NEA

Το χειροκίνητο κιβώτιο μετράει αντίστροφα

Η εξάπλωση των αυτόματων και εξηλεκτρισμένων μοντέλων οδηγεί σε σταδιακή «εξαφάνιση» του χειροκίνητου κιβωτίου από την ευρωπαϊκή αγορά.

Τα τελευταία στοιχεία από το Ηνωμένο Βασίλειο δείχνουν ότι η μηχανική μετάδοση βρίσκεται πλέον σε ελεύθερη πτώση. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε το Auto Express, μόλις 96 νέα μοντέλα διατίθενται αυτή τη στιγμή με χειροκίνητο κιβώτιο, τη στιγμή που 404 προσφέρονται αποκλειστικά με αυτόματο. Αυτό σημαίνει ότι λιγότερα από το 20% των μοντέλων που πωλούνται πλέον στη χώρα υποστηρίζουν τη χειροκίνητη αλλαγή σχέσεων.

Τρία χρόνια νωρίτερα, περίπου το 1/3 των μοντέλων της αγοράς -περιλαμβάνοντας και παραλλαγές όπως estate, coupe ή σπορ εκδόσεις- προσφέρονταν με χειροκίνητο κιβώτιο. Ωστόσο, η στροφή των καταναλωτών προς την ευκολία και την απλότητα της αυτόματης οδήγησης, σε συνδυασμό με την είσοδο των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, έχει αλλάξει ριζικά το τοπίο.

Το 2024, σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT), μόλις το 22% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν είχαν χειροκίνητο κιβώτιο. Σημειώνεται ότι ήδη από το 2020, τα αυτόματα μοντέλα είχαν περάσει στην πλειοψηφία.

Η εξήγηση είναι απλή: τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα, είτε πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικά είτε για υβριδικά, λειτουργούν σχεδόν αποκλειστικά με αυτόματη μετάδοση. Καθώς αυτά τα αυτοκίνητα καταλαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερο μέρος της αγοράς -τόσο στις πωλήσεις όσο και στην αγορά μεταχειρισμένων- η μηχανική μετάδοση περιορίζεται σε οικονομικά μοντέλα ή σε επιλογές με πιο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό.

Η τάση αυτή φαίνεται και στις εξετάσεις οδήγησης. Σύμφωνα με την AA Driving School, το 2024 το 21% των μαθητών έδωσε εξετάσεις με αυτόματο αυτοκίνητο, ποσοστό υπερδιπλάσιο από το 9,5% που καταγράφηκε πέντε χρόνια νωρίτερα.

Η διευθύντρια του οργανισμού, Emma Bush, τόνισε πως «όλο και περισσότεροι μαθητές όχι μόνο μαθαίνουν με αυτόματο αυτοκίνητο, αλλά επιλέγουν και ηλεκτρικό. Η ανάγκη για εκπαίδευση σε χειροκίνητο κιβώτιο θα μειώνεται, παρότι κάποιοι θα συνεχίσουν να την επιλέγουν για να έχουν περισσότερες επιλογές στο μέλλον».

Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση και η ευρύτερη υιοθέτηση αυτόματων κιβωτίων φαίνεται πως οδηγούν τη μηχανική μετάδοση προς τη δύση της. Μπορεί για κάποιους οδηγούς η αλλαγή σχέσεων να παραμένει ένα στοιχείο που προσφέρει πιο έντονη οδηγική εμπειρία, όμως τα νούμερα δείχνουν ότι πλέον η αγορά δεν είναι μαζί τους.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!