Αλυσιδωτές αντιδράσεις προκαλεί στους επαγγελματίες του κλάδου η υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου, με αρκετά συνεργεία να μετακυλούν το κόστος στους πελάτες μέσω επιπλέον χρεώσεων.
Σοβαρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει στον χώρο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων η υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου στα συνεργεία αυτοκινήτων. Σύμφωνα με το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας (ΒΕΑ), το μέτρο λειτουργεί ως «ηλεκτροσόκ» για εκατοντάδες επαγγελματίες που ήδη αντιμετωπίζουν αυξημένα κόστη λειτουργίας.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες από την αγορά, αρκετά συνεργεία έχουν αρχίσει να επιβάλλουν επιπλέον χρέωση 35 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) για κάθε ραντεβού, προκειμένου να καλύψουν το πρόσθετο διοικητικό και τεχνολογικό βάρος της νέας υποχρέωσης. Πρόκειται για μια εξέλιξη που προκαλεί δυσαρέσκεια και στους καταναλωτές, οι οποίοι βλέπουν το κόστος των υπηρεσιών να αυξάνεται χωρίς να έχουν άλλη επιλογή.
Με επιστολή του προς το Υπουργείο Οικονομικών, το ΒΕΑ ζητά την άμεση αναστολή της εφαρμογής του μέτρου, υποστηρίζοντας ότι δεν υπήρξε καμία διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς, ενώ δεν δόθηκε ούτε επαρκής χρόνος προσαρμογής. Παράλληλα, εκφράζει σοβαρές επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα του ψηφιακού πελατολογίου στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
Το Επιμελητήριο καλεί την κυβέρνηση να επανεξετάσει το θεσμικό πλαίσιο και να ανοίξει διάλογο με τους εκπροσώπους του κλάδου, με στόχο την εξεύρεση λύσεων που θα εξυπηρετούν τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό, χωρίς όμως να επιβαρύνουν δυσανάλογα τα μικρά συνεργεία και τους πελάτες τους.