Η Alpine παρουσιάζει την A390, ένα νέο εξηλεκτρισμένο crossover με τρεις ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνηση, overboost για προσπεράσεις και προηγμένη τηλεμετρία, με ισχύ έως 470 ίππους.
Η A390 είναι το δεύτερο μοντέλο της σειράς «Dream Garage» της Alpine, μετά την A290. Με μήκος 4,62 μέτρα και σχεδίαση τύπου fastback, η νέα Alpine κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της φίρμας στο Dieppe της Γαλλίας και προγραμματίζεται να λανσαριστεί το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
Βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα AmpR-Medium (κοινή με τα Renault Mégane E-Tech και Nissan Ariya), προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις της Alpine.
Η A390 GT αποδίδει 400 ίππους και επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Η ισχυρότερη GTS φτάνει τους 470 ίππους και τα 808 Nm ροπής, με αντίστοιχη επιτάχυνση σε 3,9 δευτερόλεπτα και τελική 220 χλμ./ώρα.
Η «τριπλή» διάταξη των ηλεκτροκινητήρων (ένας μπροστά και δύο πίσω) προσφέρει διαρκή τετρακίνηση και ενεργό Torque Vectoring, που κατανέμει δυναμικά τη ροπή μεταξύ των πίσω τροχών για μεγαλύτερη ευελιξία και σταθερότητα, ιδιαίτερα στις στροφές.
Τα προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport, Perso, Track) τροποποιούν την απόκριση του συστήματος, τον βαθμό ανάκτησης και το επίπεδο ελέγχου ευστάθειας.
Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 89 kWh (ωφέλιμη) και εξελίχθηκε στη Γαλλία. Τα στοιχεία της κατασκευάζονται από τη Verkor, ενώ η συναρμολόγηση γίνεται στο εργοστάσιο της Ampere στο Douai. Προσφέρει αυτονομία έως 555 χλμ. στον κύκλο WLTP (GT με ζάντες 20 ιντσών), ενώ η GTS περιορίζεται στα 520 χλμ. (με ζάντες 21 ιντσών).
Η μέγιστη ισχύς φόρτισης φτάνει τα 190 kW σε DC ταχυφορτιστή, επιτρέποντας φόρτιση από 15% έως 80% σε λιγότερο από 25 λεπτά.
Προαιρετικά διατίθεται AC φορτιστής 22 kW, ενώ υποστηρίζεται και φόρτιση V2L (εξωτερικών συσκευών) και στην αγορά της Γαλλίας δυνατότητα V2G (επιστροφή ενέργειας στο δίκτυο).
Στο εσωτερικό, η A390 ενσωματώνει δύο ψηφιακές οθόνες 12,3 και 12 ιντσών αντίστοιχα για πίνακα οργάνων και infotainment. Το σύστημα βασίζεται στο Android Automotive και διαθέτει ειδικά γραφικά Alpine.
Η κεντρική κονσόλα θυμίζει A110, με μπουτόν επιλογής σχέσης, ενώ στο τιμόνι υπάρχουν δύο διακόπτες: ο μπλε RCH για τη ρύθμιση της ανάκτησης (σε τέσσερα επίπεδα) και ο κόκκινος OV για προσωρινή αύξηση ισχύος στις προσπεράσεις.
Ένα ακόμα στοιχείο που ξεχωρίζει είναι το Alpine Telemetrics. Το σύστημα καταγράφει παραμέτρους όπως πλευρική επιτάχυνση, θερμοκρασία φρένων, χρήση του γκαζιού και κατάσταση μπαταρίας, ενώ προσφέρει και στοιχεία «coaching» για οδηγική βελτίωση, μέσα από δοκιμασίες και αξιολογήσεις.
Η GT εξοπλίζεται με σπορ καθίσματα με επένδυση μικροΐνας, ενώ η GTS διαθέτει πιο εξειδικευμένα καθίσματα της Sabelt με λειτουργία μασάζ, επένδυση από δέρμα και προαιρετικά διακοσμητικά από ανθράκονημα.
Αεροδυναμικά, η A390 έχει μελετηθεί εκτενώς, με διαχύτη πίσω, spoiler ενσωματωμένο στη βάση του πίσω παρμπρίζ και γωνία οροφής 17 μοιρών. Οι μπροστινές αεροτομές και οι αεραγωγοί στα φτερά βελτιώνουν τη ροή και την κάθετη δύναμη.
Εντυπωσιακή είναι και η φωτεινή υπογραφή: γεωμετρικά τριγωνικά LED μπροστά και οριζόντιες LED λωρίδες πίσω. Η A390 θα διατίθεται με τροχούς 20 ή 21 ιντσών και ελαστικά Michelin Pilot Sport, με στόχευση σε απόδοση και αυτονομία. Οι επιλογές χρωμάτων περιλαμβάνουν το Alpine Vision Blue, Matt Grey και Topaz White.
Η νέα A390 δεν προσπαθεί να υποκαταστήσει την A110 αλλά να τη συμπληρώσει, προσφέροντας μια πιο ευρύχωρη, πρακτική αλλά εξίσου οδηγοκεντρική πρόταση, με τεχνολογία που υποστηρίζει την καθημερινή χρήση αλλά και την πίστα. Διαθέσιμη μέσα στο 2026.