NEAPINED

Η Honda εξελίσσει τα «πιο αποδοτικά» υβριδικά συστήματα στον κόσμο

Σε στροφή προς τα υβριδικά μοντέλα προχωρά η Honda, θέλοντας να καλύψει το κενό έως τη μαζική υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Καθώς η δυναμική των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δείχνει να χάνει έδαφος σε ορισμένες αγορές, αρκετοί κατασκευαστές επαναπροσανατολίζονται σε πιο «παραδοσιακές» λύσεις, όπως τα υβριδικά μοντέλα. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η Honda, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Toshihiro Mibe να δηλώνει ότι η ζήτηση για εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα αυξάνεται, τη στιγμή που οι πωλήσεις ηλεκτρικών δεν ακολουθούν τις αρχικές προβλέψεις.

Η ιαπωνική φίρμα σχεδιάζει να παρουσιάσει μέχρι το 2030 τουλάχιστον 13 νέα μοντέλα με το νέο υβριδικό σύστημα, το οποίο χαρακτηρίζει ως το «πιο αποδοτικό στον κόσμο». Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, το νέο υβριδικό σύστημα θα βασίζεται σε βενζινοκινητήρες 1,5 και 2,0 λίτρων, όπως αυτοί που χρησιμοποιούνται ήδη στα Civic και Jazz. Θα προσφέρει περίπου 10% βελτίωση στην κατανάλωση σε σχέση με τα σημερινά αντίστοιχα σύνολα.

Το νέο υβριδικό σύστημα δεν θα είναι plug-in και βασίζεται στη δοκιμασμένη λύση των δύο κινητήρων (βενζίνης και ηλεκτρικού), με τον ηλεκτροκινητήρα να είναι μικρότερος και ελαφρύτερος για καλύτερη απόδοση και λιγότερο βάρος. Επίσης, το φάσμα στροφών στο οποίο αποδίδεται η μέγιστη ροπή επεκτείνεται κατά 40%, ενισχύοντας την απόκριση χωρίς να επιβαρύνεται η κατανάλωση.

Επιπλέον, η νέα αρχιτεκτονική που θα υποστηρίξει τα υβριδικά αυτά μοντέλα θα είναι έως και 90 κιλά ελαφρύτερη για αυτοκίνητα μεσαίου μεγέθους, ενώ και το αμάξωμα θα συμβάλει σε επιπλέον μείωση του βάρους κατά 10%. Η πλατφόρμα θα επιτρέπει κοινά εξαρτήματα σε ποσοστό έως 60%, περιορίζοντας το κόστος παραγωγής, το οποίο για τα νέα υβριδικά συστήματα θα είναι μειωμένο κατά 30% σε σχέση με τις υλοποιήσεις του 2023.

Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα ποια μοντέλα θα υποδεχτούν πρώτα το νέο σύστημα, είναι πιθανό να το δούμε αρχικά σε Civic, Jazz, HR-V και CR-V, ενώ στις ΗΠΑ στοχεύει σε μεγαλύτερα μοντέλα όπως τα Passport και Pilot. Παράλληλα, η Honda δεν εγκαταλείπει εντελώς τα ηλεκτρικά.

Το 2026 αναμένονται τα πρώτα μοντέλα της σειράς 0 -ένα SUV και ένα σεντάν- τα οποία θα σηματοδοτήσουν την επανεκκίνηση της εταιρείας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Η σειρά αυτή θα έχει ριζικά νέα σχεδίαση, διαφορετική από τα υβριδικά, ενώ θα φέρει και νέο λογότυπο που τελικά θα επεκταθεί σε όλη την γκάμα.

Παρά τις ζημιές ύψους περίπου 3 δισ. ευρώ από τις προσπάθειες στον τομέα των EVs και τη μείωση των επενδύσεων κατά περίπου 18 δισ. ευρώ, η Honda δηλώνει ότι από το 2030 και μετά θέλει η δραστηριότητα στα ηλεκτρικά να αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της. Μέχρι τότε, όμως, τα υβριδικά φαίνεται πως θα έχουν τον πρώτο λόγο στην στρατηγική της.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!