Η νέα γενιά του Land Cruiser έρχεται με ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V, διατηρώντας τον σκληρό χαρακτήρα του και προσθέτοντας πιο ομαλή λειτουργία και χαμηλότερη κατανάλωση.
Το Land Cruiser αποκτά για πρώτη φορά ήπια υβριδική τεχνολογία στην ευρωπαϊκή αγορά, με το νέο σύστημα Hybrid 48V να προσφέρει πιο ομαλή λειτουργία, καλύτερη απόκριση και βελτιωμένη άνεση – χωρίς να επηρεάζονται οι εκτός δρόμου δυνατότητές του.
Η νέα γενιά του Land Cruiser, που παρουσιάστηκε στα τέλη του 2024, συνδυάζει την κλασική του ταυτότητα με τεχνολογικές αναβαθμίσεις και σχεδίαση που παραπέμπει στην ιστορία του μοντέλου. Βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική TNGA-F με πλαίσιο τύπου «σκαλοπάτι», προσφέροντας μεγαλύτερη αντοχή και καλύτερη συμπεριφορά στον δρόμο, χωρίς συμβιβασμούς στις δύσκολες συνθήκες.
Το ήπια υβριδικό σύστημα 48V βασίζεται στον υπάρχοντα 2,8 λίτρων turbodiesel κινητήρα (η απόδοση είναι ίδια με 205 ίππους και 500 Nm ροπής) και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, με την προσθήκη ηλεκτροκινητήρα-γεννήτριας, μπαταρίας ιόντων λιθίου 48V και μετατροπέα DC-DC. Όλα τα εξαρτήματα είναι τοποθετημένα και προστατευμένα κατάλληλα, ώστε να αντέχουν σε σκληρές εκτός δρόμου συνθήκες – ακόμη και σε υδάτινες διαδρομές βάθους έως 700 χιλιοστά.
Ο ηλεκτροκινητήρας/γεννήτρια λειτουργεί ως σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, φορτίζει τη μπαταρία και υποβοηθά την επιτάχυνση. Το αποτέλεσμα είναι πιο γραμμική και ήσυχη λειτουργία στον δρόμο, ενώ σε εκτός δρόμου διαδρομές προσθέτει ελεγχόμενη ροπή που βοηθά στην αντιμετώπιση εμποδίων. Η λειτουργία του προβάλλεται στον πίνακα πληροφοριών με ενδείξεις CHG (ανάκτηση), ECO και PWR.
Η λειτουργία start-stop έχει αναβαθμιστεί, με πιο άμεση και ήπια επανεκκίνηση του κινητήρα, ειδικά σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο ρυθμίσεις λειτουργίας (NORMAL και LONG), ενώ το σύστημα διατηρεί αυτόματα την πίεση στα φρένα σε ανηφόρες μέχρι να υπάρξει επαρκής ροπή κίνησης.
Η μπαταρία 48V αποτελείται από 13 στοιχεία, έχει χωρητικότητα 4,3 Ah και βάρος μόλις 7,6 κιλά. Είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο για περιορισμό της επίδρασης στον χώρο αποσκευών. Μπορεί να αποδώσει μέχρι 12 kW ισχύος και 65 Nm επιπλέον ροπής στην εκκίνηση. Έχει προστασία από υγρασία και σκόνη, ενώ διαθέτει ανεμιστήρα ψύξης με εισαγωγή από το εμπρός μέρος του οχήματος.
Ο ιμάντας λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα συνδυάζεται με διπλό εντατήρα/ τεντωτήρα, σχεδιασμένο για απαιτητική χρήση σε πετρελαιοκινητήρες και εκτός δρόμου συνθήκες. Χρησιμοποιείται υλικό υψηλής αντοχής και αντιολισθητική επένδυση που διατηρεί την τριβή ακόμη και όταν βραχεί, ενώ οι ενισχυμένοι βραχίονες εξασφαλίζουν αξιοπιστία σε φορτία εκκίνησης ή ισχυρής υποβοήθησης.
Το νέο Land Cruiser Hybrid 48V θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για τα τέλη του 2025. Πρόκειται για μια τεχνολογική εξέλιξη που φέρνει περισσότερη άνεση και αποδοτικότητα, χωρίς να αλλοιώνει τον χαρακτήρα ενός από τα πιο αναγνωρίσιμα και ικανά τετρακίνητα μοντέλα της Toyota.