Η Tesla βλέπει τη δυναμική της να εξανεμίζεται στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις της να καταρρέουν, την ώρα που η υπόλοιπη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημειώνει ρεκόρ ανόδου.
Η Tesla, που μέχρι πρόσφατα κυριαρχούσε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Ευρώπης, καταγράφει πλέον εμπορική καθίζηση, με τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 49% τον Απρίλιο, σύμφωνα με την ACEA. Την ίδια στιγμή, η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών ενισχύθηκε κατά 27,8%, φτάνοντας τις 184.685 ταξινομήσεις, γεγονός που καθιστά την πτώση της Tesla ακόμη πιο ενδεικτική της απώλειας δυναμικής της.
Το πρόβλημα δεν σχετίζεται με κάμψη της ζήτησης στα EV, αλλά με την ίδια την Tesla. Ο ανταγωνισμός από ευρωπαϊκές και κινεζικές φίρμες γίνεται πλέον ασφυκτικός, ενώ το προφίλ της εταιρείας επηρεάζεται αρνητικά και από τις δημόσιες τοποθετήσεις του Elon Musk, οι οποίες συχνά προκαλούν διχασμό. Η εικόνα της Tesla πλήττεται από τη γενική εντύπωση ότι δεν προσφέρει πια κορυφαία τεχνολογία, ούτε πλεονεκτήματα στην τιμή.
Ακόμη και η ανανεωμένη έκδοση του Model Y δεν κατάφερε να ανακόψει την πτώση, ενώ η στρατηγική των αλλεπάλληλων μειώσεων τιμών έχει συρρικνώσει τα περιθώρια κέρδους. Επιπλέον, το κόστος θα αυξηθεί κι άλλο λόγω νέων δασμών, αλλά και περιορισμών σε φοροαπαλλαγές για τα EV στις ΗΠΑ.
Η Tesla συνεχίζει να στηρίζεται σε έναν στόλο που θεωρείται πια παρωχημένος, ενώ τα νέα προϊόντα της –όπως το Cybertruck– εγείρουν ερωτήματα ως προς τη στόχευση και την εμπορική τους δυναμική. Η εταιρεία προβάλλει πλέον την αυτόνομη οδήγηση ως την επόμενη μεγάλη καινοτομία, όμως το κοινό δείχνει επιφυλακτικό, ειδικά μετά από διαρκή περιστατικά και αμφισβητούμενες πρακτικές.
Η ευρωπαϊκή υποχώρηση της Tesla ίσως προαναγγέλλει ένα βαθύτερο πρόβλημα: η εταιρεία δεν θεωρείται πλέον τεχνολογικός ή εμπορικός ηγέτης. Και χωρίς νέα, πειστικά προϊόντα ή αποκατάσταση της εμπιστοσύνης, η επόμενη μέρα προβλέπεται πιο αβέβαιη από ποτέ.