PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Honda HR-V e:HEV [test drive]

Η Honda προχώρησε σε μία διακριτική αναβάθμιση του HR-V έτσι ώστε να το βελτιώσει στα σημεία, χωρίς ωστόσο να επηρεάσει το εξελιγμένο σύστημα κίνησης, που παραμένει ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης πρότασης.

Κατά το σχεδιασμό και την εξέλιξη της τελευταίας γενιάς HR-V, οι άνθρωποι της Honda αποφάσισαν να μην κρατήσουν τίποτα από το παρελθόν και, πρακτικά, να ξεκινήσουν από μία λευκή κόλλα χαρτί.

Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για την ανανέωση που υπέστη πρόσφατα το εν λόγω μοντέλο, η οποία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και επιδερμική.  Όχι όμως για λόγους νωθρότητας αλλά γιατί  λίγα πράγματα θα μπορούσαν πρακτικά να βελτιωθούν, όπερ και εγένετο.

Ξεκινώντας από τις διαφοροποιήσεις στο αμάξωμα, αυτές εστιάζονται στους προφυλακτήρες, στη μάσκα και στα φωτιστικά σώματα. Δεν είναι κραυγαλέες αλλά αναμφίβολα αναδεικνύουν περαιτέρω το ήδη καλαίσθητο αποτέλεσμα των Ιαπώνων σχεδιαστών.

Και εδώ αξίζει να πούμε έναν καλό λόγο και για τη διχρωμία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου της δοκιμής, όπου ο συνδυασμός του σκούρου μπλε με την ασημένια οροφή το κάνουν πραγματικά να ξεχωρίζει από κοντά.

Περνώντας τώρα στην καμπίνα, υπάρχουν μικρές διαφοροποιήσεις που εντοπίζονται κυρίως στο φινίρισμα ορισμένων υλικών και στο σχεδιασμό της βάσης της κεντρικής κονσόλας, με τον τελευταίο να χάνει κάτι σε αισθητική και να κερδίζει σε πρακτικότητα.

Εδώ ενδεχομένως θα περιμέναμε κάποια διαφοροποίηση και στο infotainment, κυρίως σε ό,τι αφορά στην οθόνη διαγωνίου 9”, οι Ιάπωνες όμως επέλεξαν να μην χρησιμοποιήσουν κάτι μεγαλύτερο ώστε να καλύψουν το έδαφος από τον ανταγωνισμό.

Γενικά, τα ποιοτικά υλικά, ο χρωματικός συνδυασμός και πολύ περισσότερο η εργονομία και η ωριμότητα που επιδεικνύει, να υιοθετεί τις νέες τεχνολογίες χωρίς να κάνει τα πράγματα δύσκολα για τον οδηγό, συνεχίζουν να κερδίζουν τις εντυπώσεις εντός. Και αυτό με δεδομένο πως υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό και όλες τις βασικές λειτουργίες.

Έχουμε χειριστήρια στο τιμόνι, τη δυνατότητα να φορτίζεις το κινητό σου ασύρματα, καθώς και ένα ποιοτικό ηχοσύστημα.

Ακολούθως, υπάρχει Air Diffusion, ένα σύστημα αεραγωγών στα άκρα του ταμπλό όπου χαρίζει πιο φυσική ροή αέρα. Και ταυτόχρονα ένα χαμόγελο, χάρη στην κορυφαία αίσθηση των περιστροφικών διακοπτών του.

Αναφέραμε πριν το infotainment, το οποίο παραμένει ως έχει. Εδώ ό,τι του λείπει σε μπόι (διαγώνιο), το αναπληρώνει χάρη στο φιλικό user interface και στις λειτουργίες που προσφέρει.

Μεταξύ άλλων, συνδέεται ασύρματα με Apple Carplay και ενσύρματα με Android Auto, ενώ παράλληλα χαρίζει και απομακρυσμένη πρόσβαση στο αυτοκίνητο, μέσω της εφαρμογής My Honda+.

Επόμενος σταθμός στην όλη εμπειρία παραμένουν τα καθίσματα. Πέρα από τα προσεγμένα, ποιοτικά υλικά οι μπροστινές θέσεις είναι έτσι σχεδιασμένες ώστε να αγκαλιάζουν μαλακά το σώμα και να περιορίζουν τα φαινόμενα κόπωσης σε πολύωρα ταξίδια. Αντίστοιχα οι πίσω θέσεις είναι Magic Seat.

Αυτό, στη γλώσσα της Honda σημαίνει πως έχουν τη δυνατότητα να ανασηκώνονται τα έδρανα για να μεταφέρεις κάτι ψηλό, αλλά και να δημιουργείται εντελώς επίπεδος χώρος αναδιπλώνοντας τις πλάτες, για την περίπτωση που θέλεις να μεταφέρεις κάτι ογκώδες.

Τώρα για το διαμέρισμα των αποσκευών, έχει χωρητικότητα 335 lt,  πλήρως αξιοποιήσιμο σχεδιασμό και μία έξυπνα μετακινούμενη εταζέρα, ενσωματωμένη στην πέμπτη πόρτα.

Περνώντας τώρα στο σύστημα κίνησης, παραμένει ως έχει το εξελιγμένο i-MMD, intelligent Multi-Mode Drive. Πρακτικά, έχουμε να κάνουμε με ένα υβριδικό σύστημα, το οποίο όμως δεν λειτουργεί όπως στα συμβατικά υβριδικά.

Πιο αναλυτικά, υπάρχει ένα συμβατικό μοτέρ VTEC 1,5 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, το οποίο αλληλοσυμπληρώνεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος λειτουργεί για την κίνηση του αυτοκινήτου και ο δεύτερος παίζει το ρόλο γεννήτριας ώστε να φορτίζει το συσσωρευτή ιόντων λιθίου.

Η όλη λειτουργία είναι αρκετά σύνθετη και ορίζεται από τρία προγράμματα, EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Στο πρώτο, προφανώς, έχουμε αμιγή ηλεκτροκίνηση. Στο δεύτερο, ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί μεν αλλά χωρίς να συνδέεται άμεσα με τους κινητήριους τροχούς.

Το έργο που παράγει είναι για να φορτίζει τη μπαταρία, η οποία με τη σειρά της τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα που κινεί το αυτοκίνητο. Και όταν το αυτοκίνητο κινείται με σχετικά υψηλή και σταθερή ταχύτητα, τότε περνάμε στο τρίτο πρόγραμμα, όπου πλέον η κίνηση μεταφέρεται απευθείας από το θερμικό μοτέρ στους τροχούς, χωρίς κλασικό κιβώτιο αλλά μέσω σταθερής σχέσης μετάδοσης.

Στην πράξη, το σύστημα e:HEV εναλλάσσει αυτόματα τους τρεις τρόπους κίνησης ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη απόδοση σε κάθε συνθήκη, τόσο στην οδήγηση στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Όλο αυτό δίνει αρχικά μία ελαφρά παράξενη αίσθηση λειτουργίας, ένα βουητό και μια αίσθηση πατιναρίσματος όταν πατήσεις ξαφνικά το γκάζι.

Σε καθημερινές συνθήκες πάντως δεν ξενίζει ενώ καταφέρνει να μειώσει εντυπωσιακά την κατανάλωση, σε επίπεδα που εύκολα αγγίζουν τα 5,4 λίτρα/100 km. Υπάρχουν μάλιστα και paddles, επιλέγοντας ένα από τα τέσσερα προγράμματα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας, προκειμένου να φορτίζει η μπαταρία κάθε φορά που το αυτοκίνητο επιβραδύνει.

Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις, τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 10,6” ενώ η τελική αγγίζει τα 170 km/h. Και όσο για την οδική συμπεριφορά, παραμένει άνω του μέσου όρου για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Το πάτωμα Global Small Platform επάνω στο οποίο βασίζεται, χρησιμοποιεί περισσότερο χάλυβα υψηλής αντοχής, βελτιώνοντας έτσι τη στρεπτική ακαμψία.

Αντίστοιχα αναβαθμισμένες είναι οι αναρτήσεις, ενώ σαν κερασάκι έρχεται το σύστημα Agile Handling Assist της Honda να βελτιώσει περαιτέρω και με ανεπαίσθητες παρεμβάσεις τη δυναμική σταθερότητα του αυτοκινήτου.

Η ποιότητα κύλισης είναι αναμφίβολα στο top 5 στην κατηγορία. Ο τρόπος που το όλο σύνολο διαχειρίζεται τις ανωμαλίες του οδοστρώματος είναι σχεδόν υποδειγματικός, ενώ και η κλίση στις στροφές σχετικά περιορισμένη.

Με την ανανέωση μάλιστα υπήρξαν μικροαλλαγές στο setup των αναρτήσεων και στα πίσω σινεμπλόκ -που πλέον είναι υδραυλικά- βελτιώνοντας περαιτέρω την άνεση.

Το τιμόνι διατηρείται επαρκώς άμεσο και ακριβές ενώ και τα φρένα αποδοτικά και με σωστή αίσθηση στο πεντάλ. Όσο για τον οδηγό, έχει επίσης στη διάθεσή του τρία προγράμματα Econ, Normal και Sport, που μεταβάλλουν, αλλά όχι δραματικά, στοιχεία από το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Που καταλήγουμε; Στο ότι το ανανεωμένο Honda HR-V αποτελεί ένα μοντέλο που συνεχίζει να ξεχωρίζει στην κατηγορία. Έχει στηθεί εξαρχής επάνω σε μία νέα φιλοσοφία μετακίνησης. Προσφέρει κορυφαία οικονομία στη χρήση, είναι ποιοτικό σε βάθος, εφοδιάζεται με πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων και πλέον έχει βελτιωθεί και στα σημεία. Το μόνο ουσιαστικό αγκάθι παραμένει η τιμή του, η οποία πάντως δικαιολογείται από τα όσα προσφέρει και το επίπεδο εξοπλισμού.

Διαβάστε περισσότερα για τη Honda

Honda HR-V e:HEV – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 89,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 79 kW (107 PS) / 6.400 rpm
Ροπή 131 Nm (13,5 kgm) / 5.000 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός με άμεσο ψεκασμό
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Ισχύς: 96 kW (131 PS), Ροπή: 253 Nm
Μπαταρίες Ιόντων Λιθίου
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Yβριδικό σύστημα Μεικτή ισχύς: 131 PS (96 kW), Ροπή: 253 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6 sec
Τελική ταχύτητα 170 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,6 lt/100 km
Τυποποιημένη μέση (WLTP)  5,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 723 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6e
Εκπομπή CO2 122 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο, e-CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 4, 225/50 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.340 x 1.790 x 1.582

Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω)
Απόσταση από το έδαφος

1.535/1.540 mm
18,8 cm

Μεταξόνιο 2.610 mm
Χώρος αποσκευών 319-1.287 lt
Απόβαρο 1.380-1.401 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 35.300€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!