Η FIA εισάγει αυστηρότερους ελέγχους ευκαμψίας για τις εμπρός πτέρυγες, αλλάζοντας τις ισορροπίες στον φετινό αγώνα της Βαρκελώνης.
Η πίστα της Βαρκελώνης δεν είναι τυχαία από τις πιο χαρακτηριστικές στο καλαντάρι της Formula 1. Με γρήγορες καμπές, τεχνικές μεσαίες στροφές και μία μεγάλη ευθεία, αποτελεί ένα ιδανικό πεδίο δοκιμής για τα αεροδυναμικά πακέτα των ομάδων. Όμως, το φετινό Grand Prix Ισπανίας έχει μία ιδιαιτερότητα που μπορεί να φέρει ανατροπές.
Η FIA έχει προαναγγείλει αυστηρότερους ελέγχους στις εμπρός πτέρυγες, στοχεύοντας στον περιορισμό της ευκαμψίας των αεροδυναμικών στοιχείων. Τα τελευταία χρόνια, αρκετές ομάδες εκμεταλλεύονταν τις ελαστικές παραμορφώσεις του εμπρός πτερυγίου ώστε να μειώνεται η αντίσταση στον αέρα στις ευθείες, χωρίς να θυσιάζεται η κάθετη δύναμη στις στροφές. Το κόλπο ήταν γνωστό, αλλά τώρα οι τεχνικοί κανονισμοί γίνονται αυστηρότεροι.
Τα νέα τεστ υποχρεώνουν τις ομάδες να ενισχύσουν τις πτέρυγες τους, γεγονός που ενδέχεται να επηρεάσει την απόδοση ορισμένων μονοθεσίων. Η McLaren εκτιμά ότι δεν θα αλλάξουν πολλά, όμως η Red Bull και η Ferrari ελπίζουν να μειώσουν τη διαφορά από την ομάδα του Woking, η οποία ηγείται της βαθμολογίας έπειτα από τους πρώτους οκτώ αγώνες.
Η πίστα της Καταλονίας είναι απαιτητική τόσο για τα αεροδυναμικά όσο και για τα ελαστικά. Η Pirelli φέρνει τις πιο σκληρές γόμες (C1, C2 και C3), καθώς οι ταχύτατες δεξιές στροφές, όπως η T3 και η T9, καταπονούν ιδιαίτερα τον εμπρός αριστερό τροχό. Παρά την ύπαρξη δύο DRS ζωνών, τα προσπεράσματα δεν είναι εύκολα, οπότε η θέση στην εκκίνηση θα παίξει σημαντικό ρόλο.

Γύροι αγώνα: 66
Συνολική απόσταση αγώνα: 307,236 χλμ
Σύνολο στροφών: 14 (6 αριστερές / 8 δεξιές)
Ρεκόρ γύρου σε αγώνα: 1:16.330 (Max Verstappen, 2023)
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:12.272 (Max Verstappen, Q3, 2023)
Απόσταση από την pole μέχρι το πρώτο φρενάρισμα: 548 μέτρα
Μήκος pit lane: 369 μέτρα
Χρόνος παραμονής στα pit με όριο ταχύτητας: 17 δευτερόλεπτα
Ποσοστό γύρου με τέρμα γκάζι: 73%
Μέγιστη τελική ταχύτητα: 325 χλμ/ώρα
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ T9-T10 και T14-T1)
Ελαστικά: C1, C2 & C3 (οι πιο σκληρές διαθέσιμες γόμες της Pirelli)
Το νέο τεχνικό σκηνικό δημιουργεί ενδιαφέρον για την ισορροπία δυνάμεων. Η McLaren παραμένει φαβορί, καθώς και οι δύο οδηγοί της (Piastri και Norris) είναι σε εξαιρετική φόρμα και απέχουν μεταξύ τους μόλις τρεις βαθμούς. Η ζέστη αναμένεται να ευνοήσει τη βρετανική ομάδα, ειδικά σε συνθήκες που απαιτούν διαχείριση ελαστικών.
Η Red Bull ελπίζει σε επιστροφή στις νίκες, καθώς το μονοθέσιο του Verstappen αποδίδει καλύτερα σε πίστες με γρήγορες στροφές. Από το 2016, μόνο ο ίδιος και ο Hamilton έχουν κερδίσει στην Ισπανία.
Για τη Ferrari, το Grand Prix Ισπανίας είναι κρίσιμο. Η Scuderia πρέπει να λύσει το πρόβλημα υπερθέρμανσης των ελαστικών στο Q3 και να διευρύνει το παράθυρο λειτουργίας του μονοθεσίου. Στο Μονακό φάνηκε δυνατή, αλλά η Βαρκελώνη απαιτεί ευελιξία και ισορροπία σε όλο το φάσμα των στροφών.
Η Mercedes, από την πλευρά της, εμφανίζεται επιφυλακτική. Οι υψηλές θερμοκρασίες και η φθορά των ελαστικών έχουν αποδειχθεί αχίλλειος πτέρνα της ομάδας, κάτι που προβληματίζει εν όψει Ισπανίας. Νέα αναβάθμιση αναμένεται, όπως και από τη Sauber που υπόσχεται ένα εκτενές πακέτο.
Στο μεσαίο γκρουπ, η Williams δείχνει σταθερότητα και ετοιμότητα να εκμεταλλευτεί κάθε ευκαιρία, ενώ οι Aston Martin, Alpine, Haas και Toro Rosso περιμένουν τα λάθη των πρωτοπόρων για να διεκδικήσουν βαθμούς.
Με στεγνές καιρικές συνθήκες και θερμοκρασίες κοντά στους 25°C, το σκηνικό είναι ιδανικό για έναν κρίσιμο αγώνα. Η Βαρκελώνη θα αποκαλύψει ποια μονοθέσια μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις και ποια θα χρειαστούν επανεκκίνηση ενόψει της συνέχειας του πρωταθλήματος.
GRAND PRIX ΙΣΠΑΝΙΑΣ | |
Παρασκευή 16 Μαΐου 2025 | |
Ελεύθερα FP1 Ελεύθερα FP2 | 14:30-15:30 18:00-19:00 |
Σάββατο 17 Μαΐου 2025 | |
Ελεύθερα FP3 Κατατακτήριες αγώνα | 13:30-14:30 17:00-18:00 |
Κυριακή 18 Μαΐου 2025 | |
Αγώνας | 16:00 |
Βαθμολογία F1 | Πρόγραμμα F1 |