Με 1.625 ίππους, χαμηλό απόβαρο, προσανατολισμένο στήσιμο για πίστα και νέα αεροδυναμικά στοιχεία, το νέο δημιούργημα της Koenigsegg συνδυάζει απόλυτη απόδοση με πλήρη νομιμότητα κυκλοφορίας σε δημόσιους δρόμους.
Η Koenigsegg παρουσίασε επίσημα το Sadair’s Spear, μια ειδική έκδοση με βελτιώσεις σε όλα τα επίπεδα, η οποία αποτίνει φόρο τιμής σε μια προσωπική ιστορία του Christian von Koenigsegg: το hypercar φέρει το όνομα του αγαπημένου αγωνιστικού αλόγου του πατέρα του Jesko, που έτρεξε για τελευταία φορά το 1976.
Όπως και το άλογο που συμβόλιζε την ταχύτητα και την ευγένεια, έτσι και το Sadair’s Spear αποτελεί ένα εξαιρετικά ακριβές «εργαλείο» για την πίστα – με δυνατότητα χρήσης και στον δρόμο.
Η ισχύς προέρχεται από τον γνωστό twin-turbo V8 κινητήρα της Koenigsegg, ο οποίος πλέον αποδίδει 1.300 ίππους με απλή βενζίνη και φτάνει τους 1.625 ίππους με χρήση καυσίμου E85. Οι βελτιώσεις στον αερισμό και στην ψύξη, καθώς και νέες χαρτογραφήσεις, συμβάλλουν στην αυξημένη απόδοση.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι το Light Speed Transmission (LST), χωρίς σφόνδυλο, με εξαιρετικά γρήγορη απόκριση (46.000 σ.α.λ.), ελεγχόμενο αποκλειστικά από paddles στο τιμόνι.
Η αεροδυναμική του Sadair’s Spear έχει βελτιστοποιηθεί. Ξεχωρίζει η νέα top-mounted διπλή πίσω αεροτομή με ενεργητική λειτουργία, νέος διαχύτης, εμπρός εισαγωγές μεγαλύτερης διάστασης, νέα εισαγωγή αέρα με Gurney flap για ενίσχυση της ψύξης και της κάθετης δύναμης κ.α..
Το πίσω μέρος είναι επιμηκυμένο για μεγαλύτερη ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες, ενώ οι πλαϊνοί αεραγωγοί και οι τροποποιημένοι αεραγωγοί καπό υποστηρίζουν την υψηλής έντασης οδήγηση σε πίστα.
Στην ανάρτηση χρησιμοποιούνται νέα ελατήρια και τα Koenigsegg Triplex αμορτισέρ, ειδικά ρυθμισμένα για απόκριση σε γρήγορους ρυθμούς. Τα φρένα είναι βελτιωμένα, με νέα σύνθεση υλικών για τις δαγκάνες και πολυστρωματικούς κάρμπον δίσκους.
Τα ζάντες είναι αποκλειστικά για την έκδοση Sadair’s Spear, με σχεδίαση 7 ακτίνων τύπου «στροβίλου» από ανθρακονήματα Aircore, με διαφορετική φορά σε κάθε γωνία. Τα ελαστικά είναι φαρδύτερα και έχουν επιλεγεί για μέγιστη πρόσφυση σε σπορ καταστάσεις.
Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η απλότητα και η εστίαση στο χαμηλό βάρος. Το κεντρικό τούνελ είναι λιτό, τα καθίσματα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα και υπάρχει η δυνατότητα επιλογής 6-σημείων ζωνών ασφαλείας.
Ηχομόνωση και μηχανικά μέρη έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την εξοικονόμηση 35 κιλών, επιτυγχάνοντας αναλογία ισχύος προς βάρος καλύτερη και από το εμβληματικό One:1.
Οι βασικές ανέσεις δεν λείπουν: οθόνη SmartCluster στο τιμόνι, στο σύστημα SmartCenter, USB θύρες, ασύρματη φόρτιση κινητού, ηλεκτρικά καλύμματα θυρών (Autoskin) και κάμερες 360°.
Η πρώτη δοκιμή στην πίστα Gotland Ring επιβεβαίωσε τον χαρακτήρα του: το Sadair’s Spear έσπασε το προηγούμενο ρεκόρ γύρου – που ανήκε στο Jesko Attack – κατά 1,1 δευτερόλεπτο.
Η παραγωγή θα περιοριστεί αυστηρά σε 30 μονάδες, οι οποίες έχουν ήδη προπωληθεί, ενώ η τιμή δεν ανακοινώθηκε επισήμως.
Σύμφωνα με την Koenigsegg, το αυτοκίνητο αντιπροσωπεύει μια «φυσική εξέλιξη της φιλοσοφίας απόδοσης» και φέρει την απόλυτη ισορροπία μεταξύ δύναμης, αεροδυναμικής και οδικής παρουσίας.
Το Sadair’s Spear εντάσσεται πλέον στη σύντομη αλλά εκλεκτή ιστορία των Koenigsegg και δείχνει ξεκάθαρα τη μελλοντική κατεύθυνση της εταιρείας στον χώρο των hypercars.