίσχυσε επίσης την παρουσία του, ανεβαίνοντας κατά 16% και καταλαμβάνοντας τη 12η θέση.
Ανάμεσα στις πιο δυναμικές επιδόσεις του μήνα, ξεχώρισαν τα Peugeot 3008 (+77%), Jeep Avenger (+64%) και MG ZS (+23%), επιβεβαιώνοντας τη στροφή των καταναλωτών προς τα SUV, αλλά και την αποδοχή νεότερων μοντέλων.
Ωστόσο, η πιο ηχηρή εξέλιξη ήρθε από το Tesla Model Y. Με πτώση 51% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2024, περιορίστηκε σε μόλις 4.743 ταξινομήσεις και κατρακύλησε στην 84η θέση. Ένα ιδιαίτερα ανησυχητικό αποτέλεσμα για το μοντέλο που είχε βρεθεί στην κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς το 2023 και στην τέταρτη θέση το 2024.
Η πτωτική πορεία του Model Y αποδίδεται σε συνδυασμό παραγόντων: την κόπωση της αγοράς απέναντι στα αμιγώς ηλεκτρικά, την αυξανόμενη πίεση από παραδοσιακούς κατασκευαστές με νεότερες και πιο προσιτές προτάσεις, καθώς και την έλλειψη νέων κινήτρων ή ουσιαστικών αναβαθμίσεων στο μοντέλο.
Συνολικά, τα στοιχεία του Απριλίου υποδεικνύουν μια σαφή στροφή των Ευρωπαίων αγοραστών σε προσιτές, δοκιμασμένες λύσεις, με μικρά αυτοκίνητα και SUV να κυριαρχούν. Η ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να εξελίσσεται, αλλά με πιο ασταθή ρυθμό από ό,τι αναμενόταν, κάτι που πλέον αντανακλάται ξεκάθαρα στις ταξινομήσεις.
Για το πρώτο τετράμηνο του 2025, οι συνολικές ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη έφτασαν τα 4,48 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 6,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στη σταθερή ζήτηση για οικονομικά μικρά μοντέλα και SUV, καθώς και στη βελτίωση της διαθεσιμότητας σε αρκετές αγορές. Παρ’ όλα αυτά, τα ηλεκτρικά παρουσίασαν μόνο οριακή αύξηση 2%, με τη μερίδα του λέοντος να παραμένει στα υβριδικά και τα συμβατικά μοντέλα.