Με κουπέ σιλουέτα και premium αίσθηση στην καθημερινότητα, η έκδοση 1.5 TSI του Taigo συνεχίζει να αποτελεί μία ενδιαφέρουσα επιλογή της γκάμας.
Όπως ίσως να γνωρίζετε το Taigo δεν είναι απλώς ακόμη ένα B-SUV που προστίθεται στην ήδη γεμάτη αγορά. Πρόκειται για ένα μοντέλο που εξελίχθηκε αρχικά για τις αγορές της Λατινικής Αμερικής (όπου κυκλοφόρησε ως Nivus), με την αποδοχή που γνώρισε εκεί να οδηγεί τελικά τη Volkswagen να το περάσει στην ευρωπαϊκή της γκάμα.
Η σιλουέτα τύπου κουπέ και οι πιο νεανικές αναλογίες το ξεχωρίζουν από τα T-Cross και T-Roc, χωρίς να χάνει τον πρακτικό του χαρακτήρα.
«Χτισμένο» πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το Polo (MQB A0), το Taigo έχει μήκος 4,26 μέτρα και μεταξόνιο 2.566 χιλιοστών, διαστάσεις που το τοποθετούν ανάμεσα στο μικρό hatchback και το T-Cross.
Ο εσωτερικός του χώρος αξιοποιείται σωστά, ακόμη και με την κεκλιμένη οροφή. Οι πίσω επιβάτες έχουν επαρκή χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι, ενώ ο χώρος αποσκευών των 440 λίτρων είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, με σωστό σχήμα και καλή πρακτικότητα.
Η εικόνα στο εσωτερικό είναι γνώριμη, όπως συμβαίνει με όλα τα σύγχρονα μοντέλα της Volkswagen. Ψηφιακός πίνακας οργάνων, οθόνη αφής στο κέντρο, ελάχιστοι φυσικοί διακόπτες και συνολική εργονομία που δεν προβληματίζει.
Η ποιότητα συναρμογής βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, ενώ τα σκληρά πλαστικά υπάρχουν μεν, χωρίς όμως να ενοχλούν. Το φινίρισμα είναι προσεγμένο και η συνολική εικόνα του εσωτερικού πιο σύγχρονη από ό,τι σε μοντέλα του ίδιου κόστους.
Η συγκεκριμένη έκδοση 1.5 TSI είναι η ισχυρότερη της γκάμας και εφοδιάζεται με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.500 κυβικών, με απόδοση 150 ίππων και 250 Nm ροπής.
Ο κινητήρας διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με το γνωστό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων.
Το σύνολο προσφέρει ομαλή και άνετη λειτουργία, με άμεσες αλλαγές και χαμηλές στροφές στον αυτοκινητόδρομο.
Η απόδοση είναι επαρκής για τις ανάγκες του αυτοκινήτου. Δεν δίνει έμφαση στο σπορ στοιχείο, αλλά έχει αρκετή ροπή για γρήγορες ρεπρίζ και ασφαλείς προσπεράσεις, ακόμη και με πλήρες φορτίο.
Αν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα «Sport» ή χρησιμοποιήσει τα paddles πίσω από το τιμόνι, η απόκριση γίνεται πιο άμεση, χωρίς όμως να αλλοιώνεται ο γενικά πολιτισμένος χαρακτήρας του αυτοκινήτου.
Η ανάρτηση έχει ένα ήπια σφιχτό στήσιμο, πιο σταθερό σε σύγκριση με το T-Cross, χωρίς όμως να χάνει σε άνεση. Στην πόλη αποσβένει καλά τις περισσότερες ανωμαλίες, με τους εγκάρσιους αρμούς να περνούν στο εσωτερικό χωρίς όμως να ενοχλούν.
Σε ταξίδι, η κύλιση είναι ήσυχη, το Taigo πατάει σταθερά, και δεν μεταφέρει αεροδυναμικούς θορύβους. Το τιμόνι είναι τυπικά Volkswagen: ελαφρύ στην πόλη, με σωστή πληροφόρηση και ακρίβεια όταν χρειάζεται.
Σε διαδρομές με υψηλές ταχύτητες, το Taigo δείχνει ώριμο και στιβαρό. Παρότι δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που προκαλεί οδηγικά, διαχειρίζεται άψογα τη δύναμη του κινητήρα, διατηρεί την ευστάθεια σε κάθε περίσταση και δεν κουράζει.
Το κιβώτιο DSG συμβάλλει σημαντικά στην ξεκούραστη οδήγηση, με ταχύτατες αλλαγές που περνούν σχεδόν απαρατήρητες. Έστω και αν έχει αυτό το μικρό «κενό» στις εκκινήσεις, σε σχέση με τα κιβώτια με μετατροπέα ροπής.
Η έκδοση Style διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προβολείς LED Matrix «IQ.Light», ενεργό cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω.
Το Digital Cockpit προσφέρει δυνατότητες παραμετροποίησης, ενώ η κεντρική οθόνη υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto.
Η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 7,2 λίτρα/100 χλμ., με τη δυνατότητα να πέσει κάτω από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. με ήπια οδήγηση.
Σε πιο πιεσμένες συνθήκες ή σε γρήγορο ταξίδι, μπορεί να φτάσει έως και τα 9 λίτρα/100 χλμ. Το ρεζερβουάρ των 40 λίτρων δεν είναι μεγάλο, αλλά επαρκεί για περίπου 500 χιλιόμετρα αυτονομίας σε πραγματικές συνθήκες.
Στο σύνολό του, το Taigo 1.5 TSI DSG ξεχωρίζει για τον ισορροπημένο χαρακτήρα του. Δεν έχει οδηγικές εξάρσεις, ούτε εντυπωσιάζει με επιδόσεις, αλλά συνδυάζει με ωριμότητα άνεση, επαρκή δύναμη, καλό εξοπλισμό και πρακτικότητα.
Η τιμή της έκδοσης 1.5 TSI DSG ξεκινά λίγο κάτω από τις 28.000 ευρώ, ανάλογα με τον εξοπλισμό. Δεν πρόκειται για φθηνή επιλογή, ωστόσο με βάση το σύνολο όσων προσφέρει βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας. Μπορεί να κοστίζει περισσότερο από ένα βασικό T-Cross ή SEAT Arona, όμως έχει κάτι παραπάνω τόσο σε αίσθηση όσο και σε καθημερινή χρήση.
Για όσους αναζητούν ένα B-SUV με πιο ξεχωριστή εμφάνιση, ποιοτική εικόνα και κινητήρα που προσφέρει άνεση χωρίς υπερβολές, το Taigo 1.5 TSI DSG είναι μια πρόταση με ξεκάθαρο προσανατολισμό. Ένα crossover που δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει, αλλά αποδίδει με συνέπεια σε όλους τους τομείς.
Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε ότι η Volkswagen έχει ήδη παρουσιάσει το facelift του μοντέλου, το οποίο αναμένεται στην ελληνική αγορά προς το τέλος της χρονιάς. Οι αλλαγές θα είναι μικρές αλλά ουσιαστικές, κυρίως σε επίπεδο τεχνολογίας και λεπτομερειών στην εξωτερική σχεδίαση.
Διαβάστε περισσότερα για την VOLKSWAGEN
Volkswagen Taigo 1.5 TSI ACT 150 PS DSG – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.498 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 74,5 x 85,9 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm | |||
Ροπή | 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 8,2 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 212 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,8 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη μέση WLTP | 5,9 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 40 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 512 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 134 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Bridgestone Turanza T001, 205/55 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση αμαξώματος |
4.266 x 1.757 x 1.518 mm 184 mm |
|||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.531 / 1.516 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.554 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 440-1.222 lt | |||
Απόβαρο | 1.377 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 27.680 ευρώ |