NEAPINEDΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΧΡΗΣΤΙΚΑ

Air condition: Πόσες ώρες μπορεί να λειτουργεί σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Ακόμα και σε καύσωνα ή πολύωρο μποτιλιάρισμα, τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να διατηρούν τον εσωτερικό χώρο δροσερό για ώρες, χωρίς σοβαρή επίπτωση στην αυτονομία από την παρατεταμένη λειτουργία του air condition.

Η υψηλή θερμοκρασία του καλοκαιριού αυξάνει τη χρήση του κλιματιστικού, και για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων προκύπτει μια εύλογη απορία: για πόση ώρα μπορεί να δουλεύει το air condition μέχρι να εξαντληθεί η μπαταρία; Παρά τον φόβο ότι η περιορισμένη ενεργειακή «δεξαμενή» των EV θα τελειώσει γρήγορα, η πραγματικότητα δείχνει το αντίθετο.

Ο ADAC δοκίμασε το Tesla Model Y σε συνθήκες εξομοίωσης καύσωνα, με εξωτερική θερμοκρασία 35°C και ισχυρή ηλιακή ακτινοβολία. Ο στόχος ήταν να διατηρηθεί η καμπίνα στους 20°C για πολλές ώρες. Η ενεργειακή κατανάλωση του κλιματιστικού κυμάνθηκε από 1,3 έως 1,5 kWh ανά ώρα, δηλαδή περίπου το 2% της συνολικής χωρητικότητας της μπαταρίας ή, σε όρους αυτονομίας, περίπου 8 χιλιόμετρα ανά ώρα λειτουργίας.

Μετά από 8 ώρες, το σύστημα είχε καταναλώσει περίπου 16% της μπαταρίας, αντιστοιχώντας σε απώλεια 64 χιλιομέτρων αυτονομίας. Επομένως, ακόμα και σε ένα πολύωρο μποτιλιάρισμα ή αν το αυτοκίνητο λειτουργεί σαν… φορητό κλιματιζόμενο γραφείο, η συνολική κατανάλωση παραμένει διαχειρίσιμη.

Ενδεικτικά, τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης καταναλώνουν από 1 έως 1,5 λίτρο καυσίμου την ώρα όταν το air condition λειτουργεί στο ρελαντί: ισοδύναμο με ενεργειακή κατανάλωση 10 έως 15 kWh, αρκετά υψηλότερη από ένα EV. Αυτή η διαφορά οφείλεται στον ηλεκτρικό συμπιεστή του κλιματιστικού που τροφοδοτείται απευθείας από την μπαταρία και όχι από τον κινητήρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα σύγχρονα ηλεκτρικά έχουν εξελιγμένα θερμικά και ενεργειακά συστήματα, τα οποία διαχειρίζονται με μεγάλη ακρίβεια την κατανάλωση. Επιπλέον, δεν συνιστάται να ρυθμίζεται η θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου υπερβολικά χαμηλά, αφενός για λόγους κατανάλωσης και αφετέρου για την αποφυγή απότομων θερμικών μεταβολών που μπορεί να οδηγήσουν σε αδιαθεσία.

Συμπερασματικά, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για τους οδηγούς EV. Εφόσον η μπαταρία είναι φορτισμένη, το air condition μπορεί να λειτουργεί άνετα για πολλές ώρες -ακόμα και στον καύσωνα- χωρίς σημαντική επίπτωση στην αυτονομία του αυτοκινήτου.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!