Η Skoda ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα νέο πρωτότυπο που θα προαναγγείλει τη μελλοντική έκδοση του Octavia σε έκδοση station wagon, με τον CEO της μάρκας να προειδοποιεί ότι η σχεδίαση του θα «δημιουργήσει συζήτηση και ίσως και διαφωνίες».
Το νέο Octavia θα παρουσιαστεί επίσημα τον Σεπτέμβριο, στην έκθεση του Μονάχου, και σύμφωνα με τον Klaus Zellmer, πρόκειται για «ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός στη σχεδίαση της Skoda», χωρίς ωστόσο να χάνεται η ταυτότητα της μάρκας. Παρότι θα δείχνει πιο φουτουριστικό, θα είναι ξεκάθαρα αναγνωρίσιμο ως Skoda.
Η σχεδίασή του θα βασίζεται στην επερχόμενη πλατφόρμα SSP του ομίλου Volkswagen -διάδοχο της MEB- η οποία επιτρέπει την κατασκευή χαμηλών αμαξωμάτων όπως σεντάν και station wagon, σε αντίθεση με την MEB που εξυπηρετεί κυρίως SUV. Παράλληλα, η SSP προσφέρει εξελιγμένες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης, κάτι που αποτελεί επίσης προτεραιότητα για τη Skoda.
Το concept αυτό έχει ως στόχο να εξελίξει την εικόνα και τη θελτικότητα της μάρκας, χωρίς όμως να απομακρυνθεί από την προσγειωμένη φιλοσοφία της. Η έκδοση παραγωγής δεν αναμένεται πριν από το τέλος της δεκαετίας, αλλά ο Zellmer άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να συνυπάρξει με μια ανανεωμένη έκδοση του σημερινού Octavia με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Υπάρχει αρκετός χώρος στην αγορά για να έχουμε και τα δύο μοντέλα παράλληλα», δήλωσε, αναφέροντας ότι αυτό θα εξαρτηθεί και από τις ανάγκες των εταιρικών πελατών, όπου η ζήτηση για station μοντέλα παραμένει υψηλή.
Ο επικεφαλής της Skoda επιβεβαίωσε επίσης ότι θα επιστρέψει και η plug-in υβριδική έκδοση του Octavia, καθώς η αγορά των PHEV παρουσιάζει ανάκαμψη.
Όσον αφορά τα Fabia, Scala και Kamiq, η προηγούμενη απόφαση για απόσυρσή τους αναθεωρήθηκε. Θα ανανεωθούν ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές Euro 7 και θα συνεχίσουν να προσφέρονται και μετά το 2030.
Το 2026 θα παρουσιαστεί και η έκδοση παραγωγής του ηλεκτρικού Vision 7S, ενός επταθέσιου SUV που θα αποτελέσει τη νέα ναυαρχίδα της μάρκας. Εσωτερικά αποκαλείται «Space BEV», λόγω του χώρου που προσφέρει στο εσωτερικό, όμως η εμπορική του ονομασία δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί.
Μετά το Vision 7S, η Skoda θεωρεί ότι θα έχει συμπληρώσει το βασικό της χαρτοφυλάκιο, και δεν σχεδιάζει να εισάγει άλλα νέα μοντέλα. Αυτό περιλαμβάνει και αυτοκίνητα με πιο «συναισθηματικό χαρακτήρα», όπως ένα κάμπριο, αφού η προτεραιότητα είναι η κάλυψη των πιο αποδοτικών εμπορικά κατηγοριών.
Παρότι ο Zellmer δηλώνει πως θα ήθελε να δει και πάλι ένα μοντέλο όπως το Yeti – «ένα αυτοκίνητο με χαρακτήρα, καλό όνομα και πιστό κοινό» – δεν υπάρχουν τέτοια σχέδια για την ώρα.
Στο πλαίσιο πιθανών συνεργειών, η Skoda εξετάζει την είσοδο μοντέλων που κατασκευάζονται στην Ινδία, όπως το Kushaq, στην ευρωπαϊκή αγορά, αξιοποιώντας εμπορικές συμφωνίες και το χαμηλότερο κόστος παραγωγής. Όμως, όπως παραδέχθηκε ο Zellmer, υπάρχει κίνδυνος αλληλοεπικάλυψης με υπάρχοντα μοντέλα της γκάμας.
Τέλος, η Skoda συνεχίζει να ηγείται της εξέλιξης θερμικών κινητήρων για τον όμιλο VW και της υποδομής MQB, στην οποία βασίζεται ακόμη μεγάλο μέρος της γκάμας της. Καμία απόφαση δεν έχει ληφθεί σχετικά με τον τερματισμό αυτής της εξέλιξης, αφού όλα εξαρτώνται από τη μελλοντική πορεία της νομοθεσίας για τις εκπομπές CO₂.