PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Στον Πόρο με KGM Tivoli 4×4 1.5 163 PS [on the road]

Ρίχνουμε το μπάτζετ μας αλλά όχι τα στάνταρ μας, με εκδρομή στο όμορφο νησάκι του Πόρου, παρέα με το πιο προσιτό τετρακίνητο SUV της αγοράς.

Μπορείς να πας σε ένα όμορφο καταπράσινο και γραφικό νησάκι, σχετικά κοντά στην Αττική, χωρίς να «ματώσεις» οικονομικά και χωρίς να ανησυχείς για το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων; Σχεδόν αδύνατο θα απαντήσει κάποιος.

Όπως αδύνατο φαίνεται το να αποκτήσεις ένα καινούργιο SUV με σύστημα τετρακίνησης, χώρους, gadgets και 163 ίππους με 22.490 ευρώ. Και όμως, να που και τα δύο γίνονται και το Caroto βρέθηκε να τα συνδυάζει σε μία άκρως ενδιαφέρουσα καλοκαιρινή απόδραση με έμφαση στην οικονομία.

Στον Πόρο λοιπόν μπορείς να φθάσεις με αρκετούς τρόπους. Είτε με πλοίο από το Λιμάνι του Πειραιά και ταξίδι περίπου 2,5 ωρών και μέτριο κόστος. Είτε με «γρήγορο» πλοίο (μία ώρα και κάτι) και υψηλό κόστος εισιτηρίου, είτε με τον πιο οικονομικό και πρακτικό τρόπο από όλους, οδικώς μέχρι το Γαλατά και έπειτα με ένα σύντομο πέρασμα με 10 λεπτών με Ferry Boat, απέναντι στο λιμάνι του Πόρου.

Είπαμε όμως, στο ταξίδι αυτό το μπάτζετ είναι περιορισμένο, οπότε θα ταξιδέψουμε με το τετρακίνητο Tivoli μέσω της Αθηνών – Κορίνθου και στη συνέχεια θα βγούμε από τα Ίσθμια σε μία από τις πιο γραφικές διαδρομές της χώρας μας.

Τα Λουτρά της ωραίας Ελένης, το Σοφικό και η Αρχαία Επίδαυρος είναι από τα κομμάτια που έχουν παραμείνει πράσινα και παραδοσιακά, ενώ με την άλλη άκρη του ματιού σου χαζεύεις τον Αργοσαρωνικό και το απέραντο μπλε με τα διάσπαρτα νησάκια να σε βάζουν στο κλίμα για το τι θα ακολουθήσει.

Μία άλλη σκέψη είναι ότι το κομμάτι αυτό της χώρας είναι κάπως υποτιμημένο, αφού άλλα νησάκια έχουν τη φήμη και τη δόξα και όχι τόσο τα κοντινά όπως η Αίγινα, ο Πόρος ή το Αγκίστρι. Ούπς! Σας θυμίζει κάτι ο όρος υποτιμημένο;

Το KGM Tivoli  που είχαμε στα χέρια μας λοιπόν, είναι ένα σχετικά συμπαγές SUV με μήκος 4,225 μέτρα (με αστικές διαστάσεις δηλαδή), που όμως διαθέτει χώρους για τέσσερα άτομα και μπόλικες αποσκευές (423 λίτρα). Αυτό το ζήσαμε από πρώτο χέρι καθώς ως τετραμελή ελληνική οικογένεια που ξεκινά το τετραήμερο ταξίδι και δεν μπορεί παρά να πάρει μαζί της το μισό σπίτι και βάλε.

Το Tivoli λοιπόν των δεκάδων συστημάτων ασφαλείας και προειδοποίησης, είναι αρκετά στιβαρό στον ανοιχτό δρόμο, με βαρύ τιμόνι σε αίσθηση και με καλή ηχομόνωση. Η έκτη σχέση στο μηχανικό κιβώτιο ρίχνει και άλλο τις στροφές του κινητήρα, ενώ περιορίζει την κατανάλωση κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ. Αριθμός που δεν είναι αμελητέος, μην ξεχνάμε ωστόσο ότι πρόκειται για ένα μόνιμα τετρακίνητο SUV που δε φέρει κάποιας μορφής ηλεκτρική υποβοήθηση.

Το περιβάλλον στην καμπίνα σύγχρονο και πρακτικό για μεγάλη παραμονή σε αυτό. Δύο ψηφιακές οθόνες (10,25 ίντσες για τον πίνακα οργάνων και 9 ίντσες για την οθόνη πολυμέσων με τεχνολογία αφής, Android Auto και Apple Carplay) με μπόλικους φυσικούς διακόπτες και αρκετές θήκες για αντικείμενα. Όλα κάνουν τα πράγματα πιο εύκολα για τους επιβάτες και επιπλέον οι θήρες USB, το ηχοσύστημα 6 ηχείων και όλες οι τεχνολογίες, σου υπενθυμίζουν ότι με 22.500 ευρώ μπορείς να πάρεις ένα σύγχρονο SUV που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα απολύτως από τα πιο φημισμένα και σαφώς ακριβότερα της αγοράς.

Με τούτα και με κείνα λοιπόν σε δύο ώρες περίπου από την Αθήνα φθάνουμε στο Γαλατά. Εκεί η «παντόφλα» που λέμε, αναχωρεί κάθε λίγα λεπτά και οι περισσότεροι επιβάτες μάλιστα δε βγαίνουν καν από το αυτοκίνητο αφού σε 7-8 λεπτά κιόλας αντικρίζεις τα πρώτα σπίτια στον Πόρο.

Ένα νησάκι που αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι γίνεται έργο στο να προοδεύσει ο τόπος, με ηλεκτρικά ποδήλατα, ηλεκτρικό δωρεάν λεωφορείο, μεγάλο περίπατο στο λιμάνι που μονοδρομείται και κλείνει εντελώς το απόγευμα για τα οχήματα και πολλές άλλες λεπτομέρειες που βαδίζουν προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ο σκοπός ο δικός μας βέβαια ήταν να επισκεφθούμε της παραλίες του νησιού, ωστόσο δεν μπορείς να παραβλέψεις το λιμάνι με τα υπερβολικά πολλά σκάφη (το λιμάνι του Πόρου έχει όλο το πακέτο για τους λάτρεις), του πεζόδρομους και φυσικά το πράσινο που κυριαρχεί σε όλες τις διαδρομές.

Το κομμάτι του νησιού που βλέπει προς το Γαλατά και την Αρχαία Επίδαυρο είναι πιο βατό, απάνεμο και οργανωμένο όσον αφορά τις παραλίες. Όλες σχεδόν με αμμουδιά, λίγες ομπρέλες και αλμυρίκια γύρω-γύρω, διατηρούν τις τιμές ακόμη σχετικά προσιτές, μακριά από τη μόδα και τα ακραία ποσά που ακούγονται στις Κυκλάδες ή στα κοσμικά θέρετρα.

Το λιμανάκι της Αγάπης είναι μία παραλία που σίγουρα αξίζει να επισκεφθεί κάποιος, η Βαγιωνία αλλά και το Russian Bay, προφανώς ο πάλαι ποτέ Ρώσικος ναύσταθμός που έχει κρατήσει το γραφικό του χαρακτήρα και κάποια κτίσματα που παραπέμπουν σε άλλες εποχές.

Η τελευταία επιλογή απαιτεί και… σκληροπυρηνικό όχημα για να φθάσετε μέχρι κάτω, κάτι που φάνηκε αποδείχθηκε αρκετά εύκολο για την περίπτωση του τετρακίνητου Tivoli.

Το SUV της KGM εκτός από σύστημα Lock (κλείδωμα τετρακίνησης) απέχει 17,8 εκατοστά από το έδαφος, και με σύμμαχο τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης μπορεί να γίνει αρκετά ικανό σε νεροφαγώματα και δρόμους με χώμα και έντονη κλίση.

Εννοείται πως δεν μπορέσαμε να αντισταθούμε σε πολλές βόλτες στο δυτικό κομμάτι του νησιού που είναι και πιο άγριο. Με θέα που κόβει την ανάσα και δύσβατα μονοπάτια που βυθίζονται μέσα στα δέντρα αλλά καταλήγουν και πάλι στο να κάνεις έναν εναλλακτικό γύρο του νησιού μέχρι το όμορφο Μοναστήρι.

Σε τέτοιες διαδρομές η κατανάλωση καυσίμου θα αρχίσει να φλερτάρει με τα 10 λίτρα/100 χλμ., στο μοναδικό σημείο του Tivoli που μπορεί να πει κάποιος ότι θα του κακοφανεί. Κατά τα άλλα, το πακέτο του είναι αξιόλογο στα πολύ σοβαρά ζητήματα χώρων, ασφάλειας, επιδόσεων (οι 163 «τουρμπάτοι» ίπποι και τα 280 Nm το κάνουν παραπάνω από ευέλικτο) και εκσυγχρονισμού.

Μετά λοιπόν από μπόλικη δόση θάλασσας, ήλιου, οξυγόνου και της ελευθερίας που σου δίνει ένα SUV με off road αρετές (χαμηλό βάρος πέρα από 4×4), ήρθε η ώρα να γυρίσουμε στη βάση και να κάνουμε ταμείο.

Σε κάποιους το τελευταίο μπορεί να φανεί πιο χρήσιμο εν όψει των καλοκαιρινών διακοπών. Λοιπόν έχουμε και λέμε: Καύσιμα περίπου 60 ευρώ για όλο το ταξίδι (40 λίτρα για 450 χλμ. σύνολο μαζί με τα 100 χλμ. για βόλτες στον Πόρο).

Διαμονή με θέα, για τέσσερα άτομα 65 ευρώ τη βραδιά. Λίγα ακόμη για διόδια και σνακ και έπειτα το κόστος για φαγητό/ποτό που είναι εφάμιλλο μίας οικονομικής ταβέρνας στην Αθήνα.

Χοντρικά δηλαδή 500 ευρώ για ένα γεμάτο τετραήμερο (αφού μπορείς να πας πρωί και να φύγεις αργά το βράδυ την τέταρτη μέρα) χωρίς στερήσεις για μία οικογενειακή εξόρμηση με ποιότητα.

Μπορείτε να σκεφτείτε καλύτερο συνειρμό ουσίας και οικονομίας με αυτή τη βόλτα και το τετρακίνητο Tivoli των 163 ίππων σε σούπερ τιμή; Εμείς πάντως όχι.

Διαβάστε περισσότερα εδώ για την KGM

Τεχνικά χαρακτηριστικά – KGM Tivoli 1.5 T-GDi 163PS MT AWD
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.497 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 82,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 120 kW (163 PS) / 5.000-5.500 rpm
Ροπή 280 Nm (28,5 kgm) / 1.500-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3 sec
Τελική ταχύτητα 183 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 7,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 526 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d-full
Εκπομπή CO2 174 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Χειροκίνητο, έξι σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Ventus Prime 3 / 215/50 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος

4.225 x 1.810 x 1.610 mm
178 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.555/1.555 mm
Μεταξόνιο 2.600 mm
Χώρος αποσκευών 423-1.115 lt
Απόβαρο 1.390 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσής μοντέλου δοκιμής: από 24.490€
Φωτογραφίες: Νίκος Βαϊλακάκης

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Ένα σχόλιο

  1. Είναι σαφώς πιο ακριβό από όλα τα ανταγωνιστικά. Και αυτό γιατί καίει 3-3.5 lt παραπάνω τουλάχιστον από ένα stellantis hybrid, ή ακόμα περισσότερο από toyota full hybrid ή renault full hybrid ( symbioz ).

    Aυτό σημαίνει ότι στα 10 χρόνια έχεις 10.000 ευρώ παραπάνω κόστος καυσίμων ( για 15.000 χλμ / έτος ). Δηλαδή αν το πάρεις 22.500 ευρώ, είναι σαν να σου έχει κοστίσει 32.500 ευρώ γιατί θα έχεις κάψει 10.000 ευρώ παραπάνω σε καύσιμα σε σχέση με ένα C-HR toyota ή ένα renault symbioz ή έστω ένα peugeot 2008 hybrid.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!