Με τρία καθίσματα, V8 twin-turbo και πλαίσιο από McLaren, η Lanzante παρουσιάζει μια δική της ερμηνεία του εμβληματικού supercar των ‘90s
Η βρετανική Lanzante, γνωστή για τη μετατροπή αγωνιστικών McLaren GTR σε εκδόσεις δρόμου, παρουσίασε στο φετινό Goodwood Festival of Speed το δικό της supercar, το 95-59.
Το όνομα του μοντέλου αποτίει φόρο τιμής στην εμβληματική McLaren F1 GTR #59 που κέρδισε το Le Mans το 1995. Παρά την απουσία σήματος της McLaren, το αυτοκίνητο βασίζεται σε πλαίσιο και μηχανικά μέρη της και φέρει ξεκάθαρα την αύρα της.
Η Lanzante ξεκίνησε την εξέλιξη του 95-59 από το ανθρακονημάτινο μονοκόκ πλαίσιο της McLaren, όπως αυτό που χρησιμοποιείται στις P1, Senna, 720S και 750S, και το προσάρμοσε ώστε να φιλοξενεί τρεις επιβάτες, με τον οδηγό κεντρικά.
Το αμάξωμα σχεδιάστηκε από τον Paul Howse, πρώην σχεδιαστή της McLaren, και ενσωματώνει στοιχεία που παραπέμπουν στο παρελθόν.
Όπως οι ροές αέρα και τα λεπτά πίσω φωτιστικά σώματα, συνδυασμένα με μοντέρνα αεροδυναμικά βοηθήματα, όπως μια ενεργή πίσω αεροτομή και εξάτμιση τιτανίου τοποθετημένη κεντρικά χαμηλά.
Στο «κέντρο» βρίσκεται ο 4λιτρος V8 twin-turbo της McLaren, ρυθμισμένος να αποδίδει πάνω από 850 ίππους και 880 Nm ροπής, με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Η Lanzante αποφάσισε να μην ενσωματώσει κάποιο υβριδικό σύστημα, προκειμένου να διατηρήσει το βάρος χαμηλά και να μείνει πιστή στην εμπειρία οδήγησης που πρόσφερε η αρχική F1.
Το συνολικό μήκος φτάνει τα 4.574 χιλιοστά, με μεταξόνιο 2.670 χιλιοστών, και βάρος στόχου 1.250 κιλών, χάρη και στο προαιρετικό πακέτο LM30.
Αυτό περιλαμβάνει σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου, εξαρτήματα εξάτμισης από Inconel και τιτάνιο, καθώς και θερμομονωτικές επενδύσεις με χρυσή επίστρωση. Η αναλογία κιλών ανά ίππο αγγίζει τα 700 άλογα ανά τόνο, ξεπερνώντας ακόμη και την P1.
Η καμπίνα, εκτός από την κεντρική θέση οδήγησης, προσφέρει χώρο για δύο επιβάτες και μάλιστα διαθέτει και αποθηκευτικό χώρο στο εμπρός μέρος.
Οι πόρτες ανοίγουν διαγώνια και περιλαμβάνουν ενσωματωμένα πάνελ οροφής με γυαλί, για ευκολότερη πρόσβαση και φωτεινότητα.
Η παραγωγή θα περιοριστεί σε μόλις 59 μονάδες, με τιμή εκκίνησης περίπου 1,18 εκατομμύρια ευρώ προ φόρων, δηλαδή αρκετά χαμηλότερη από την τιμή της νέας McLaren W1 αλλά και μεταχειρισμένων P1 που κινούνται ανάμεσα σε 1,4 και 2,3 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με τη Lanzante, το 95-59 έχει εξελιχθεί με γνώμονα όχι μόνο την απόδοση αλλά και την πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση και τη συντήρηση.
Όπως δήλωσε και ο Dean Lanzante, «αυτό είναι το αυτοκίνητο που πάντα ήθελα να κατασκευάσω». Και με τέτοια προσέγγιση, ίσως να είναι τελικά το πιο κοντινό πράγμα στη φιλοσοφία της αρχικής McLaren F1 που έχουμε δει στη σύγχρονη εποχή.





