Έκπληξη. Εάν θα έπρεπε να περιγράψει κανείς με μία μόνο λέξη το νέο μικρό ηλεκτρικό της Hyundai, αυτή ενδεχομένως θα ήταν η πλέον ταιριαστή, για την περίσταση.
Ευρισκόμενη ακόμα στην πρώιμη εποχή της, η ηλεκτροκίνηση είναι κοινώς αποδεκτό πως έχει ακόμα δρόμο να διανύσει μέχρι να εδραιωθεί και να ωριμάσει ως τρόπος μετακίνησης.
Κάτι το κόστος κτήσης, κάτι η αυτονομία και ο χρόνος που απαιτεί για τη φόρτιση, δεν έχει ακόμα φτάσει στο σημείο που θα καταστεί συνολικά πιο συμφέρουσα, σε σχέση με τα υγρά καύσιμα.
Και παρότι ήδη έχουν παρουσιαστεί ιδιαίτερα σύγχρονες και ανταγωνιστικές προτάσεις, σε διάφορες κατηγορίες, υπάρχει ένα τελευταίο προπύργιο, αυτό των αυτοκινήτων πόλης, όπου κάνει τα πράγματα πολύ δύσκολα για τα EV, να μπουν στο παιχνίδι. Ή τουλάχιστον υπήρχε, μέχρι τουλάχιστον τη στιγμή που η Hyundai δέχτηκε να σηκώσει το γάντι, με το Inster.
Διαθέτοντας συνολικό μήκος 3,82 μέτρα, μιλάμε για ένα μοντέλο που τοποθετείται κάπου ανάμεσα στα i10 και i20. Με τη διαφορά πως αισθητικά δεν θυμίζει σε τίποτα τα συμβατικά αδελφάκια του.
Ο φουτουριστικός του σχεδιασμός, με τα boxy χαρακτηριστικά, τα διογκωμένα φτερά και τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα, εμπρός και πίσω, το καθιστούν ξεχωριστό. Όχι, απλά διαφορετικό αλλά -με έναν ιδιαίτερο τρόπο- ανώτερο των υπολοίπων.
Και αυτό το τελευταίο, ως αίσθηση, γίνεται πιο αντιληπτό τη στιγμή που θα ανοίξεις την πόρτα και θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι. Έχοντας στη διάθεσή μας την πλούσια εξοπλιστικά έκδοση Distinctive, με χαρά διαπιστώνουμε πως το εν λόγω σύνολο διαθέτει πρακτικά οτιδήποτε θα μπορούσε κανείς να ζητήσει.
Εδώ η τεχνολογία δεν έρχεται να μπουκώσει τον οδηγό, όπως ενδεχομένως γίνεται σε άλλα σύγχρονα μοντέλα. Η ωριμότητα στη σχεδίαση και το μελετημένο user experience κάνουν την εμπειρία αρκετά φυσική και ευχάριστη για την καθημερινή χρήση.
Αρχής γενομένης από τις οθόνες, έχουμε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” και ένα infotainment αντίστοιχης διαγωνίου, με καλή ευκρίνεια και άμεση απόκριση. Το interface του τελευταίου ακολουθεί τα νεότερα πρότυπα της Hyundai και γενικά χαρακτηρίζεται εύκολο στην πλοήγηση.
Διαθέτει, δε, αρκετό βάθος λειτουργιών, με σύστημα πλοήγησης, σύνδεση Android Auto, Apple CarPlay, over-the-air ενημερώσεις, τηλεματικές υπηρεσίες BlueLink και διάφορα ακόμα καλούδια.
Πιο κάτω, ξεπροβάλλει ένα ξεχωριστό πάνελ με φυσικούς διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού, το οποίο μάλιστα παραμετροποιείται και μέσω φωνητικών εντολών.
Αντίστοιχα, πολλές από τις βασικές λειτουργίες μπορεί να τις χειριστεί ο οδηγός από το τιμόνι. Μεταξύ άλλων τα προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Snow), τα οποία ρυθμίζονται μέσω ενός εύχρηστου περιστροφικού διακόπτη.
Το μόνο ενδεχομένως που θα μπορούσαμε να ζητήσουμε, είναι κάποιες πιο πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα. Η επαγωγική βάση φόρτισης των κινητών τηλεφώνων, για παράδειγμα, είναι κάπως σπηλαιώδης και κρύβει σε μεγάλο βαθμό την οθόνη τους.
Αντίστοιχα, η ασύμμετρη σχεδίαση του καθίσματος του οδηγού, που ενσωματώνει και τις ποτηροθήκες, ενέχει ένα ρίσκο σε περίπτωση που κάτι χυθεί έξω.
Κατά τα άλλα, ένας καλός λόγος θα πρέπει να ειπωθεί για την προσφερόμενη ευρυχωρία. Παρά τις compact εξωτερικές διαστάσεις, τέσσερις ενήλικοι θα μπορέσουν να μετακινηθούν χωρίς ουσιαστικούς περιορισμούς στην άνεση. Το επίπεδο δάπεδο και η υπερυψωμένη οροφή βοηθούν αρκετά σε αυτό.
Επίσης, θετικό είναι και το γεγονός ότι τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα 50:50 και μπορούν να μετακινηθούν κατά 16 cm στο διαμήκη άξονα, μεταβάλλοντας έτσι το χώρο για τα πόδια ή το διαμέρισμα των αποσκευών, με βάση τις εκάστοτε μεταφορικές ανάγκες.
Τώρα για τον οδηγό, θα βρει εύκολα την ιδανική στα μέτρα του θέση οδήγησης, ανεξαρτήτως σωματότυπου. Η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή και η εργονομία αντίστοιχα δεν θα απογοητεύσει.
Τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι καλά στο σύνολό τους, ενώ αρκετές λεπτομέρειες, όπως ο διακόπτης του κιβωτίου ταχυτήτων, προέρχονται από μεγαλύτερες προτάσεις της γκάμας της Hyundai.
Στο δρόμο, το πρώτο πράγμα που διαπιστώνει κανείς είναι ότι πρόκειται για μία down to earth πρόταση. Με την καλή έννοια του όρου. Δεν μιλάμε για κάποιο BEV με άπειρη ισχύ που μαζεύει χιλιόμετρα για πλάκα.
Τα 115 PS που διαθέτει μπορεί σε κάποιους να φαίνονται λίγα, στην πράξη όμως είναι μια χαρά για αυτοκίνητο πόλης. Τα 10,6 sec της επιτάχυνσης αρκούν και με το παραπάνω για την καθημερινή χρήση, ενώ από την άλλη διατηρούν και την κατανάλωση σε λογικά επίπεδα.
Και μιας που πιάσαμε την κατανάλωση, θα πούμε το εξής. Στη μία εβδομάδα που είχαμε στη διάθεσή μας το Inster, διανύσαμε περισσότερα από 600 km. Τα πιο πολλά σε συνθήκες κίνησης και με τον κλιματισμό ανοικτό. Χάρη στην εξαιρετική ηλεκτρική διαχείριση, το Inster μπορεί ρεαλιστικά να ξεπεράσει τα 400 km με μία φόρτιση και αυτό διαθέτοντας μία μπαταρία μόλις 46 kW!
Είναι ένα από τα λίγα ηλεκτρικά που οι δικές μας μετρήσεις έδειξαν κάτω από αυτές του κατασκευαστή! Και για του λόγου το αληθές, αφήνοντάς το πίσω στην αντιπροσωπεία, ο υπολογιστής ταξιδίου του ανέγραφε 1.524 km από την τελευταία επαναφορά, με 59,24 ώρες οδήγησης και 12,5 kWh/ 100 km μέση κατανάλωση.
Μεγάλη βοήθεια στα παραπάνω, η λειτουργία one pedal που προσφέρει το αυτοκίνητο, που μεγιστοποιεί την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση. Αν πάλι νιώσει κανείς πως θέλει την κίνηση πιο ανάλαφρη, υπάρχει πάντα το πρόγραμμα Sport, που δεν θα βάλει φωτιά στο δρόμο αλλά κάνει το αυτοκίνητο αισθητά πιο ανάλαφρο στο δεξί πεντάλ.
Φυσικά, σε επίπεδο εξοπλισμού συναντάμε και μία ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφαλείας, τα οποία δεν έχει νόημα να αναφέρουμε αναλυτικά αλλά βρίσκονται εκεί για να προφυλάξουν τον οδηγό από κάθε είδους κακοτοπιές.
Κατά τα άλλα, σε ότι αφορά στην ποιότητα κύλισης, οι αναρτήσεις δείχνουν να κάνουν αρκετά καλή δουλειά. Υπό συνθήκες ενδεχομένως να γίνεται αισθητή μία αναπήδηση αλλά αυτό, τηρουμένου του μικρού μεταξονίου του αυτοκινήτου, θα ήταν δύσκολο να αποφευχθεί.
Επίσης, σαν μία επιπλέον παράμετρο που συναινεί σε αυτό, λογαριάστε και το υψηλό προφίλ των ελαστικών, διαστάσεων 185/65 R15 (μη μας ρωτήσετε πότε ήταν η τελευταία φορά που είδαμε 15άρες ζάντες σε αυτοκίνητο δοκιμής…).
Τα φρένα, με τη σειρά τους, όταν δεν παίζουν διακοσμητικό ρόλο στη λειτουργία one drive, δείχνουν αποτελεσματικά και είναι αρκετά καλά σε αίσθηση. Αντίστοιχα συμπαθητικό σε αίσθηση και αμεσότητα είναι και το τιμόνι, με ένα μόνο μειονέκτημα εδώ σε ό,τι αφορά στον κύκλο στροφής.
Για ένα αυτοκίνητο 3,8 μέτρων και δη ηλεκτρικό, ο σχετικά μεγάλος κύκλος στροφής κόβει μερικούς πόντους από την ευελιξία του.
Η τελευταία κουβέντα έχει να κάνει με το κόστος κτήσης. Με κάτι περισσότερο από 29.000 ευρώ -και μάλιστα χωρίς την επιδότηση- παίρνει κανείς την κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση του Inster, με τη μεγάλη μπαταρία (πρακτικά οι τιμές με επιδότηση ξεκινούν αρκετά κάτω από τις 20.000 ευρώ). Ένα μοντέλο που δεν είναι απλά value for money.
Πρόκειται για ένα ώριμο, ηλεκτρικό, αυτοκίνητο πόλης, ικανό να σταθεί με αξιώσεις και χωρίς περιορισμούς, ακόμα και απέναντι στο συμβατικό ανταγωνισμό. Και αυτό από μόνο του αποτελεί την υψηλότερη διάκριση, σε μία δύσκολη για πολλούς κατηγορία.
Διαβάστε περισσότερα για τη Hyundai
Hyundai Inster 49 kWh 115 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ |
||||
Τύπος, τροφοδοσία | Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη | |||
Μέγιστη ισχύς, ροπή | 84,5 kW (115 PS), 147 Nm | |||
Θέση | Στον εμπρός άξονα, εγκάρσια | |||
Μπαταρία | Ιόντων Λιθίου – Πολυμερών, αρχιτεκτονικής 400V με ενεργειακή Πυκνότητα 160 kWh/kg και εγγύηση 8 έτη/ 160.000 km | |||
Θέση | στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο | |||
Χρόνος φόρτισης | Σε Wallbox 10-100% (11 kW): 4:35 ώρες Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW, μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 120 kW σε 30 λεπτά 10→80% |
|||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,6 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 150 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής | 14,9-15,1 kWh/100 km, 14.2 kWh/100 km | |||
Εργοστασιακή αυτονομία | 370 km (WLTP) | |||
Χωρητικότητα μπαταρίας | 49 kWh (46,0 net) | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 323 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | – | |||
Εκπομπή CO2 | 0 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 1 σχέσης | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα ΜacPherson / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 15”/ δίσκοι 14” | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Nexen N blue 5, 185/65 R15 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση από το έδαφος |
3.825 × 1.610 × 1.575 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.414 mm / 1.425 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.580 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 280 lt (έως 1.059 lt) | |||
Απόβαρο | 1.335-1.423 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: Από 27.290€ |