NEA

Skoda Enyaq RS Race: Ηλεκτρικό concept με ράλι στο DNA

Το νέο πρωτότυπο της Skoda δίνει μια ρεαλιστική και εντυπωσιακή απάντηση στο πώς θα μπορούσε να είναι ένα ηλεκτρικό αγωνιστικό WRC.

Η Skoda συνεχίζει να πειραματίζεται με το μέλλον της στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, παρουσιάζοντας μια ανανεωμένη εκδοχή του Enyaq RS Race. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό concept εμπνευσμένο από την αγωνιστική Fabia RS Rally2, με εμφανή την πρόθεση της μάρκας να φλερτάρει -έστω και θεωρητικά- με την κορυφαία κατηγορία του WRC.

Το Enyaq RS Race βασίζεται στο Enyaq Coupe και υιοθετεί τα τελευταία αισθητικά στοιχεία της ανανεωμένης έκδοσης δρόμου.

Όμως, οι διαφορές είναι μεγάλες: η αφαίρεση εξοπλισμού, τα πολυκαρμπονικά τζάμια και η αγωνιστική εσωτερική διαμόρφωση -με κλωβό ασφαλείας και πυροσβεστήρα- οδηγούν σε μείωση του βάρους κατά 316 κιλά σε σχέση με την έκδοση παραγωγής.

Έτσι, το συνολικό βάρος του concept φτάνει περίπου τους 2 τόνους, κάτι ασυνήθιστο για αυτοκίνητο με ράλι χαρακτήρα, αλλά αναμενόμενο για ηλεκτρικό SUV.

Η απόδοση προέρχεται από την ίδια διάταξη με το Enyaq vRS: δύο ηλεκτρικά μοτέρ με συνδυαστική ισχύ 335 ίππων, τροφοδοτούμενα από μπαταρία 79 kWh. Ωστόσο, το RS Race διαθέτει μπλοκέ διαφορικά και στους δύο άξονες, με στόχο καλύτερη πρόσφυση και κατανομή ισχύος.

Οι τροχοί έχουν μεγαλώσει -20 ίντσες διάμετρο και φαρδύτερα ελαστικά- ενώ πίσω τους βρίσκονται φρένα με ανθρακονημάτινους κεραμικούς δίσκους και δαγκάνες 10 εμβόλων εμπρός και 4 πίσω.

Η γεωμετρία της ανάρτησης έχει τροποποιηθεί ριζικά: η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 70 χιλιοστά, ενώ τα μετατρόχια είναι φαρδύτερα κατά 72 χιλιοστά μπροστά και 112 χιλιοστά πίσω. Το σύστημα διεύθυνσης είναι πλέον μηχανικό με σταθερό λόγο, αντί για το μεταβλητό του Enyaq δρόμου.

Το αμάξωμα έχει δεχθεί επίσης τις απαραίτητες αλλαγές: νέοι θόλοι, εμπρός splitter, φαρδύτερα φτερά και μια μεγάλη πίσω αεροτομή ενισχύουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου που δείχνει έτοιμο για ειδικές διαδρομές.

Στο εσωτερικό, πέρα από τα μπάκετ καθίσματα, ξεχωρίζει η διατήρηση της οθόνης αφής 13 ιντσών και η προσθήκη ηχοσυστήματος που αναπαράγει τεχνητό ήχο ηλεκτρικού κινητήρα, με ρυθμιζόμενο τόνο.

Παρότι το RS Race παραμένει concept, ενισχύει το ερώτημα γιατί η Skoda δεν επιστρέφει στο WRC με κάτι αντίστοιχο. Η τεχνογνωσία υπάρχει, όπως αποδεικνύεται από την επιτυχία της Fabia Rally2, και η ηλεκτροκίνηση φαίνεται να προσφέρει τη βάση για το επόμενο βήμα. Το μόνο που απομένει είναι η απόφαση. Μέχρι τότε, τέτοια concept μάς θυμίζουν τι θα μπορούσε να συμβεί αν η Skoda έμπαινε ξανά στο παιχνίδι με σοβαρές προθέσεις.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!