Η Volvo επαναφέρει την ονομασία XC70, αυτή τη φορά όχι ως station wagon, αλλά ως SUV με εξηλεκτρισμένο προσανατολισμό και πλούσια τεχνολογία, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ένα plug-in υβριδικό μοντέλο με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία.
Οι πρώτες επίσημες εικόνες του νέου XC70 αποκαλύφθηκαν πρόωρα μέσα από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών της Κίνας (MIIT), συνοδευόμενες από τεχνικά χαρακτηριστικά. Το μοντέλο εντάσσεται ανάμεσα στο XC60 και το XC90, με μήκος 4.815 χιλιοστά, πλάτος 1.890 χιλιοστά και ύψος 1.650 χιλιοστά, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.895 χιλιοστά.
Η εμφάνιση του XC70 διατηρεί στοιχεία της ταυτότητας της σουηδικής εταιρείας, με χαρακτηριστικά φώτα ημέρας και σχεδίαση που ακολουθεί τη γνωστή σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, αν και αρκετά πιο ουδέτερη σε σχέση με προηγούμενα μοντέλα. Οι ζάντες κυμαίνονται από 19 έως 21 ίντσες, ενώ παρατηρείται η απουσία πίσω υαλοκαθαριστήρα, που ενδέχεται να είναι ενσωματωμένος κάτω από την πίσω αεροτομή.
Το XC70 κάνει χρήση δύο διαφορετικών τύπων μπαταριών. Η βασική έκδοση χρησιμοποιεί μπαταρία LFP (φωσφορικού σιδήρου-λιθίου) 21,22 kWh και ζυγίζει 2.110 κιλά, προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως 100 χιλιόμετρα σύμφωνα με το κινεζικό πρωτόκολλο CLTC.
Η πιο πλούσια έκδοση διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία NMC (νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου) 39,63 kWh, με ηλεκτρική αυτονομία έως 180 χιλιόμετρα, φτάνοντας σε βάρος τα 2.275 κιλά. Να σημειωθεί πως οι τιμές αυτές πιθανόν να είναι μικρότερες με βάση τα ευρωπαϊκά (WLTP) ή αμερικανικά (EPA) πρότυπα.
Η υβριδική διάταξη περιλαμβάνει έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων, απόδοσης 161 ίππων. Αν και τα στοιχεία για τους ηλεκτροκινητήρες δεν έχουν ακόμη δημοσιοποιηθεί, η ύπαρξη σήμανσης AWD στο πίσω μέρος προδίδει τετρακίνηση.
Ενδεχομένως, με διπλό ηλεκτροκινητήρα, όπως στο συγγενικό Lynk & Co 08 που συνδυάζει αντίστοιχο θερμικό κινητήρα με δύο ηλεκτροκινητήρες και επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,6 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, σύμφωνα με την πολιτική ασφαλείας της Volvo.
Η Volvo χαρακτηρίζει το XC70 ως το πρώτο της plug-in υβριδικό με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία και προσανατολισμό για καθημερινές μετακινήσεις χωρίς εκπομπές ρύπων. Παρότι προς το παρόν προορίζεται κυρίως για την αγορά της Κίνας, η σουηδική εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο διάθεσης και σε άλλες αγορές, όπως της Ευρώπης, μετά το επίσημο λανσάρισμα του μοντέλου εντός του 2025.