NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Φόρτιση εν κινήσει: Πιλοτική εφαρμογή επαγωγικής τεχνολογίας στην Autobahn

Στην Autobahn A6 της Βαυαρίας, ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν σύντομα να φορτίζουν τις μπαταρίες τους καθώς κινούνται, χάρη σε μια νέα υποδομή επαγωγικής φόρτισης που ενσωματώνεται στον δρόμο.

Στον αυτοκινητόδρομο A6, μεταξύ Amberg-West και Sulzbach-Rosenberg, δημιουργείται μια πιλοτική λωρίδα περίπου 1 χιλιομέτρου που επιτρέπει σε ειδικά εξοπλισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να φορτίζονται ενώ βρίσκονται σε κίνηση. Η τεχνολογία βασίζεται σε χάλκινα επαγωγικά κυκλώματα τοποθετημένα κάτω από την επιφάνεια του οδοστρώματος.

Σε αυτά τα κυκλώματα, όταν διοχετεύεται ηλεκτρικό ρεύμα, δημιουργούν μαγνητικό πεδίο το οποίο συλλαμβάνεται από δέκτες στο πάτωμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η ενέργεια αυτή είτε μετατρέπεται απευθείας σε ισχύ κίνησης είτε αποθηκεύεται στην μπαταρία.

Η φόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμη και με μερικά εκατοστά απόστασης μεταξύ του αυτοκινήτου και του οδοστρώματος, καθιστώντας την τεχνολογία κατάλληλη για χρήση σε αυτοκινητόδρομους.

Τα κυκλώματα τοποθετούνται αυτή την περίοδο στο πλαίσιο των έργων ανακαίνισης ενός τμήματος 5,7 χιλιομέτρων κοντά στον σταθμό εξυπηρέτησης Oberpfälzer Alb Nord με κατεύθυνση προς Νυρεμβέργη.

Αν και σήμερα δεν υπάρχει ακόμη κανένα εμπορικά διαθέσιμο ηλεκτρικό αυτοκίνητο εξοπλισμένο με την κατάλληλη δεκτική τεχνολογία, τα πρώτα οχήματα δοκιμών αναμένεται να κάνουν τις πρώτες τους διελεύσεις στο τέλος Ιουλίου ή στις αρχές Αυγούστου.

Στόχος της δοκιμής είναι η συλλογή δεδομένων για την απόδοση του συστήματος, την πολυπλοκότητα εγκατάστασης και το κόστος λειτουργίας, προκειμένου να εξεταστεί η βιωσιμότητα μαζικής εφαρμογής.

Η τεχνολογία προέρχεται από την ElectReon, εταιρεία με ειδίκευση στα εξηλεκτρισμένα οδικά δίκτυα. Έχουν προηγηθεί παρόμοιες δοκιμές σε πόλεις όπως η Καρλσρούη και το Balingen, όμως αυτή είναι η πρώτη φορά που τέτοιο σύστημα εγκαθίσταται σε τμήμα γερμανικού αυτοκινητόδρομου.

Το έργο υλοποιείται από ένα ευρύ επιστημονικό και τεχνολογικό δίκτυο, στο οποίο συμμετέχουν το Ινστιτούτο FAPS του Πανεπιστημίου FAU του Erlangen-Nürnberg, το τεχνολογικό ίδρυμα της Νυρεμβέργης (TH Nürnberg) και διάφορες τεχνολογικές εταιρείες. Η χρηματοδότηση προέρχεται από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομίας και την κρατική εταιρεία Autobahn GmbH.

Παράλληλα, το κρατίδιο της Βαυαρίας ενισχύει περαιτέρω την έρευνα στον τομέα της επαγωγικής φόρτισης. Στην Hallstadt, κοντά στην πόλη Bamberg, εγκαινιάστηκε πρόσφατα το νέο E-Road-Center του ινστιτούτου Fraunhofer IISB. Το κέντρο θα χρηματοδοτείται τουλάχιστον μέχρι το 2027 με 7,5 εκατομμύρια ευρώ από την τοπική κυβέρνηση και φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε βασικό κόμβο για την ανάπτυξη τέτοιων τεχνολογιών.

Αν η τεχνολογία αποδειχθεί αποτελεσματική, θα μπορούσε να συμβάλει αποφασιστικά στην επίλυση ενός από τα μεγαλύτερα εμπόδια της ηλεκτροκίνησης: την ανάγκη για συχνή φόρτιση και τον περιορισμό της αυτονομίας σε μακρινές διαδρομές.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!