Η νέα γενιά ηλεκτροκινητήρων υψηλής απόδοσης έρχεται από τη Βρετανία, με τη Yasa -θυγατρική της Mercedes- να παρουσιάζει μια μονάδα εξαιρετικής πυκνότητας ισχύος που αποδίδει 748 ίππους με βάρος μόλις 13,1 κιλά.
Η Yasa Motors, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, εξειδικεύεται στους ηλεκτροκινητήρες αξονικής ροής και προμηθεύει ήδη κατασκευαστές όπως η Mercedes, η Lamborghini και η Ferrari. Ο νέος κινητήρας που εξελίσσει θέτει νέα δεδομένα στην αναλογία βάρους-απόδοσης, αποτελώντας ένα δείγμα τεχνολογίας που προορίζεται για επόμενης γενιάς ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδόσεων.
Σύμφωνα με τα πρώτα τεχνικά στοιχεία, ο κινητήρας αποδίδει 748 ίππους και έχει βάρος μόλις 13,1 κιλά. Επίδοση που τον καθιστά σαφώς ελαφρύτερο και ισχυρότερο από τον HPM-400 της Equipmake, ο οποίος αποδίδει 544 ίππους με βάρος 40 κιλά. Ακόμη και το Koenigsegg Dark Matter, με 816 ίππους και βάρος 39 κιλών, εμφανίζεται πιο «βαρύ» μπροστά στο νέο μοτέρ της Yasa.
Η εταιρεία αναφέρει πως δεν έχει χρησιμοποιήσει σπάνια ή εξωτικά υλικά, αλλά βασίστηκε σε βιομηχανικά εφαρμόσιμες λύσεις. Ο τεχνικός διευθυντής και ιδρυτής της Yasa, Tim Woolmer, δήλωσε πως «η μονάδα αυτή δεν είναι απλώς ένας εντυπωσιακός αριθμός, αλλά μια πλήρως παραγωγική λύση που μπορεί να μεταμορφώσει τον σχεδιασμό ηλεκτρικών κινητήρων. Και το πιο ενθαρρυντικό είναι ότι αυτό είναι μόνο η αρχή».
Η πιο πρόσφατη εφαρμογή της τεχνολογίας Yasa είναι το πρωτότυπο Mercedes-AMG GT XX, το οποίο χρησιμοποιεί τρεις αξονικούς κινητήρες με συνολική ισχύ άνω των 1.360 ίππων. Το μοντέλο θα περάσει σε στάδιο παραγωγής μέσα στα επόμενα χρόνια, φέρνοντας τη συγκεκριμένη τεχνολογία σε πραγματικές συνθήκες δρόμου.
Παράλληλα, κινητήρες της Yasa χρησιμοποιούνται ήδη σε μοντέλα όπως η Lamborghini Revuelto και η νέα Temerario, διάδοχος της Huracán. Στην τελευταία, υπάρχουν δύο axial κινητήρες στον εμπρός άξονα, απόδοσης 150 ίππων και ροπής 300 Nm ο καθένας, με βάρος 17,3 κιλά. Αν και ιδιαίτερα αποδοτικοί, υπολείπονται σε σχέση ισχύος/βάρους σε σύγκριση με τη νέα μονάδα των 748 ίππων.
Προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημο χρονοδιάγραμμα για την είσοδο του νέου κινητήρα στην παραγωγή, ωστόσο είναι πολύ πιθανό να τον δούμε πρώτα σε επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων της Mercedes-AMG.
Αν αποδειχθεί εξίσου αξιόπιστος και ανθεκτικός όσο αποδοτικός, τότε ίσως να βρισκόμαστε μπροστά σε μια από τις σημαντικότερες τεχνολογικές εξελίξεις για τα ηλεκτρικά supercars της επόμενης γενιάς. Όχι, ότι λείπουν τα άλογα από τα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα…
Ποιοι τύποι ηλεκτροκινητήρων θα επικρατήσουν και γιατί
Πως λειτουργεί ο κινητήρας αξονικής ροής



