Η τρίτη γενιά του Audi Q3 είναι πλέον γεγονός, με ακόμα πιο ψηφιακή εμπειρία, νέα σχεδίαση, εξελιγμένα συστήματα άνεσης και ασφάλειας και μία ευρεία γκάμα κινητήρων που περιλαμβάνει και diesel – πιθανώς για τελευταία φορά.
Από το 2011 έως σήμερα, το Q3 έχει σημειώσει πάνω από 2 εκατομμύρια ταξινομήσεις παγκοσμίως και περίπου 350.000 μόνο στη Γερμανία. Πλέον, το νέο Q3 είναι η βάση στην SUV γκάμα της μάρκας και ειδικότερα από την στιγμή που το Q2 καταργείται χωρίς να υπάρχει διάδοχη κατάσταση.
Εμφανισιακά, το νέο Q3 έχει πιο έντονο σχεδιαστικό χαρακτήρα, με χωριστά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, ένα στοιχείο που για πρώτη φορά υιοθετείται σε ένα Audi της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Τα εμπρός Matrix LED φώτα ενσωματώνουν τεχνολογία micro-LED και έως 25.600 φωτεινά στοιχεία ανά μονάδα, ενώ τα προαιρετικά OLED πίσω φώτα προσφέρουν έξι διαφορετικά φωτεινά γραφικά, προσαρμόσιμα από τον οδηγό.
Η αεροδυναμική έχει βελτιωθεί αισθητά, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) να πέφτει στο 0,30, ενώ για πρώτη φορά διατίθεται ενισχυμένη ακουστική «ηχοπροστασία» για τα εμπρός πλευρικά παράθυρα.
Στο εσωτερικό, η νέα εργονομία επικεντρώνεται στον οδηγό, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών και κεντρική οθόνη 12,8 ιντσών, τα οποία μαζί σχηματίζουν το ψηφιακό πάνελ (Digital Stage). Το λογισμικό βασίζεται στο Android Automotive OS με ενσωματωμένες εφαρμογές όπως Google Maps, YouTube κ.α., χωρίς την ανάγκη smartphone.
Το νέο σύστημα χειρισμού μέσω του τιμονιού απελευθερώνει περισσότερο αποθηκευτικό χώρο στην κεντρική κονσόλα, ενώ για πρώτη φορά προσφέρονται δύο νέοι μοχλοδιακόπτες: ένας για την επιλογή της κίνησης και ένας για τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες.
Παρών είναι και ένας έξυπνος ψηφιακός βοηθός που προβάλλεται ως avatar σε οθόνη και head-up display. Για πρώτη φορά, η Audi ενσωματώνει στην κόμπακτ κατηγορία και τεχνολογία φωτισμού στο εσωτερικό, με τις μπροστινές πόρτες να διαθέτουν φωτιζόμενα πάνελ με λέιζερ επεξεργασμένο ύφασμα.
Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 488 λίτρα και φτάνει έως τα 1.386 λίτρα με πλήρως αναδιπλωμένα πίσω καθίσματα. Η ρυθμιζόμενη πίσω σειρά είναι στάνταρ, ενώ η ρυμουλκούμενη μάζα αγγίζει τα 2.100 κιλά.
Η γκάμα κινητήρων ξεκινά με τον 1.5 TFSI mild hybrid των 150 ίππων, με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για μειωμένη κατανάλωση, καθώς και 7τάχυτο κιβώτιο S tronic. Ακολουθούν δύο τετρακίνητες 2.0 TFSI εκδόσεις quattro με 204 και 265 ίππους.
Ο 2.0 TDI diesel με 150 ίππους και 360 Nm ροπής αποτελεί την πρόταση για μεγάλες αποστάσεις, προσφέρεται με κίνηση εμπρός και παραμένει στην γκάμα – πιθανόν για τελευταία φορά.
Κορυφαία επιλογή αποτελεί το νέο Q3 e-hybrid, το οποίο συνδυάζει έναν 1.5 TFSI με ηλεκτροκινητήρα για συνολική απόδοση 272 ίππων και 400 Nm ροπής. Η μπαταρία 25,7 kWh (19,7 kWh καθαρή) επιτρέπει ηλεκτρική αυτονομία έως 120 χιλιόμετρα (WLTP), με δυνατότητα φόρτισης DC έως 50 kW για επαναφόρτιση 10-80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.
Η ανάρτηση του νέου Audi Q3 έχει ανασχεδιαστεί πλήρως, με τη βασική έκδοση να προσφέρει βελτιωμένη ισορροπία ανάμεσα σε άνεση και οδηγική αίσθηση. Προαιρετικά, διατίθεται σπορ ανάρτηση ή ένα πιο εξελιγμένο σύστημα με αμορτισέρ δύο βαλβίδων, που προσαρμόζονται δυναμικά στις συνθήκες του δρόμου και το στιλ οδήγησης.
Στον τομέα της ασφάλειας και υποβοήθησης, ξεχωρίζει το adaptive driving assistant plus, το οποίο υποστηρίζει τον οδηγό σε ταχύτητες έως 210 km/h και περιλαμβάνει κάμερα που ανιχνεύει σημάδια κόπωσης ή απόσπασης προσοχής.
Επιπλέον, το Q3 μπορεί να μάθει συγκεκριμένους ελιγμούς στάθμευσης και να τους επαναλαμβάνει αυτόματα, ενώ το νέο σύστημα υποβοήθησης εξόδου από στενούς χώρους προσφέρει πρακτικές λύσεις σε καθημερινές συνθήκες.
Η παραγωγή του νέου Q3 γίνεται σε Győr και Ingolstadt, ενώ οι παραγγελίες ανοίγουν μέσα στο καλοκαίρι με τιμές από 44.600 ευρώ για το βασικό βενζινοκίνητο μοντέλο και από 49.300 ευρώ για την plug-in υβριδική έκδοση.
Με την απόσυρση του Q2, το Audi Q3 αναλαμβάνει πλέον τον ρόλο του βασικού μοντέλου στην SUV γκάμα της μάρκας. Το 2026 αναμένονται και οι πιο δυναμικές εκδόσεις SQ3 και RS Q3, αν και παραμένει άγνωστο αν θα διατηρηθεί ο χαρακτηριστικός πεντακύλινδρος κινητήρας.
Αν και η πλήρως ηλεκτρική έκδοση δεν είναι ακόμη διαθέσιμη, το Q3 παραμένει βασικό κομμάτι της στρατηγικής «Vorsprung 2030», η οποία δίνει έμφαση στη μετάβαση προς τον εξηλεκτρισμό – και ίσως να σηματοδοτεί το τέλος της εποχής για τα diesel SUV της Audi.
Πλήρως ηλεκτρική έκδοση του Q3 δεν υπάρχει ακόμη στον προγραμματισμό. Ωστόσο, η Audi ετοιμάζει ένα νέο, πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο στην κατηγορία του A3, το οποίο θα συναρμολογείται στο Ingolstadt και θα τοποθετηθεί χαμηλότερα στη γκάμα από το Q4 e-tron, ανοίγοντας τον δρόμο για την επόμενη φάση του εξηλεκτρισμού στη μικρομεσαία κατηγορία.
Έκδοση Q3 | Κινητήρας | Ισχύς (kW/PS) | Ροπή (Nm) | Κιβώτιο | Κίνηση |
---|---|---|---|---|---|
35 TFSI | 1.5 TFSI, mild hybrid | 110 / 150 | 250 | 7τάχυτο S tronic | Εμπρός |
40 TFSI quattro | 2.0 TFSI, βενζίνη | 150 / 204 | 320 | 7τάχυτο S tronic | quattro (τετρακίνηση) |
45 TFSI quattro | 2.0 TFSI, βενζίνη | 195 / 265 | 400 | 7τάχυτο S tronic | quattro (τετρακίνηση) |
35 TDI | 2.0 TDI, πετρέλαιο | 110 / 150 | 360 | 7τάχυτο S tronic | Εμπρός |
50 TFSI e | Plug-in Hybrid (1.5 TFSI) | 200 / 272 (συνολικά) | 400 (συνολικά) | 6τάχυτο αυτόματο | Εμπρός |
Αν τα βάλετε δίπλα δίπλα με το CUPRA TERRAMAR , έχουν ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο πλαινό ( οροφή , πόρτες, αυλάκια λαμαρίνων ,) όλα είναι πανομοιότυπα εκτός από το καπό / φανάρια και τους προφυλακτήρες, και την πίσω πόρτα φυσικά. Μάλλον στην ίδια γραμμή παραγωγής κατασκευάζονται.