Η Pagani παρουσιάζει την ανοικτή εκδοχή της Codalunga, με καθαρές γραμμές, απουσία πίσω φτερών και έναν V12 κινητήρα που φτάνει τα 350 χλμ./ώρα.
Μετά την παρουσίαση της κλειστής Codalunga το 2022, η Pagani επανέρχεται με μια νέα έκδοση, αφαιρώντας την οροφή από το μοντέλο και προσθέτοντας ακόμη πιο χαρακτηριστικά στοιχεία εμπνευσμένα από αγωνιστικά των δεκαετιών του ’60.
Η νέα Huayra Codalunga Speedster εξελίχθηκε από το ειδικό τμήμα «Grandi Complicazioni» και βασίζεται στην ίδια σχεδιαστική λογική με το κουπέ, υιοθετώντας ωστόσο διαφορετική μορφή με έμφαση στην απλότητα και τις καθαρές επιφάνειες.
Σχεδιαστικά, το Speedster ξεχωρίζει για την απουσία εμφανών αεροδυναμικών βοηθημάτων, καθώς δεν φέρει πίσω φτερά ή υπερβολικούς αεραγωγούς. Το αμάξωμα διατηρεί τις καμπύλες της Codalunga, με χαμηλό παρμπρίζ, λεπτά πλευρικά παράθυρα και χαρακτηριστικούς εξωτερικούς καθρέφτες πάνω στα φτερά.
Προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί σταθερό κάλυμμα με πανοραμικό πολυκαρβονικό γυαλί, προσδίδοντας στο αυτοκίνητο εμφάνιση κουπέ. Όπως είναι αναμενόμενο, απουσιάζουν οι χαρακτηριστικές gullwing πόρτες της κλειστής έκδοσης.
Ο κινητήρας βρίσκεται όπως πάντα τοποθετημένος κεντρικά και η τροφοδοσία αέρα γίνεται μέσω διακριτικών εισαγωγών πίσω από τα καθίσματα.
Στο πίσω μέρος κυριαρχούν στρογγυλά σχήματα, με τριάδες φωτιστικών σωμάτων δεξιά και αριστερά και εξαπλή απόληξη εξάτμισης.
Τέσσερις βρίσκονται ψηλά, στο γνωστό σταυροειδές μοτίβο της Pagani και δύο χαμηλότερα, ενσωματωμένες στον διαχύτη, κατασκευασμένες από τιτάνιο.
Το εσωτερικό θυμίζει περισσότερο γκαλερί παρά σπορ αυτοκίνητο, με προσεγμένα υλικά, χειροποίητες λεπτομέρειες και ειδικά σχεδιασμένο ύφασμα αποκλειστικά για το μοντέλο.
Περισσότερες από 450.000 ραφές διακοσμούν καθίσματα, πόρτες και κονσόλα, ενώ το εσωτερικό υιοθετεί την ίδια απόχρωση με το εξωτερικό, επεκτείνοντας το χρώμα από το roll bar μέχρι το ταμπλό.
Το τιμόνι και ο επιλογέας ταχυτήτων συνδυάζουν μαόνι, αλουμίνιο και ανθρακονήματα, δίνοντας ένα κλασικό αλλά ταυτόχρονα σύγχρονο ύφος.
Κάτω από το καπό (ή, ακριβέστερα, πίσω από τα καθίσματα), βρίσκεται ένας V12 κινητήρας 6,0 λίτρων με δύο τούρμπο, ο οποίος έχει εξελιχθεί και κατασκευαστεί από τη Mercedes-AMG.
Αποδίδει 864 ίππους και 1.100 Nm ροπής από τις 2.800 σ.α.λ., με τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 350 χλμ./ώρα.
Η μετάδοση γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός επτατάχυτου σειριακού κιβωτίου της Xtrac, είτε σε αυτοματοποιημένη είτε σε χειροκίνητη έκδοση. Η εξάτμιση είναι τιτανίου.
Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από ειδικά σύνθετα υλικά τύπου Carbo-Titan και Carbo-Triax, επιτρέποντας στο μοντέλο να ζυγίζει μόλις 1.270 κιλά (ξηρό βάρος), παρότι το μήκος φτάνει τα 4,91 μέτρα και το πλάτος τα 2,05 μέτρα.
Παρόλο που απουσιάζουν τα παραδοσιακά αεροδυναμικά φτερά, ο σχεδιασμός του πατώματος με κανάλια τύπου NACA εξασφαλίζει την απαραίτητη κάθετη δύναμη στις υψηλές ταχύτητες.
Η Huayra Codalunga Speedster είναι ένα ακόμη δείγμα της προσέγγισης της Pagani: συνδυασμός υψηλής τέχνης, μηχανικής ακρίβειας και σπάνιας κατασκευαστικής λεπτομέρειας. Και μπορεί να μην είναι τόσο περιορισμένο όσο η κλειστή έκδοση, όμως παραμένει κάτι εξαιρετικά σπάνιο στον κόσμο των εξωτικών supercars.





