NEAPINED

Χρήση κινητού στο αυτοκίνητο: Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ

Πιο αυστηρό γίνεται το πλαίσιο για τη χρήση κινητού στην οδήγηση, με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας να ορίζει πλέον αυξημένα πρόστιμα και ποινές αφαίρεσης άδειας, ακόμη και σε περιπτώσεις χωρίς πρόκληση τροχαίου.

Ο νέος ΚΟΚ εγκρίθηκε από τη Βουλή στις 11 Ιουνίου και προβλέπει ποινές για την απλή χρήση κινητού, αλλά και βαρύτερες κυρώσεις εφόσον προκληθεί τροχαίο ατύχημα. Ουσιαστικά καθιερώνεται ένα κλιμακωτό σύστημα ποινών, με τις υποτροπές να επιφέρουν σημαντικά αυστηρότερες συνέπειες. Από τον Σεπτέμβριο του 2025, οι οδηγοί που επαναλαμβάνουν την παράβαση, θα αντιμετωπίζουν πρόστιμα χιλιάδων ευρώ και πολυετή αφαίρεση διπλώματος.

Για την απλή χρήση κινητού χωρίς ατύχημα, προβλέπεται πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες. Αν υπάρξει υποτροπή, το πρόστιμο φτάνει στα 1.000 ευρώ και η αφαίρεση άδειας στους 6 μήνες. Στη δεύτερη υποτροπή το πρόστιμο ανεβαίνει στις 2.000 ευρώ και η αφαίρεση άδειας φτάνει στον 1 χρόνο.

Σε περιπτώσεις τροχαίου λόγω χρήσης κινητού, τα μέτρα είναι ακόμη αυστηρότερα. Εκτός από το πρόστιμο των 350 ευρώ και την αφαίρεση διπλώματος για 30 ημέρες, εφαρμόζεται και το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα για επικίνδυνη οδήγηση, που προβλέπει ποινή κάθειρξης. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο φτάνει τις 4.000 ευρώ και η αφαίρεση άδειας τα 8 χρόνια.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάσης Τσιάνος, επισημαίνει ότι το βασικό κριτήριο είναι η απόσπαση προσοχής: «Ό,τι αποσπά τον οδηγό, είναι επικίνδυνο». Όπως αναφέρει, η πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος αυξάνεται έως και 24 φορές όταν κάποιος στέλνει μήνυμα εν κινήσει.

Εκτός από την επικινδυνότητα, ο Τσιάνος αναφέρει πως η χρήση κινητού επιδεινώνει και το κυκλοφοριακό, αφού σε κεντρικούς δρόμους παρατηρείται μειωμένη ροή λόγω καθυστερήσεων στην εκκίνηση των οχημάτων.

Με βάση τον νέο ΚΟΚ, δεν επιτρέπεται ούτε η χρήση κινητού ενώ ο οδηγός βρίσκεται σταματημένος σε φανάρι ή μποτιλιάρισμα. Εξαιρείται μόνο η χρήση GPS, και αυτή υπό την προϋπόθεση ότι το κινητό είναι στερεωμένο σε ειδική βάση. Επιτρέπεται επίσης η χρήση hands-free, μόνο εφόσον πρόκειται για ασύρματο ακουστικό ή ανοικτή ακρόαση. Δεν επιτρέπεται η χρήση smartwatch, ενώ η επαφή με την οθόνη αφής του αυτοκινήτου επιτρέπεται μόνο για πλοήγηση.

Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το κινητό μόνο αφού σταθμεύσει σε σημείο όπου επιτρέπεται η στάση. Σε κάθε άλλη περίπτωση, η χρήση του μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος. Επιπλέον, σε περίπτωση ατυχήματος, προβλέπεται δυνατότητα άρσης απορρήτου ώστε να αποδειχθεί η χρήση κινητού πριν το συμβάν.

Οι νέοι κανόνες ισχύουν για όλους ανεξαιρέτως, είτε πρόκειται για ιδιώτες, είτε για επαγγελματίες οδηγούς, όπως ταξί, φορτηγά ή delivery. Στόχος των ρυθμίσεων, σύμφωνα με τις αρχές, είναι η πρόληψη ατυχημάτων και η δημιουργία ενός πλαισίου οδικής ασφάλειας με σαφή και αυστηρά όρια.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!