Η Skoda παρουσίασε μια νέα σχεδιαστική μελέτη βασισμένη στο εμβληματικό Favorit του 1987, συνδυάζοντας αναφορές από το παρελθόν με τη μοντέρνα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας.
Η Favorit ήταν ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της τσέχικης φίρμας, σχεδιασμένο από τον ιταλικό οίκο Bertone.
Μετά από τρεις δεκαετίες, η Skoda αποφάσισε να την «επανεφεύρει» δημιουργώντας ένα νέο concept που κρατάει την απλότητα του αρχικού σχεδίου, αλλά με αναβαθμισμένες αναλογίες και πιο ρευστές γραμμές.
Το αμάξωμα είναι πλέον μεγαλύτερο, με ύφος που παραπέμπει σε crossover, ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες τάσεις.
Σχεδιαστικά, το νέο Favorit Concept υιοθετεί στοιχεία από την «Modern Solid» σχεδιαστική ταυτότητα της Skoda, χωρίς όμως να εφαρμόζει την πρόσφατη αισθητική Tech-Deck Face στο εμπρός μέρος.
Αντιθέτως, έχει μια πιο ξεχωριστή εμφάνιση με λεπτές λωρίδες LED εμπρός και πίσω, ενώ εντύπωση προκαλούν τα φωτεινά λογότυπα στο πίσω μέρος.
Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι τα ημιδιάφανα καλύμματα των φώτων, τα οποία -σύμφωνα με τον σχεδιαστή David Stingl- μπορούν να αναδιπλώνονται όταν είναι απαραίτητα τα εμπρός φώτα.
Οι σχεδιαστές προχώρησαν ακόμη περισσότερο, φαντάζοντας μια σπορ εκδοχή με πλαστικές επενδύσεις και πιο δυναμικές λεπτομέρειες.
Ο Ljudmil Slavov, ένας από τους βασικούς εμπνευστές του concept, φαντάστηκε το νέο Favorit ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, εκμεταλλευόμενο τα πλεονεκτήματα της εξηλεκτρισμένης μετάδοσης.
Η αρχική Favorit του 1987 χρησιμοποιούσε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,3 λίτρων με απόδοση από 54 έως 67 ίππους – επιδόσεις που θεωρούνται ξεπερασμένες για τα σημερινά δεδομένα.
Αν και δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι η Skoda σκοπεύει να περάσει το Favorit Concept στην παραγωγή, η μελέτη λειτουργεί ως ένα ενδιαφέρον σχεδιαστικό πείραμα που συνδέει την ιστορία της φίρμας με το μέλλον.
Ένα ηλεκτρικό Favorit δεν αποκλείεται να είχε ενδιαφέρον τόσο ως καθημερινό αυτοκίνητο όσο και ως fun-to-drive πρόταση – αν και πιθανότατα δεν θα το δούμε ποτέ σε αγορές εκτός Ευρώπης.