PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C4 Hybrid 136 PS e-DSC [test drive]

Το γαλλικό μικρομεσαίο διανύει την τρίτη κατά σειρά γενιά του και με είκοσι περίπου χρόνια στην «πλάτη» ανανεώθηκε σε μία επίδειξη άνεσης και τεχνολογιών από τη Citroen.

Η γαλλική εταιρεία ήταν από τις πρώτες που αντιλήφθηκε τις τάσεις της αγοράς προς τα SUV αμαξώματα και φρόντισε να πράξει με τις ανάλογες κινήσεις στη σκακιέρα της αγοράς, μετασχηματίζοντας αργά αλλά σταθερά το C4 σε ένα crossover για όλα τα γούστα.

Το έτος που διανύουμε έφερε στο προσκήνιο μία ουσιώδη και ριζική αναβάθμιση, με τους Γάλλους να εστιάζουν στα ήδη δυνατά του σημεία. Τις τεχνολογίες, την άνεση και την εμφάνιση.

Για να τα πάρουμε αντίστροφα, το C4 των 4,35 μέτρων απέκτησε νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, πιο λεπτά, πιο φινετσάτα και αρκετά πιο διακριτικά σε σχέση με το άμεσο παρελθόν.

Στην ίδια λογική η νέα μάσκα και ο προφυλακτήρας, συνθέτουν ένα minimal αποτέλεσμα που αρέσει χωρίς να φωνάζει στο μάτι του παρατηρητή.

Στην ίδια λογική και το πίσω μέρος, με τη διαχρονική πλέον αεροτομή, τα κομψά LED, τη διπλή απόληξη της εξάτμισης αλλά και τα προστατευτικά, χαρίζουν την SUV εμφάνιση που όλοι κυνηγούν στις μέρες μας.

Κοιτάζοντας το από το πλάι, το μάτι πέφτει στις -νέας σχεδίασης- ζάντες αλουμινίου αλλά και στο κουπέ σουλούπι, θυμίζοντας περισσότερο κάτι από Toyota CH-R και λιγότερο σε σχέση με το «αδελφό» Peugeot 3008.

Εκεί όμως που οι ομοιότητες με το SUV της Peugeot είναι αδιαμφισβήτητες, είναι στο εσωτερικό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μεγέθους 7 ιντσών, ολοκληρώνει την πλήρη πληροφόρηση με τη βοήθεια του head up display.

Το multimedia (επίσης αφής) 10 ιντσών είναι σούπερ αναβαθμισμένο και πιο γρήγορο σε σχέση με το μοντέλο που αφήνει πίσω του, προσφέροντας gadgets που φθάνουν μέχρι και τις… συμβουλές του Chat GPT.

Παρά τον πλούσιο τεχνολογικό κόσμο, το ανανεωμένο C4 διαθέτει αρκετούς φυσικούς διακόπτες, είτε περιστροφικούς για την ένταση του ήχου, είτε τα μικρά κουμπάκια για την επανένταξη στο αρχικό menu ή στις ρυθμίσεις του οχήματος.

Είτε ακόμη και τα παραδοσιακά πλήκτρα για τη φωτεινότητα ή το head up display στα αριστερά. Και για τον κλιματισμό υπάρχουν όλοι οι φυσικοί διακόπτες για να γίνουν όλα απλά και εύκολα όπως αρέσει σε εμάς τους… παραδοσιακούς.

Πολλές δεκαετίες η Citroen έχει δείξει ότι σέβεται και αφουγκράζεται τα «θέλω» όλου του αγοραστικού κοινού, για αυτό και δεν έχει αφήσει την εργονομία και την πρακτικότητα σε δεύτερη μοίρα.

Αυτό που σίγουρα όμως προέχει για τους Γάλλους είναι ο τομέας της άνεσης, για αυτό και καυχιούνται για τα καθίσματα Advance Comfort, με περισσότερο αφρώδες υλικό (πιο γεμάτη αίσθηση), καλύτερη πλευρική στήριξη αλλά και μεγάλη ευελιξία στη ρύθμιση ύψους βάθους κλπ.

Ο σχεδιασμός τους επιτρέπει στους πίσω επιβάτες να βολεύονται χωρίς περιορισμούς για τα γόνατα τους, κάτι που δεν συμβαίνει όμως και με τα κεφάλια, αφού ο σχεδιασμός της οροφής στο πίσω μέρος φέρνει κοντά έναν ενήλικα με ύψος κοντά στο 1.90.

Είπαμε όμως, δεν μπορείς να τα έχεις και όλα όταν φλερτάρεις με το κουπέ ντιζάιν, θα πρέπει να κάνεις και αυτές τις μικρές παραχωρήσεις.

Στο χώρο αποσκευών πάντως δεν θα κάνεις καμία παραχώρηση όσον αφορά τις κλασσικές μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ή και πέντε επιβατών.

Τα 380 λίτρα είναι ικανοποιητικά για τα δεδομένα της κατηγορίας, με έμφαση στο διαθέσιμο ύψος και βάθος, ενώ με τα πίσω καθίσματα πεσμένα ο χώρος αυτός εκτοξεύεται στα 1.250 λίτρα.

Πριν φύγουμε από τον τομέα της άνεσης, να πούμε πως η αίσθηση που αφήνει στους επιβάτες το πέρασμα από κακοτεχνίες ή έστω από ταλαιπωρημένη άσφαλτο είναι άξια αναφοράς. Η ανάρτηση (MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) με σύστημα Hydraulic Cushions κάνει εξαιρετική δουλειά σε όλα τα δύσκολα περάσματα.

Θα λέγαμε ότι μετατρέπει το C4 σε μία περίπτωση λιμουζίνας στον τομέα αυτό αλλά και όσον αφορά την ποιότητα κύλισης. Δεν περιμένεις βέβαια με τέτοια άνεση να αποφύγεις και τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ωστόσο αν και σβέλτο (η έκδοση δοκιμής μας) δεν είναι αυτός ο βασικός ρόλος του υβριδικού C4.

To γαλλικό μοντέλο διατίθεται σε δύο υβριδικές και δύο αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Η πρώτη περίπτωση με 100 και 136 ίππους αντίστοιχα (110 και 145 ίππους συνδυαστικά) και η δεύτερη με 136 ή 156 ίππους.

Στα χέρια μας είχαμε το ισχυρό mild hybrid, το οποίο με τη βοήθεια του δημοφιλέστατου (από τα Peugeot, Opel και υπόλοιπα Citroen) 1.2 Puretech αλλά και του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη e-DSC 6, αποδίδει συνολικά 136 ίππους.

Το αυτόματο κιβώτιο ενσωματώνει τον μικρό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 29 ίππων και 55 Nm ροπής και έτσι το ήπια υβριδικό C4 (48V) είναι σε θέση να προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8 δευτερόλεπτα) και εξαιρετική οικονομία καυσίμου, σε ένα πακέτο με max ιπποδύναμη 145 ίππων.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι αρκετά παρεμβατικός και μπορεί να κινήσει το C4 χωρίς τη συμμετοχή του υπερτροφοδοτούμενου τρικύλινδρου Puretech σε ταχύτητες μέχρι και 30 χλμ./ώρα, δηλαδή αρκετά συχνά σε περίπτωση που κινούμαστε μέσα στην πόλη.

Ακόμα και σε ανοιχτό δρόμο όμως, μόλις αφήνει το πόδι από το δεξί πεντάλ, ο θερμικός κινητήρας «ξεκουράζεται» κάνοντας coasting για αρκετά δευτερόλεπτα.

To αποτέλεσμα που φαίνεται στον πίνακα οργάνων αλλά και στο πορτοφόλι είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό, αφού τα 6,2 λίτρα/100 χλμ. που είδαμε στο τέλος της 7ήμερης συμβίωσης με το μικρομεσαίο της Citroen είναι ένας εξαιρετικός αριθμός για τα δεδομένα ενός σβέλτου mild hybrid SUV.

H λειτουργία του e-DSC παίζει και αυτή το ρόλο της στο να αναδειχθεί η συνολική ποιότητα στο C4. Αθόρυβη λειτουργία, στρωτή εμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα και αμεσότητα στις αλλαγές, σε κάνουν να μην ασχολείσαι καν με την μέτρια αίσθηση του τιμονιού και οποιαδήποτε άλλη πιθανή μικροπαραφωνία, που είναι περισσότερο θέμα γούστου και λιγότερο αντικειμενική.  

Ως τώρα λοιπόν όλα καλά με την περίπτωση του ανανεωμένου C4. Είναι πιο φρέσκο, δυνατό τεχνολογικά, έχει χώρους και σε άνεση στο δρόμο δεν παίζεται. Τί γίνεται με την τιμή; Είναι και αυτό «τσιμπημένο» όπως τα… αδελφάκια του; Όχι, είναι η απάντηση, καθώς στην περίπτωση της πληρέστατης έκδοσης Plus, ζητάει 25.600 ευρώ.

Μόλις 1.100 ευρώ πάνω από την έκδοση με χαμηλότερη ιπποδύναμη και πάνω-κάτω όσα ζητάνε τα περισσότερα καλό-εξοπλισμένα αυτόματα σουπερμίνι. Δηλαδή με το αυτόματο mild hybrid Citroen C4 έχεις ένα πλήρες πακέτο οικονομίας και άνεσης, με άρωμα SUV και κορδέλα εκμοντερνισμού, χωρίς να ξοδέψεις μία περιουσία.

Διαβάστε περισσότερα για τα μοντέλα CITROEN

Citroen C4 Hybrid 136 PS e-DSC – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ Τρικύλινδρος
Ισχύς 100 kW (136 PS) / 5.500 rpm, συνδυαστικά 145 ίππους (107 kW)
Ροπή 230 Nm (23,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό, ήπια υβριδικό 48V σύστημα 29 ίππους (21 kW)-55 Nm ροπή
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,0 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μεικτή (WLTP) 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 714 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d
Εκπομπή CO2 106 g/km (WTLP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin e-Primacy, 195/60 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.350 x 1.834 x 1.525 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.545 / 1.560 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 380 – 1.250 lt
Απόβαρο 1.403 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 24.900€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!